Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser jo faktisk ut til at PS3 kan slå 360 på verdensbasis i julesalget. De fleste, inkludert meg selv, trodde vel at 360 kom til å dominere stort.

 

Hvem andre enn deg trodde dette, og hvor ble det predikert? Det er vel kun i USA 360 kommer til å dominere (stort) over PS3 i desember. I Japan ligger de langt etter (dog forskjellen der i antall enheter er langt mindre enn i USA), og alt tyder jo på at PS3 selger bedre enn 360 i Europa (bortsett fra UK).

Lenke til kommentar
Ser jo faktisk ut til at PS3 kan slå 360 på verdensbasis i julesalget. De fleste, inkludert meg selv, trodde vel at 360 kom til å dominere stort.

 

Hvem andre enn deg trodde dette, og hvor ble det predikert?

Tidligere i denne tråden (har bedre ting å gjøre enn å lete gjennom hele for å finne det igjen), i hundreogørten tråder på VGChartz og av alle Xbox-eiere jeg kjenner personlig. Samt folk på EWnet, Beyond3D og stort sett alle andre forum jeg vet om der spill blir diskutert. Men "dominere stort" kan kanskje byttes med "selge mest" om man skal være korrekt.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar

At 360 vil selge mer enn PS3 på verdensbasis i desember? Det kan faktisk skje, men mest sannsynlig vil det være close. Og det vil ihvertfall ikke være noen dominans. Kanskje noen folk trodde det før prisreduksjonen (€600->€400), men jeg har ikke hørt noen seriøst påstå dette. Og ihvertfall ikke fra noen som har fulgt med i salgstråder rundt på forskjellige fora. Enkeltpersoner kan selvsagt mene mye rart (bare se på hva folk tipper i den månedlige "NPD prediction thread" på NeoGAF). Men jeg er egentlig mest overrasket over at du (som holder deg oppdatert) påstår du trodde dette.

 

Du vet jo at PS3 selger ca. 150-200k mer enn 360 i Japan, mens 360 vil selge ca. 400-600k bedre enn PS3 i USA. Samt at PS3 for tiden selger bedre enn 360 i Europa (uten at vi dessverre har noen tall). Så hvordan kan du da ha trodd at 360 ville dominere stort (på verdensbasis)?

Lenke til kommentar
Så hvordan kan du da ha trodd at 360 ville dominere stort (på verdensbasis)?

Fordi jeg har ignorert Europa totalt. Regnet med det var close race helt til jeg nylig fant ut at PS3 gjør det rimelig bra der.

Europa er vel strengt tatt "her", ikke "der".

Men sånn totalt over hele Europa så er det vel rimelig tett løp mellom PS3 og 360, bare Wii som dominerer om det er noen konsoller som skal sies å gjøre noe slikt.

Lenke til kommentar
Så hvordan kan du da ha trodd at 360 ville dominere stort (på verdensbasis)?

 

 

Jeg har akkurat samme følelsen av at 360 ville slå PS3 med god margin. Hvorfor vet jeg ikke, men jeg har hatt intrykk av at 360 er mer populært på verdensbasis.

 

Men for all del, det er ingenting som gleder meg mer en at begge maskinene gjør det nesten like bra.

Lenke til kommentar

Så lenge 360 selger rundt 500-600K mer enn PS3 I Desember i USA så vil 360 ha solgt bedre på verdenbasis denne måneden også.

 

Og at PS3 vil starte å gjøre det så mye bedre enn 360 fra og med neste år når GTA4 kommer ut samtidig med et saftig 360 priskutt tviler jeg sterkt på.

 

GTA4 er det viktige spillet neste år, ikke MGS4, ikke Splinter Cell eller hva det måtte være.

RE5 blir også stort men det kommer jo på begge maskiner.

 

Og så lenge 360 vil omtrent garantert koste 199$ når disse kommer ut så tror jeg ikke mange i Amerika særlig vil kjøpe en dobbelt så dyr PS3 for å spille dem.

Lenke til kommentar

FFXIII vil være den store systemselgeren på PS3 i Japan neste år. Jeg tror GTA4 vil selge mer PS3-konsoller enn X360-konsoller da mange PS2-eiere lengter etter spillet. Ellers vil GT5 gjøre det bra. MGS4 vil selge konsoller både i Japan og i vesten. X360 har derimot spilt ut sitt beste kort allerede med Halo 3.

 

Når det gjelder pris så vil nok Sony sette ned prisen til $299 når det kommer et nytt X360-kutt.

Lenke til kommentar
x360 har meir enn kun halo3...

 

Too Human

Alan Wake

Gears of war 2

 

 

for å nemne dei største...

Det neste Banjo spillet ser jeg på som det beste kortet MS sitter igjen med, men der er det også mye som spillet inn, Rare's kvalitet etter de forlot Nintendo har vert på synkende, og det spørs også hvor mye av fanskaren fra Nintendo dagene som fulgte etter Rare til X360, men at det er mange som har lengtet etter ett Banjo spill er ingen tvil om, men det er vel mange som heller ville sett det på en Nintendo konsoll.

 

Så time vil show. Jeg håper ihvertfall at Rare kan finne storformen igjen, Kameo var greit nok, men av Banjo forventer man nesten Mario kvalitet, så de må prestere litt bedre enn de hittil har gjort på Xbox.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...