Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Følger det uendelig mange kontrollere med til Wii? Nei, det gjør det ikke. Kan Wii kontrolleren brukes til alt? Nei det kan den ikke. Kan Wii kontrolleren brukes til mye? Ja, det kan den. Er det tenkelig at andre kan lage en kontroller som kan brukes til mye. Ja, det er det.

Se det andre svaret. Wiimoten kan brukes til veldig mange ting. Tidligere forsøk på å lage slikt som valgfritt ekstramateriale har vist seg å feile. De som har lykkes har som regel vært veldig spesialiserte kontrollere som i Guitar Hero.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette begynner å bli sinnsykt offtopic folkens. :)

 

Media Create software 7/1 - 13/1

 

01./02. [WII] Wii Fit (Nintendo) - 90,000 / 1,101,000

02./01. [NDS] Mario Party DS (Nintendo) - 43,000 / 1,527,000

03./03. [WII] Wii Sports (Nintendo) - 33,000 / 2,658,000

04./04. [NDS] Final Fantasy IV (Square-Enix) - 32,000 / 537,000

05./14. [PSP] Monster Hunter Portable 2nd (Capcom) - 26,000 / 1,511,000

06./08. [NDS] Prof. Layton and Pandora's Box (Level 5) - 25,000 / 708,000

07./07. [NDS] Dragon Quest IV (Square-Enix) - 25,000 / 1,143,000

08./06. [WII] Wii Play (Nintendo) - 25,000 / 2,155,000

09./09. [WII] Mario and Sonic at the Olympic Games (Nintendo) - 22,000 / 468,000

10./11. [NDS] Mario Kart DS (Nintendo) - 17,000 / 2,908,000

Endret av ostesaks
Lenke til kommentar

Litt tilbake til svak 3rd party support på Wii i Japan:

 

Goichi Suda, otherwise known as Killer 7 and No More Heroes director Suda 51, claims that third-party titles for the Wii aren't selling in his home land and that only Nintendo is really profiting from its success.

 

Speaking about the sales of No More Heroes in Japan, he told us, "Whilst the sales weren't as high as I hoped, other titles for Wii aren't selling so well either. Only Nintendo titles are doing well. This isn't just because of the current situation in Japan, as this is happening outside Japan."

 

He also expressed surprise over the casual audience that has been the primary adopters of the Wii. "Actually I was very surprised about the reality about Wii, because before I was making this game, I wasn't expecting that Wii would be a console targeted only for non-gamers. I expected more games for hardcore gamers. The reality is different to what I expected".

 

No More Heroes was released in Japan last year to impressive reviews, but failed to set the retail world alight. It's been reported that on its launch day, it took twenty minutes for someone to buy a copy at a signing, and even then it was a journalist from Famitsu.

.

ComputerAndVideogames

Lenke til kommentar
Endelig noen tall for Norge, dog hentet fra Itavisen, men deres kilde er vistnok Norsk Spill- og Multimediaforening, så vi får håpe at itavisen har klart å kopier og lime inn uten nevneverdige problemer.

 

PS3 og Wii har solgt 57 000 konsoller hver, der Wii har vært 3,5 måned lengre på markedet, dog med leveringsproblemer i starten.

 

Ps2 har en markedsandel på 31,2 % med 600 000 solgte eksemplarer, imponerende.

 

MS oppgir ikke tall for xbox 360, så det blir vel bare gjetting hvor mange xbox 360'er vi har i landet. Sikkert ca like mange som wii og ps3 eller noe mindre.

 

Kilde

 

Når det gjelder salg av titler, har Nintendo DS økt vanvittig, med en fremgang på 133,7 prosent i forhold til 2006.

 

OMGOMGOMGOMGOMG

 

 

HALLO!?!

 

Her finner jeg uten tvil det eneste av kvalitet her i tråden, og ingen bryr seg?

 

:(

 

 

nei, de fleste som poster her er vel true next generation gamere, og bryr seg katta om hvor bra ps2 og nintendo DS gjør det. For min del interesserer de 2 meg ingenting.

Lenke til kommentar
Litt tilbake til svak 3rd party support på Wii i Japan:

 

Goichi Suda, otherwise known as Killer 7 and No More Heroes director Suda 51, claims that third-party titles for the Wii aren't selling in his home land and that only Nintendo is really profiting from its success.

 

Speaking about the sales of No More Heroes in Japan, he told us, "Whilst the sales weren't as high as I hoped, other titles for Wii aren't selling so well either. Only Nintendo titles are doing well. This isn't just because of the current situation in Japan, as this is happening outside Japan."

 

He also expressed surprise over the casual audience that has been the primary adopters of the Wii. "Actually I was very surprised about the reality about Wii, because before I was making this game, I wasn't expecting that Wii would be a console targeted only for non-gamers. I expected more games for hardcore gamers. The reality is different to what I expected".

 

No More Heroes was released in Japan last year to impressive reviews, but failed to set the retail world alight. It's been reported that on its launch day, it took twenty minutes for someone to buy a copy at a signing, and even then it was a journalist from Famitsu.

.

ComputerAndVideogames

 

Leste dette tidligere, og jeg er skremt. Skal Wii bli en ny gamecube, hvor bare Nintendo lager gode spill til konsollen? Hadde trodd at 3. parter kom til å slå til skikkelig litt utover Wiis levetid, men det er jo et år siden maskinen kom ut, og bra spill fra andre enn Nintendo kan telles på en hånd. Hvis salg av disse spilla er dårlige i tillegg, frykter jeg at det eneste som kommer ut til slutt er minispillsamlinger og sportsspill. Nintendo må gjøre noe for å lokke hardcore-gamere tilbake til konsollen!

Lenke til kommentar

Det er vel bare en bekreftelse på at Wii selger mer til folk som ikke prioriterer spill like mye som gamere generellt. Derimot så tror jeg den har stort potensiale til å selge veldig mye av de titlene som virkelig appelerer til den kundegruppen. At Wii for min del bare har 3-4 titler jeg synes virker bra for sene spillkvelder gj8r at den aldri kunne vært min eneste konsoll, men den gjør seg bra som ekstra konsoll.

 

Det verste jeg har sett er en eller annen budget spill leverandør som ser sitt snitt til å gi ut maneg av sine utrolige drittspill til Wii nå på samme måten som de gjorde til PS2 fremdeles. En haug med dårlige kopier av mer kjente spill som f.kes Bobs karting, Beach tennis osv.

 

Og når man leter så finner man. Dette er en produsent som virkelig håper at casual gamers er hjernedøde og kjøper billig dritt. De satser på å bli en av de største innen Wii spill.

 

http://217.199.176.105/ddigames/wii/

Endret av Eddie81
Lenke til kommentar

Etter å ha lest alle postene om at third-party spill til Wii selger dårlig i Japan, bestemte jeg meg for å sammenligne third-party spillene til Wii og PS3.

Jeg har laget en topp 10 liste for hver konsoll:

 

Wii

 

Wii

1. Dragon Quest Sword: Kamen no Joou to Kagami no Tou Enix 497,613

2. Biohazard Umbrella Chronicles Capcom 234,000

3. Dragonball Z Sparking NEO Bandai 149,400

4. Zikkyou Powerful Pro Baseball Wii Konami 137,372

5. Bio Hazard 4 Wii Edition Capcom 132,264

6. Kidou Senshi Gundam MS Sensen 0079 Bandai 109,976

7. One Piece: Unlimited Adventure Bandai 107,594

8. Master of Festivals Namco 104,960

9. Naruto Shippuuden Ninja Fighting Wars Ex Tomy 98,228

10. Chocobo's Mystery Dungeon: The Labyrinth of Lost Time Square 95,793

 

 

PS3

 

PS3

1. Shin Sangoku Musou 5 Koei 377,078

2. Gundam Musou Koei 292,806

3. Pro Evolution Soccer 2008 Konami 270,448

4. Ridge Racer 7 Namco 149,460

5. Kidou Senshi Gundam: Target in Sight Bandai 139,296

6. Blade Storm: Hyakunen Sensou Koei 135,104

7. Ninja Gaiden Sigma Tecmo 89,412

8. Armored Core 4 From Software 86,654

9. Virtua Fighter 5 Sega 82,462

10. Elder Scrolls IV: Oblivion Spike 67,525

 

 

Det er altså ikke så stor forskjell mellom de to konsollene. PS3 har dog en langt større attach rate da det har blitt solgt tre ganger så mange Wii konsoller.

Legg merke til hvor få casual spill som er i Wii listen.

 

Kilde: VGchartz

Endret av Bruskork
Lenke til kommentar
Etter å ha lest alle postene om at third-party spill til Wii selger dårlig i Japan, bestemte jeg meg for å sammenligne third-party spillene til Wii og PS3.

Jeg har laget en topp 10 liste for hver konsoll:

Ja, men blir litt feil sammenligning da PS3 har solgt dårlig generelt. Wii og Nintendos egne spill har solgt ekstremt bra i Japan. Faktisk har de snart 5 spill som har solgt over 1 mill. Sport og Play nærmer seg 3 mill. De fleste 3rd party-spill er ikke i nærheten av det. Mario Party 8 har solgt ca. 50 ganger mer enn No More Heroes, og det tror jeg ikke har noe med kvaliteten å gjøre heller...

Lenke til kommentar
Etter å ha lest alle postene om at third-party spill til Wii selger dårlig i Japan, bestemte jeg meg for å sammenligne third-party spillene til Wii og PS3.

Jeg har laget en topp 10 liste for hver konsoll:

Ja, men blir litt feil sammenligning da PS3 har solgt dårlig generelt. Wii og Nintendos egne spill har solgt ekstremt bra i Japan. Faktisk har de snart 5 spill som har solgt over 1 mill. Sport og Play nærmer seg 3 mill. De fleste 3rd party-spill er ikke i nærheten av det. Mario Party 8 har solgt ca. 50 ganger mer enn No More Heroes, og det tror jeg ikke har noe med kvaliteten å gjøre heller...

 

 

og Wii har solgt 1.2 mill mot 550k PS3 i Japan

Lenke til kommentar
Litt tilbake til svak 3rd party support på Wii i Japan

NMH er jo laget for et vestlig publikum. Og dessuten har andre titler som f.eks. Resident Evil solgt svært bra. En annen sak er jo at tredjepartsutviklere ikke reklamerer for spillene sine i særlig grad.

 

 

Som en velkjent utvikler har sagt det, så er Wii ett leketøy.

Det er jo PS3 og 360 også, i og med at de alle er spillkonsoller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...