Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Det jeg vil fram til er at det virker som Nintendo kannibaliserer tredjepartsmarkedet med sine egne spill. Når 8 av 8 mest solgte Wii-spillene er laget av Nintendo selv er det noe som ikke er som det skal etter min mening. Enten er det profileringen eller kvaliteten på spillene det er noe galt med.

 

Nå tok det jo litt tid før 3. parts spillene til DS tok av også.

Det har mye med profileringen å gjøre, og trolig også kvaliteten. Nintendo selv står jo for kvalitet spørr du meg. Folk vet hva man får når man kjøper et Nintendo-spill.

Det kommer til å ta en stund før 3. parts-spillene til Wii slår til ordentlig, men det kommer, det er jeg ganske sikker på. Med en så stor potensiell kjøpere, er det idiotisk å ikke ville tjene penger. Man må bare gjøre det riktig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
neida..wii har mange unike karakterer.. :innocent:

Så du mener at bare fordi to spill har samme figur så er det nøyaktig samme spill?

 

påtide for nintendo å komme på nokre nye karakterer synes da eg..men så lenge det selger så..

Nettopp! Og det er å selge spill og konsoller vi diskuterer her, så jeg skjønner ikke at du kommer med irrelevante ting som å klage på at Mario er med i mange spill. Uavhengig om han er i mange spill eller ikke så selger disse spillene bra, og selger flere konsoller, hvilket altså er poenget her.

 

 

 

Appelere til massen hvis PS3 og X360 og setter inn klutene mot det markedet Wii legger opp til.

Det kan de ikke. Pris samt vanskelig kontroll bidrar til det.

 

Ikke at Nintendo har trengt reklame for Wii frem til nå men mye kan som sagt forandre seg.

Eh, Nintendo har reklamert MYE for Wii. De har kanskje ikke bare brukt tradisjonelle kanaler, men de har brukt viral marketing. For eksempel "ambassadører", vanlige folk som ble invitert til å prøve, og som så skrøt av Wii til alle, som så skaffet seg det og skrøt videre igjen, osv.

Lenke til kommentar

Nintendo har sendt mange reklamer her i NL iallfall på tv. Det er om mulig dårligere enn reklamene til Xbox 360. Sånn tannkrem reklame personer som sitter og spiller Wii eller DS ettersom hvilket produkt det er reklame for. De er utrolig dårlige iallfall.

 

Mann: Hei det er min tur igjen nå.

Damen: Nei ikke enda.

Mann: Men du skulle bare prøve.

Damen snur kontrollen lenger vekk fra mannen.

 

Så jeg tviler på at reklamene er det som selger Wii for å si det slik. Jeg tror egnetlig det er mer Wii sports, brain training, rayman raving rabbids og slike spill. Jeg har Wii, damen har kjøpt Raving rabbids. To av mine kvinnelige kollegaer har Wii som et kompromiss med typen om hvilken konsoll som skulle i hus, og de spiller Rayman raving rabbids og tennis på Wii sports. Jeg tror Wii kaprer enormt mange barnefamilier og damer når det kommer til spilling. For Sony sin del så burde lampene begynne å blinke, fordi Wii begynner å kapre en del av "casual gamer" gruppen som kjøpte PS2 grunnet ting som singstar osv. En gruppe som ikke føler tilhørighet til Sony, og bare trenger en konsoll og noen enkle spill som kan spilles et par ganger nå og da.

Lenke til kommentar
Det kan de ikke. Pris samt vanskelig kontroll bidrar til det.

 

Dette med pris er jo bare tull. X360 er billigst av de nevnte konsollene.

 

De mestselgende party-titlene de siste årene (sett bort fra Nintendo sine bundle spill) har jo alle sine egne kontrollere (eks Guitar Hero, Singstar, Buzz), så argumentet om "vanskelig kontroll" holder ikke vann IMO.

 

(Forøvrig er jeg absolutt ikke noen tilhenger av at alle platformene skal flomme over av partyspill. Hvis Wii etterhvert skulle ta over for PS2 som den store party-konsollen så er det helt greit for meg.)

Lenke til kommentar
Det kan de ikke. Pris samt vanskelig kontroll bidrar til det.

 

Dette med pris er jo bare tull. X360 er billigst av de nevnte konsollene.

 

De mestselgende party-titlene de siste årene (sett bort fra Nintendo sine bundle spill) har jo alle sine egne kontrollere (eks Guitar Hero, Singstar, Buzz), så argumentet om "vanskelig kontroll" holder ikke vann IMO.

 

(Forøvrig er jeg absolutt ikke noen tilhenger av at alle platformene skal flomme over av partyspill. Hvis Wii etterhvert skulle ta over for PS2 som den store party-konsollen så er det helt greit for meg.)

 

 

Litt sånn utenom topic, men grunnen til at disse spillene med egen kontroll selger bra er vel fordi de er veldig kommersielle og spiller på interesser utenom vanlig spilling. Kontrollene på Guitar hero, Buzz, singstar osv kan vel ikke akkurat kalles vansklig. Tror heller Pricks rettet dette mot standard konttrollerene til Xbox 360 og PS3 som han sikter til er vanskelig kontroll.

Lenke til kommentar
Det kan de ikke. Pris samt vanskelig kontroll bidrar til det.

Dette med pris er jo bare tull. X360 er billigst av de nevnte konsollene.

Wii har KOMBINASJONEN. 360 har komplisert kontrollsystem.

 

De mestselgende party-titlene de siste årene (sett bort fra Nintendo sine bundle spill) har jo alle sine egne kontrollere (eks Guitar Hero, Singstar, Buzz), så argumentet om "vanskelig kontroll" holder ikke vann IMO.

Jo, det viser poenget mitt helt utmerket. Nettopp det at de må komme med egne kontrollere fordi de vanlige er for vanskelige f.eks.. Wii, derimot har en enorm fordel siden den enkle kontrolleren er inkludert.

Lenke til kommentar

Jeg ser poenget til Pricks her, både Buzz, Gitar Hero, Eye-Toy og Singstar bruker ikke den normale Playstation kontrollen men eget tilbehør for å spille dem. Det problemet nærmest elimineres med Wii ettersom kontrollen til Wii kan endre funksjonalitet etter hva spillet legger opp til.

Lenke til kommentar
Endelig noen tall for Norge, dog hentet fra Itavisen, men deres kilde er vistnok Norsk Spill- og Multimediaforening, så vi får håpe at itavisen har klart å kopier og lime inn uten nevneverdige problemer.

 

PS3 og Wii har solgt 57 000 konsoller hver, der Wii har vært 3,5 måned lengre på markedet, dog med leveringsproblemer i starten.

 

Ps2 har en markedsandel på 31,2 % med 600 000 solgte eksemplarer, imponerende.

 

MS oppgir ikke tall for xbox 360, så det blir vel bare gjetting hvor mange xbox 360'er vi har i landet. Sikkert ca like mange som wii og ps3 eller noe mindre.

 

Kilde

 

Når det gjelder salg av titler, har Nintendo DS økt vanvittig, med en fremgang på 133,7 prosent i forhold til 2006.

 

OMGOMGOMGOMGOMG

 

 

HALLO!?!

 

Her finner jeg uten tvil det eneste av kvalitet her i tråden, og ingen bryr seg?

 

:(

Lenke til kommentar
Jo, det viser poenget mitt helt utmerket. Nettopp det at de må komme med egne kontrollere fordi de vanlige er for vanskelige f.eks.. Wii, derimot har en enorm fordel siden den enkle kontrolleren er inkludert.

 

Øh, nei, det viser at argumentet ditt er totalt irrelevant siden party markedet allerede er definert av spill som har egne kontrollere. Som herzeleid sier så kan man ikke synge inn i wiimoten, man kan ikke spille gitar på den. Den duger kanskje til Buzz type spill, det veit jeg ikke siden jeg aldri har rørt Buzz...

 

Lars

Lenke til kommentar
Øh, nei, det viser at argumentet ditt er totalt irrelevant siden party markedet allerede er definert av spill som har egne kontrollere.

Nei, det viser at massemarkedet krever enklere kontrollmuligheter, og dette gir Wii rett ut av boksen. På Wii kan du både lage spill for kontrolleren som følger med OG lage egne kontrollere hvis du ønsker det. For de andre MÅ man lage en egen kontroller.

Lenke til kommentar
Øh, nei, det viser at argumentet ditt er totalt irrelevant siden party markedet allerede er definert av spill som har egne kontrollere.

Nei, det viser at massemarkedet krever enklere kontrollmuligheter, og dette gir Wii rett ut av boksen. På Wii kan du både lage spill for kontrolleren som følger med OG lage egne kontrollere hvis du ønsker det. For de andre MÅ man lage en egen kontroller.

I tillegg er det potensielt billigere å lage trådløse kontrollere på Wii siden de kan inkorperere Wiimoten, slik de gjorde med Guitar Hero(Hvor man de også såvidt bruker motion-sensing teknologien som en liten bonus).

 

Det at Wiimoten er så allsidig, og likevel enkel å forstå, er selvfølgelig et stort stort pluss både for casual, partyspill, og tradisjonelle spill. Dette kan ikke gjøres med mindre kontrollen kommer med maskinen, som maskinens hovedkontroll.

Lenke til kommentar
For de andre MÅ man lage en egen kontroller.

 

Ja, hva så? Singstar, Guitar Hero, Buzz er jo alle eksempler på at slike kontrollere enkelt kan lages.

 

Din påstand:

Det kan de ikke. Pris samt vanskelig kontroll bidrar til det.

 

...er busted. Det kan de. Om Wiimote over tid viser seg å være overlegen til party spill enn andre kontrollere som dukker opp vil tiden vise...

 

Lars

Lenke til kommentar
De kan ikke det, siden folk ikke vil godta å kjøpe uendelig mange forskjellige kontrollere.

 

Hahaha, nå begynner det å bli for dumt... Følger det uendelig mange kontrollere med til Wii? Nei, det gjør det ikke. Kan Wii kontrolleren brukes til alt? Nei det kan den ikke. Kan Wii kontrolleren brukes til mye? Ja, det kan den. Er det tenkelig at andre kan lage en kontroller som kan brukes til mye. Ja, det er det.

 

Hva foretrekker forbrukerene, partyspill med bundlede kontrollere eller spill som bruker Wiimote? Det vil tiden og salgstallene vise...

 

Lars

Lenke til kommentar

Det er snakk om tilpassning. Wiimoten og nunchuken kan kombinert utøve forskjellige ting. I f.eks Twilight Princess fungerer Wiimoten og Nunchuken som forskjellige ting ut fra situasjonen du er i. Fra fiskestang til vippebrett til sverd til skjold. Fremfor at du trykker en gitt kombinasjon knapper utøver du selv bevegelsene for dette.

 

Dette kan med letthet innlemmes i forskjellige spilltyper som retter seg mot et helt nytt marked. Der spill som Buzz, singstar og Gitar hero retter seg mot party delen av markedet og de som trenger det retter Wii seg mot casual markede, samme del av party markedet men bare større. Dette mye takket være at Wiimoten kan innlemmes så mange forskjellige veier alt etter situasjonen og hva den krever.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...