Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
På meg virker det som om VGChartz har litt høye tall på alle konsollene, mens ConsoleWars har litt lave. Tviler sterkt på at noen av dem er "korrekte".

 

"Korrekte" tall er ikke mulig å få. Selv de som driver de med dette "offisielt" har ikke full dekning, men estimerer en god del av tallene. Jo mindre de trenger å estimere, jo bedre blir tallene, men helt perfekte er de nok aldri. Selv om VGC sine er høyere enn CW sine, så behøver ikke det bety at de har feil.

Lenke til kommentar
Forresten, her er hva jeg tippet i juni:

 

Ved slutten av 2007:

 

Wii: 18 millioner

Xbox 360: 15 millioner

PS3: 8 millioner

Må si jeg var svært nære her når man ser på Average nå...

 

Sa ikke MS nylig at de hadde solgt 17.7 millioner? Så du var omtrent 3 millioner unna der da.

 

De sa vel at de hadde sendt ut 17.7 millioner, solgte maskiner ligger vel litt under dette. De gjennomsnittstallene der oppe lider vel uansett av at den ene siden ikke oppdaterer, så da er vel de for lave.

 

UrgeLoL Lagt til I dag, 14:04

VGC klarer i værtfall og legge sammen NDP og MC tallene hver måned/uke, så usa og japan er så korrekte som de kan bli. De samler også sammen de få tallene man finner fra europa.

 

Fikk ikke VGC problemer fordi de brukte tallene fra NPD. Tror de fant sin egen måte å estimere på istedet. Kan jo godt være at mye av den metoden går ut på å justere utifra NPDtallene, men forandre litt på de, så det ikke er åpenlyst at de stjeler :)

Lenke til kommentar
-iL-: Er bare å fjerne nextgenwars, null poeng i å ha de med når dem ikke oppdaterer tallene sine. Bare det scriptet deres som legger til ca 38 k konsoller i uka. Vgchartz virker igjen som den eneste som gidder å prøve engang.

 

Vel de gikk jo hele desember uten å oppdatere, så oppdaterte de rett etter nyttår, og nå er det dødt igjen. Kanskje de oppdaterer bare 1 gang i måneden?

Lenke til kommentar
Tror ikke wii stopper der helt enda når det gjelder markedsandel. De vil nok muligens tipper 50 % før det begynner å gå nedover igjen, men jeg tror det vil skje i løpet av året.

 

Grunnen til at de går ned i markedsandel er jo bare leveranseproblemene deres. De har rett og slett ikke hatt nok konsoller på markedet.

Lenke til kommentar
Universal regel, what goes up must come down.

Jøss, hvilken universale regel er det? Den samme som gjelder for PS2 og DS?

 

Du har fått med deg at konsollsalg ikke handler om å kaste konsollene opp i luften, ikke sant? Så denne regelen din er kanskje mer ønsketenkning enn noe annet :lol:

 

Så PS2 ligger på samme salgsnivå dag som den gjorde før og har gjort det og salgstallene går bare oppover? Og salgstallene til X360 har holdt seg der de var før Wii og PS3 ble lansert?

 

Det går opp og ned her i verden og konsollene følger med.

Lenke til kommentar
Universal regel, what goes up must come down.

Jøss, hvilken universale regel er det? Den samme som gjelder for PS2 og DS?

 

Du har fått med deg at konsollsalg ikke handler om å kaste konsollene opp i luften, ikke sant? Så denne regelen din er kanskje mer ønsketenkning enn noe annet :lol:

Mmm. Så du mener at alle konsoller vil bare fortsette å selge høyere og høyere i evig tempo? Hva skjer når alle i verden har en wii, vil de kjøpe en ny? Eller mente du at markedsandelen til nintendo bare vil stige og stige helt til begge de andre firmaene er kjøpt opp av dem?

Lenke til kommentar
Så PS2 ligger på samme salgsnivå dag som den gjorde før og har gjort det og salgstallene går bare oppover? Og salgstallene til X360 har holdt seg der de var før Wii og PS3 ble lansert?

 

Det går opp og ned her i verden og konsollene følger med.

Sammenhengen var:

 

"Lurer bare på når det snur for Wii jeg og. Kanskje den klarer 50% andelen, kanskje ikke."

 

Altså snakker du om at Wii skal snu i denne generasjonen. At PS3 eller 360 kanskje skal klare å ta den igjen.

Lenke til kommentar

Tja i det lange løp er det jo store muligheter for at f.eks PS3 vil ta igjen Wii etterhvert, mye avhengig i kor lenge Nintendo velger å holde liv i konsollen. Eller kanskje Wii selger like godt til evig tid, så legger Sony og MS inn årene for godt. Og Nintendo er atter ein gang enerådene.

 

Alt kan jo skje.

Lenke til kommentar

Det kommer ann på, vi er inne i en periode hvor det er sterk konkuranse mellom de 3 enhetene som er ute og den konkuransen kan fort snu skipet på hodet. Det er spillene som hovedsakelig blir å ha det siste ordet i spillet og der tror jeg Wii kanskje kan slite litt i år, den har bare ikke tunge nok titler føler jeg til å hanskes opp med de 2 andre. GTA 4 f.eks eller Metal Gear Solid 4.

 

Nå er vi bare i Januar og mye kan skje i løpet av året det er klart. Og Wii har og sine gode spill på vei, ikke misforstå meg på det, men jeg er litt mer usikker på hvor sterk hypp faktor Wii har i forhold til PS3 og X360. En god "hypp" er somregel nok til å booste salgstallene på en enhet.

Lenke til kommentar
Det er spillene som hovedsakelig blir å ha det siste ordet i spillet og der tror jeg Wii kanskje kan slite litt i år, den har bare ikke tunge nok titler føler jeg til å hanskes opp med de 2 andre. GTA 4 f.eks eller Metal Gear Solid 4.

Mario Kart, Wii Fit, Smash Bros., Wii Music, osv. Kom ikke her og påstå at Wii ikke har mange titler på vei.

 

Nå er vi bare i Januar og mye kan skje i løpet av året det er klart. Og Wii har og sine gode spill på vei, ikke misforstå meg på det, men jeg er litt mer usikker på hvor sterk hypp faktor Wii har i forhold til PS3 og X360. En god "hypp" er somregel nok til å booste salgstallene på en enhet.

Hva er "hypp"? Måten Wii selger til "alle", mens de andre bare selger til en langt mer begrenset gruppe hardcore-spillere?

Lenke til kommentar
Det er spillene som hovedsakelig blir å ha det siste ordet i spillet og der tror jeg Wii kanskje kan slite litt i år, den har bare ikke tunge nok titler føler jeg til å hanskes opp med de 2 andre. GTA 4 f.eks eller Metal Gear Solid 4.

Mario Kart, Wii Fit, Smash Bros., Wii Music, osv. Kom ikke her og påstå at Wii ikke har mange titler på vei.

 

Nå er vi bare i Januar og mye kan skje i løpet av året det er klart. Og Wii har og sine gode spill på vei, ikke misforstå meg på det, men jeg er litt mer usikker på hvor sterk hypp faktor Wii har i forhold til PS3 og X360. En god "hypp" er somregel nok til å booste salgstallene på en enhet.

Hva er "hypp"? Måten Wii selger til "alle", mens de andre bare selger til en langt mer begrenset gruppe hardcore-spillere?

 

mario...mario..mario...

 

der har du wii...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...