Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DS smashes UK hardware record

"Last week Nintendo’s handheld sold 212,584 units"

 

Dette er MYE på en uke for lille UK som bare har en brøkdel av folketallet til USA og bare 8% av folketallet til Europa totalt.

 

"Nintendo’s other big success story, the Wii, sold over 100,000 units last week – and its total sales have now surpassed those of Microsoft’s Xbox 360, despite arriving on the market almost a year after Microsoft’s machine."

 

Da ser det ut til at Wii har passert X360 i hele Europa. I USA leder riktignok X360 fortsatt med ca. 2 mill. (Totalsalget til X360 er over 15 mill. på VGChartz nå).

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Rundt 8 mill. ved årsskiftet er ikke så verst nei. Omtrent det samme som X360 hadde på samme tid i sin livssyklus.

 

Hadde noen sagt det der for ett år siden, så hadde vedkommende blitt relativt latterligjort...

 

Personlig tror jeg det ikke blir noen spesielle forandringer i 2008, forholdstallene vil være noenlunde lik som i år. 360 og PS3 vil selge noenlunde likt med noen opp- og nedturer her og der og Wii vil forsette å selge mer enn de to andre. Får bare håpe spillåret 2008 blir like bra som 2007 selv om jeg har mine tvil om det, spesielt på 360. PS3 og Wii tror jeg vil få oppleve flere gode titler enn i år(til tross for henholdsvis Uncharted og SM Galaxy).

Endret av BioNor
Lenke til kommentar

Siste Famitsu

 

Top 10:

Mario Party DS (DS) : about 160k (total about 763k)

Wii Fit (Wii) : about 120k (total about 527k)

GT5 Prologue (PS3) : about 108k

DQ4 (DS) : about 78k (total about 854k)

Professor Layton and Pandora's Box (DS) : about 73k (total about 482k)

Super Mario Galaxy (Wii) : about 71k (total about 571k)

Wii Sports (Wii) : about 68k (total about 2.26m)

Wii Play (Wii) : about 67k (total about 1.81m)

Mario & Sonic at Beijing Olympics (Wii) : about 58k (total about 207k)

Chocobo's Mysterious Dungeon (Wii) : about 44k

 

The bombs:

Kirarin Revolution (DS) : about 21k

NiGHTS (Wii) : about 17k

Kingdom Under Fire (360) : about 15k

Ōkiku Furikabutte (DS) : about 9.3k

We Love Golf! (Wii) : about 8.6k

Soul Calibur Legends (Wii) : about 6.9k

Shikigami no Shiro 3 (360) : about 3.1k

Shikigami no Shiro 3 (Wii) : about 970

 

Hardware:

Wii : 168k

DSL : 249k

PS3 : 53k

PS2 : 21k

PSP : 158k

360 : 8.7k

 

 

Samma kjoret i Nintendoland. PSP fortsetter aa imponere. PS3 skuffer med tanke paa at GT Prologue kom denne uka.

 

kilde:

http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p...p;postcount=883

Lenke til kommentar

6 av 10 er Wii-spill. Om de ikke debuterer ekstremt bra, så tyder det på at spillene til Nintendo (Wii Fit, Sports, Play, Galaxy etc.) holder seg veldig lenge i topp 10.

Må si jeg hadde forventet at GT5 Prolouge skulle øke PS3-salget mer, så jeg vil si det er en liten skuffelse foreløpig.

X360 er fortapt. Akkurat nå ser jeg ikke noe som kan redde den fra en flopp i Japan.

 

Får bare håpe spillåret 2008 blir like bra som 2007 selv om jeg har mine tvil om det, spesielt på 360. PS3 og Wii tror jeg vil få oppleve flere gode titler enn i år(til tross for henholdsvis Uncharted og SM Galaxy).

Ja, derfor tror jeg PS3-salget vil øke neste år, mens X360 vil gå noe tilbake. MGS4, GT5, FFXIII, Killzone 2, Tekken 6 er bare noen få eksklusive PS3-spill neste år. Dette er mye bedre enn hva PS3 hadde å tilby i 2007. X360 skal derimot slite å toppe 2007 med Halo 3 som den store systemselgeren.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Japanere er egentlig et meget egenkjært folkeslag. De forholder seg for det meste til det de selv har "laget" og lar det bli med det.

 

Tror ikke X360 kommer noen gang til å ha muligheten til å hamle opp med Nintendo og Sony på deres eget hjemmemarked, det er bare å glemme det. Microsoft kommer til å selge godt med enheter i Japan den dagen både Sony og Nintendo stenger slutter å lage spill og konsoller.

Lenke til kommentar
6 av 10 er Wii-spill. Om de ikke debuterer ekstremt bra, så tyder det på at spillene til Nintendo (Wii Fit, Sports, Play, Galaxy etc.) holder seg veldig lenge i topp 10.

Må si jeg hadde forventet at GT5 Prolouge skulle øke PS3-salget mer, så jeg vil si det er en liten skuffelse foreløpig.

X360 er fortapt. Akkurat nå ser jeg ikke noe som kan redde den fra en flopp i Japan.

 

Får bare håpe spillåret 2008 blir like bra som 2007 selv om jeg har mine tvil om det, spesielt på 360. PS3 og Wii tror jeg vil få oppleve flere gode titler enn i år(til tross for henholdsvis Uncharted og SM Galaxy).

Ja, derfor tror jeg PS3-salget vil øke neste år, mens X360 vil gå noe tilbake. MGS4, GT5, FFXIII, Killzone 2, Tekken 6 er bare noen få eksklusive PS3-spill neste år. Dette er mye bedre enn hva PS3 hadde å tilby i 2007. X360 skal derimot slite å toppe 2007 med Halo 3 som den store systemselgeren.

 

Nå er det jo et lite spill som heter GeOW 2 som kanskje stikker innom da ...

Lenke til kommentar

Tekken 3 rundt 7mill

Tekken tag rundt 4 mill

Tekken 4 rundt 3 mill

Tekken 5 rundt 1,3 mill

Tekken 6 rundt ?

 

Bryr noen seg lengre?

 

Final Fantasy har halvert sitt publikum fra VII til XII

 

MGS har sunket fra rundt 6 mill på mgs og mgs 2 til rundt 4 mill på mgs 3. Og mgs 3 hadde med tanke på antall solgte ps2 maskiner på dette tidspunktet et stort potensielt publikum.

 

GT hadde en halvering av salg mellom 3 og 4.

 

Poenget mitt er ikke å rakke ned på de overnevnte titlene jeg har aldri brukt salgstall som argument om en serie er god eller ikke, men det må jo beymre sony at alle gromtitlene som gamere her på forumet gleder seg til har en sterk nedadgående kurve. Men det er jo allikevell gode salgstall for alle disse IP'ene enda. Med unntak av tekken som var gammel i 2000.

 

Jeg har brukt vgchartz som kilde. Worldwide sales.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...