Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Mario Kart, Wii Fit, Smash Bros., Wii Music, osv. Kom ikke her og påstå at Wii ikke har mange titler på vei.

 

Hva er "hypp"? Måten Wii selger til "alle", mens de andre bare selger til en langt mer begrenset gruppe hardcore-spillere?

 

Ja selvfølgelig har Wii noen spill som kommer men jeg tror ikke de spillene har tyngden til å appelere i lengden. 2008 er enda et langt år og det er snakk om å holde interessen oppe og der tror jeg kanskje Wii kan slite litt i år, men den trenger nødvendigvis ikke å gjøre det så fremst den til envær tid har spill som holder interessen oppe.

 

Angående hypping, Metal Gear Solid 4, trenger jeg si mer? Guds gave til gamere skal man tro det som blir lest.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mario...mario..mario...

 

der har du wii...

Kan du fortelle meg hvor Mario er i Wii Fit eller Wii Music? Eller Zelda eller Metroid for den saks skyld, selv om de er ute alt.

 

Er det frustrerende at Mario er en sterk merkevare som antakelig selger mange konsoller? :lol:

 

 

Ja selvfølgelig har Wii noen spill som kommer men jeg tror ikke de spillene har tyngden til å appelere i lengden.

Appellere til hvem? Hvor lenge må et spill appellere, og til hvem? Hva slags "tyngde"?

 

2008 er enda et langt år og det er snakk om å holde interessen oppe og der tror jeg kanskje Wii kan slite litt i år

Wii Fit i Japan tilsier noe annet.

 

Angående hypping, Metal Gear Solid 4, trenger jeg si mer? Guds gave til gamere skal man tro det som blir lest.

Wii selger derimot også til ikke-gamere, et mye større marked.

Lenke til kommentar

Klart GTA har tyngde, men å si at Nintendo ikke har spill som har det. Jeg føler meg trygg på å si at jeg har stor tro på at det er ingen nye spill i 2008 som kommer til å selge mer enn Wii Fit, og at Monster Hunter 3 er Wii eklusiv skriker tyngde for min del, og ihvertfall dersom man ser tidligere salgstall i denne serien.

 

Hey jeg nevnte de to spillene jeg tror blir størst dette året på Wii og ingen inneholdt Mario, og Wario og Mario er ikke samme karakteren selv om navnene er tildels like.

 

Ser man forresten hva som er i Super Smash Bros Brawl, så viser det vel heller at det er konkurrentene som bør begynne å skape noen figurer som folk husker ;)

Endret av SteveVice
Lenke til kommentar
Appellere til hvem? Hvor lenge må et spill appellere, og til hvem? Hva slags "tyngde"?

 

Wii Fit i Japan tilsier noe annet.

 

Wii selger derimot også til ikke-gamere, et mye større marked.

 

Appelere til massen hvis PS3 og X360 og setter inn klutene mot det markedet Wii legger opp til. Nintendo er dessverre forferdelig dårlig på reklamering på sine produkter noe både Sony og Microsoft har godt tak på. Ikke at Nintendo har trengt reklame for Wii frem til nå men mye kan som sagt forandre seg.

 

Japan er et meget "rart" markedet i forhold til det vestlige markedet. Wii fit kan godt slå ann og det skal man ikke se bort fra men å bruke det japanske markedet som indikasjon er ikke noe holdepunkt.

 

Ja Wii selger til casual markedet men nå vet vi heller ikke strategien til PS3 og X360 angående det markedet. Er vi heldig dunker de 2 konkurentene løs på værandre og holder seg til et markedet men så kan de og snu seg mot samme marked som Wii. Det er igjen tiden som vil vise hva som vil skje. Jeg håper jo selvfølgelig at Nintendo skal fortsette den gode fremgangen og at man kanskje kan få en liten forandring og annen fokus men mye kan skje.

 

Super Mario Galaxy

Super Paper Mario

Mario Strickers Charged Football

Mario Party 8

Wario Ware : Smooth Moves

Mario Super Smash Brawl

 

neida..wii har mange unike karakterer.. :innocent:

 

påtide for nintendo å komme på nokre nye karakterer synes da eg..men så lenge det selger så..

 

Vel MS har solgt på Master Chief for det meste og Sony på Snake og Kratos så de er nå alle 3 i en liten fin flettekurv når det gjelder bruk av navn de har.

Lenke til kommentar

Litt OT, men 3.parts spill som No More Heroes og Zack & Wiki floppet jo totalt i Japan dessverre. Virker som om de kun vil ha party spillene Wii tilbyr, og dette er rimelig bekymringsfyllt syns eg da.

 

IGN gav Zack & Wiki 9,1, noe som tilsier eit veldig godt spill. EDGE smadret til med 9,4 til No More Heroes. Veit ikkje om eg skal gå så langt å kalle det begge spillene hardcore titler, men som sagt syns eg det er så skandaløst synd at slike spill skal gå rett i dass pga. party hypen konsollen tilsier.

 

Nå er vel ikkje disse lansert enda utenfor Japan, men eg håper vi ser gode tall på disse spillene. Slik at 3.parts utviklerene kan lage noe meir partyspill for oss.

 

Eg har bestilt No More Heroes, og kommer mest sansynlig til å kjøpe Zack & Wiki da eg hungrer etter platform snadder uten noen form for rørleggere i.

 

Siden dere er så flittige på å diskutere slitne og velkjente navn over her, eg håper på større fokus på NYE merkevarer denne generasjonen. Og her har vel MS og Sony med sine platformer allerede trekket det lengste strådet meiner eg.

 

EDIT; Mikset EDGE og EGM :huh:

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Super Mario Galaxy

Super Paper Mario

Mario Strickers Charged Football

Mario Party 8

Wario Ware : Smooth Moves

Mario Super Smash Brawl

 

neida..wii har mange unike karakterer.. :innocent:

 

påtide for nintendo å komme på nokre nye karakterer synes da eg..men så lenge det selger så..

 

Vel MS har solgt på Master Chief for det meste og Sony på Snake og Kratos så de er nå alle 3 i en liten fin flettekurv når det gjelder bruk av navn de har.

Master Chief har 3 spill og der er det vel egentlig slutt (hvertfall på de vanlige halo-spillene). Snake har nå snart 4 om du teller hovedstoryen på PS1, 2 og 3 og der er det slutt. Kratos har 2 og det skal vel også slutte i en trilogi?

 

Nå teller jeg ikke med spill på PSP.

Lenke til kommentar
Litt OT, men 3.parts spill som No More Heroes og Zack & Wiki floppet jo totalt i Japan dessverre. Virker som om de kun vil ha party spillene Wii tilbyr, og dette er rimelig bekymringsfyllt syns eg da.

 

IGN gav Zack & Wiki 9,1, noe som tilsier eit veldig godt spill. EGM smadret til med 9,4 til No More Heroes. Veit ikkje om eg skal gå så langt å kalle det begge spillene hardcore titler, men som sagt syns eg det er så skandaløst synd at slike spill skal gå rett i dass pga. party hypen konsollen tilsier.

 

Nå er vel ikkje disse lansert enda utenfor Japan, men eg håper vi ser gode tall på disse spillene. Slik at 3.parts utviklerene kan lage noe meir partyspill for oss.

 

Eg har bestilt No More Heroes, og kommer mest sansynlig til å kjøpe Zack & Wiki da eg hungrer etter platform snadder uten noen form for rørleggere i.

 

Siden dere er så flittige på å diskutere slitne og velkjente navn over her, eg håper på større fokus på NYE merkevarer denne generasjonen. Og her har vel MS og Sony med sine platformer allerede trekket det lengste strådet meiner eg.

 

Vet du hvordan Soul Calibur Legends gjorde det i Japan? Så det fikk slakt i EDGE forøvrig, kun 2/10.

Lenke til kommentar

Ja er enig i at Nintendo har gjort mye med Mario som strengt tatt kanskje kunne vært unngått, men man fikk nå i alle fall noen gode spill av rørleggeren, selv om man og fikk noen horible.

 

Men jeg tror nok i tiden som kommer vil både MS og Sony gjøre bruk av de figurene de har, la oss dog håpe at de ikke tar en Nintendo, kanskje :)

Lenke til kommentar

Aha, ja nei eg tolket deg litt feil der. Nei eg har ingen tall på bordet for den tittelen.

 

Men spillet inneholder store sverd, flotte kvinnelige karakterer med giga pupper...så det solgte vel kanskje litt på det likevel eller :p ?

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Påfallende stor forskjell på hvor mye Nintendos egne spill og andre sine spill selger i Japan.

 

Mest solgte Wii-spill:

Wii Sports: 2,683,441

Wii Play: 2,166,313

Mario Party 8: 1,175,190

Wii Fit: 973,463

Super Mario Galaxy: 835,639

WarioWare Wii: 654,829

Zelda Twilight Princess: 568,303

Super Paper Mario: 551,530

 

Flopper:

Sonic and the Secret Rings: 35,298

NiGHTS: 32,288

No More Heroes: 25,665

Rayman Raving Rabbids: 20,412

Soul Calibur Legends: 12,037

Dewy's Adventure: 9,256

Opoona: 8,202

FIFA 2008: 5,357

 

Kan vel forklare den svake tredjepartssupporten med tanke på antall konsoller solgt...

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Påfallende stor forskjell på hvor mye Nintendos egne spill og andre sine spill selger i Japan.

 

Mest solgte Wii-spill:

Wii Sports: 2,683,441

Wii Play: 2,166,313

Mario Party 8: 1,175,190

Wii Fit: 973,463

Super Mario Galaxy: 835,639

WarioWare Wii: 654,829

Zelda Twilight Princess: 568,303

Super Paper Mario: 551,530

 

Flopper:

Sonic and the Secret Rings: 35,298

NiGHTS: 32,288

No More Heroes: 25,665

Rayman Raving Rabbids: 20,412

Soul Calibur Legends: 12,037

Dewy's Adventure: 9,256

Opoona: 8,202

FIFA 2008: 5,357

 

Kan vel forklare den svake tredjepartssupporten med tanke på antall konsoller solgt...

 

No More Heroes har faktisk solgt ganske bra i forhold til hva Grasshopper pleier å selge. RRR har solgt en million i hele verden. Sonic gjorde det ganske bra i Europa. Du glemte å ta med både Dragon Quest & Mario&Sonic i OL (Sega) som har solgt mange hundre tusen i Japan.FIFA 08 solgte noen få tusen på de andre konsollene også. NiGHTS var en salgsskuffelse. SCL er jo tydeligvis helt håpløst (2 i EDGE). Dewy og Opoona skjønner jeg godt at ingen har lyst å spille.

 

Nintendo sine egne spill selger selvsagt mye mer enn de andre, men dere kan jo tippe hvilke av spillene på listen som har klart høyere budsjetter, større team og best annonsering. Ingen tredjeparter har kommet med spill på størrelse med CoD 4, AC til Wii, så da vil de selvsagt ikke selge så bra.

Lenke til kommentar

Endelig noen tall for Norge, dog hentet fra Itavisen, men deres kilde er vistnok Norsk Spill- og Multimediaforening, så vi får håpe at itavisen har klart å kopier og lime inn uten nevneverdige problemer.

 

PS3 og Wii har solgt 57 000 konsoller hver, der Wii har vært 3,5 måned lengre på markedet, dog med leveringsproblemer i starten.

 

Ps2 har en markedsandel på 31,2 % med 600 000 solgte eksemplarer, imponerende.

 

MS oppgir ikke tall for xbox 360, så det blir vel bare gjetting hvor mange xbox 360'er vi har i landet. Sikkert ca like mange som wii og ps3 eller noe mindre.

 

Kilde

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...