Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Hansii, om du ser på salget de siste ukene så har Ps3 solgt mer world wide enn xbox 360.. Men så er jo europa salget mer gjetting.. så hvor nøyaktig dette er vet man ikke.

 

Franske LTD tall!

 

DNet has released the official sales figures of gaming consoles in France as of December 31st,2007.

 

This is what the chart looks like :-

 

PS2: 5.5m

DS: 4.2m

WII: 1m

PSP : 600 k

X360: 500k

PS3: 500k

 

Kilde

 

Som vi ser så selger WII sinnsykt bra, og har solgt dobbelt så mange konsoller i Frankrike som Ps3. Ps3 har vært i salg i 9-10 måneder og xbox 360 24 måneder. Tror ikke dette er enestående for bare Frankrike..

 

Salg i frankrike for 2007 er 500 k for Ps3 og 200 k for xbox 360.

 

Men Sony må få ps3 til å selge mye bedre i Amerika og Japan!

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hansii, om du ser på salget de siste ukene så har Ps3 solgt mer world wide enn xbox 360.. Men så er jo europa salget mer gjetting.. så hvor nøyaktig dette er vet man ikke.

Hardware salget worldwide kan nok bli jevnt ja, men jeg tror 360 får neste prisavslag før PS3.

 

For meg er det ganske ufattelig at PS3 selger så bra som den gjør, jeg har hatt PS3 i cirka en måned nå, og jeg har aldri vært borti et produkt jeg har blitt så skuffet over, og jeg hadde ikke store forventningene. Så jeg har litt vanskelig for å se hvordan den kan selge bedre enn 360, men det virker jo som de fleste andre er fornøyde med den.

Lenke til kommentar
Ser ikke hvorfor blu-ray's fremgang skal øke PS3's salg, er ikke alle som er ute etter en blu-ray spiller når de kjøper enhet men faktisk ser på spillene og velger enhet etter det. Og da trekker X360 fremdeles det lengste strået med tanke på spillutvalg.

 

fordi xbox har flere spill betyr det ikke at de er bedre;)

Nei, men spillutvalget er fortsatt bedre.

 

Men for meg er faktisk spillutvalget til PS3 bedre for meg enn det til Xbox 360. Tenker men på 2008 har ikke 360 noen sjans. De aller fleste jeg gleder meg til er PS3 eksklusive. Et par er multiplattform og ett er 360-eksklusivt.

 

Vanskelig å holde seg nøytral skjønner jeg.

Lenke til kommentar

Er noe annet jeg har fundert på med tanke på 3dje parts utviklere.

 

Ettersom PS3 blir sett på som "ultra" enhet hvor grafikken kommer til å bli grensesprengende, hvordan ligger det da ann for 3dje parts utviklere med begrenset budsjet? Lang utviklingstid koster mye penger og om de da skal lage spill til PS3 som utnytter og blir slik en grafisk perle, i tillegg til å holde andre andre aspekter ved et spill høyt, kan det bli slik at utviklingskostnadene for PS3 blir såpass høy at 3dje parts utviklere heller velger en enklere enhet? For det er jo ikke alle utviklerne som har dype lommer å ta av.

 

Samt, kan det bli på en slik måte at Sony legger listen så høyt til slutt med tanke på det visuelle at 3dje parts utviklere blir skremt vekk av enheten ettersom de ikke har mulighet til å komme opp på et slikt nivå og dermed får "dårlige" omtaler grunnet "laber" grafikk? Man vet jo at dårlige omtaler som oftest fører til lavt salg og 3dje parts utviklere har i mange tilfeller et litt strengere budsjett å gå etter.

 

Alt i alt funderer jeg på om Sony's valg kan gjøre det vanskelig for små utviklere å gjøre nytte av og av den følgen heller velger å utvikle til X360 som ikke legger listen "så høyt" og hvor selv små utviklere kan klare å slå gjennom.

 

Jeg tror kampen om 3dje parts utviklere er noe som Sony ikke har tenkt videre på, de har alltid hadt dem der, men tror at denne generasjonen blir akkurat som forrige, den som får støtten fra utviklerne vinner racet. Og da nytter det ikke å ha den mest fremtidsrette enheten.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
Hansii, om du ser på salget de siste ukene så har Ps3 solgt mer world wide enn xbox 360.. Men så er jo europa salget mer gjetting.. så hvor nøyaktig dette er vet man ikke.

Hardware salget worldwide kan nok bli jevnt ja, men jeg tror 360 får neste prisavslag før PS3.

 

For meg er det ganske ufattelig at PS3 selger så bra som den gjør, jeg har hatt PS3 i cirka en måned nå, og jeg har aldri vært borti et produkt jeg har blitt så skuffet over, og jeg hadde ikke store forventningene. Så jeg har litt vanskelig for å se hvordan den kan selge bedre enn 360, men det virker jo som de fleste andre er fornøyde med den.

 

Jeg har hatt PS3 i ett par døgn, hadde høye forventninger og er strålende fornøyd på alle måter med hele PS3 systemet. Dog en liten minus angående online delen.

 

Ble veldig nysgjerrig på hvorfor du ble så utrolig skuffet over produktet Hansiii?

Endret av Dec
Lenke til kommentar

Men for meg er faktisk spillutvalget til PS3 bedre for meg enn det til Xbox 360. Tenker men på 2008 har ikke 360 noen sjans. De aller fleste jeg gleder meg til er PS3 eksklusive. Et par er multiplattform og ett er 360-eksklusivt.

 

Vanskelig å holde seg nøytral skjønner jeg.

Jeg skrev for meg. Lengre opp i innlegget mitt skrev jeg også at 360 hadde et bedre spillutvalg. Men så følte jeg for å si at det ikke nødvendigvis er positivt for alle. Jeg, f.eks., liker bedre spillene til PS3. Hvertfall de som har kommet nå i jula og som skal komme i 2008. Jeg skjønner ikke helt hva du mener.

 

 

Forresten ser det ut som et par skrivefeiler, skjønner ikke helt hva jeg har prøvd å skrive selv :p

Lenke til kommentar

Innlegg som går på reaksjon på moderering er fjernet. Dette for å unngå at tilbakemeldinger blir spredd rundt på hele forumet, da det gjør det særdeles uoversiktlig for moderatorteamet og forumstyret å oppdage tilbakemeldingen. I tillegg er ikke moderering emnet for denne tråden. Er man uenig i moderering så kan man sende en pm til den aktuelle moderator. Eventuelt p_report.gif moderatoren eller klag moderator inn for forumstyret på e-post [email protected]. Da vil en administrator behandle saken og gi deg en tilbakemelding.

 

Tilbkameldinger som går på det generelle (eksempelvis retningslinjer) kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Vi oppfordrer alle til å komme med innspill og tilbakemeldinger, men det må gjøres på riktig måte.

 

Bevisst forsøk på å undergrave en moderators autoritet vil bli slått hardt ned på og brukere frarådes sterkt å gjøre det. Vi håper dere viser forståelse for dette.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet

Lenke til kommentar

Ok, jeg går on-topic. Nå som Blu-ray ser ut til å vinne krigen, tror noen det vil ha stor innvirkning på konsollsalget hos PS3 og 360. Har ikke sett noen statistikk på det, men det har jo blitt solgt en del HD-DVD-addons tidligere, og det er åpenbart i de fleste AV-forumer at mange bruker PS3 til br-titting.

 

Jeg tipper det vil slå ut positivt for PS3 sin del, men ikke så markant at det har spesielt mye å si i den store sammenhengen. Synspunkter?

Lenke til kommentar

MS har avkreftet HD DVD i Xbox 360.

 

Ja, jeg tror blu-ray-seier vil ha innvirkning på PS3-salget. Vanskelig å anslå hvor mye dog, men i alle fall 2-3 millioner mer solgte hvert år. Kan være tungen på vektskåla for mange. Avhenger av hvor populært blu-ray blir og hvor billige standalone-spillere blir i forhold. Men det blir det viktig for Sony å markedsføre at PS3 har en blu-ray-spiller. Var vel en undersøkelse for litt siden hvor veldig mange av de som faktisk eide PS3 som ikke hadde hørt om blu-ray...

 

Samtidig kan det ha negativ virkning på Xbox 360-salget som da mangler en viktig feature. Wii-salget vil ikke få noen innvirkning da den i utgangspunktet ikke er noen multimedie-maskin.

Lenke til kommentar
Synspunkter?

Som jeg sa i et innlegg som ble slettet, det kan nok hjelpe PS3 litt, men ikke på noen måte i den grad det hjalp PS2. Blu-ray og HD DVD (i min mening) er og blir for entusiaster. Når man så hvor ubetydelig liten prosentandel HD filmer (Blu-ray og HD DVD) stod for kombinert mot DVD salg så var det rett og slett latterlig. Jeg tror PS3 kommer til å selge til en del entusiaster, og litt annet her og der, men jeg har ingen tro på at noen av disse formatene vil ta over for DVD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...