Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-NIoHlfL

Hva som er billigst av Arcade og VC er nok ikke lett å sammelikne. Men vi kan se på de spillene som er tilgjengelig både på VC og Arcade, som for eksempel sonic-spillene. Faktisk koster Sonic-spillene kun halvparten på Arcade i forhold til VC. I tillegg er Arcade-versjonen optimalisert for HD.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva som er billigst av Arcade og VC er nok ikke lett å sammelikne. Men vi kan se på de spillene som er tilgjengelig både på VC og Arcade, som for eksempel sonic-spillene. Faktisk koster Sonic-spillene kun halvparten på Arcade i forhold til VC. I tillegg er Arcade-versjonen optimalisert for HD.

 

 

og har Online muligheter og activements

Lenke til kommentar

Det finnes nok unntak her og der, men etter prisingsystemet til de 2 så er Arcade på sitt dyreste, en del dyrere enn Virtual Console, og siden vi her snakker om salg, så sier jeg bare igjen, at HD har null å si når det kommer til salg. Utifra salgstallene burde folk etterhvert begynne å få det med seg, achievements har nok enda mindre å si. Online muligheter derimot er ikke noe dumt, men Nintendo har sagt at de ønsker å la spillene være i sin orginale stand. WiiWare spillene kommer nok til å være mer fokusert på slike ting.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Det med HD, Achievments osv var bare for å få med at mens VC-versjonen bare er rene reutgivelser av orginalversjonen, går Arcade-versjonen gjennom noe rekoding uten at prisen økes, den er jo faktsik lavere enn den underlegne versjonen som fåes på VC. En annen sak, om vi trekker Sonic-spillene frem igjen, er at de var tilgjengelig flere måneder tidligere på VC.

Det kan også sies at topp-prisen på arcade-spillene, som er 1200 MS-poeng, knapt brukes, av 102 titler fant jeg kun 2 spill med den høyeste prislappen.

Personlig er VC for dyr for min smak. Dvs, N64-spill synes jeg er greit priset, men 8€ for SNES og MD-spill er mer enn hva jeg er villig til å betale

 

EDIT: Du priser vel MS-poengene feil også. Både 1000 poeng hos Nintendo og Micrsoft koster 10€, dvs 1200 MS-poeng er 12€

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Opplysningene mine kommer fra Marketplace selv. Der betaler du 82 kroner for 1000 poeng. 82 kroner tilsvarer tilfeldigvis tilnærmet 10€.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Er enig med at VC spilla er generelt sett for overpriset. Det hjelper heller ikke at noen spill ikke er optimalisert bra nok alltid (super mario bros glitcher f. eks), dessuten er halvparten av alle spillene der noe skikkelig dritt, slik at du må sjekke på nett før du kjøper noe du aldri har testet før. Jeg har bestemt meg selv for å kun kjøpe N64 spill, hvis ikke det er noe jeg har skikkelig lyst på.

Nå har jo 360 også fått flere solide xbox spill inn til litt under hundrelappen (selv om ikke alle spilla er skikkelig optimalisert her heller). PS store har også en ganske grei pris hvis jeg husker riktig.

Endret av gormers
Lenke til kommentar

Synes hverken Arcade eller VC er noen dyre løsninger i forhold til alternativene. Jeg har lasta ned Super Mario bro's til NES på VC og det kosta meg rundt 500 Wii points (ca 5$) hvor jeg kanskje måtte ut med det bare for å shippe det over fra England sammens med en NES konsoll (ettersom min er begravet i hagen=.

 

Er supre alternativer til enheten sier jeg, at du kan laste ned småspill og kose deg med dem om du enten ikke har noen spill du venter på for tiden eller bare trenger litt avbrekk i monsterslaket.

 

Så nytteverdien i de 2 løsningene er for seg verd den lille symbolske summen du betaler for spill som kan underholde deg lengere enn 500 kr's spillene noen gang klarer.

Lenke til kommentar
Og til Pricks. Tror du ikke det er flere ps3 og xbox 360 eiere som har kjøpt spill på xbox live og på PSN. Tror nok at attach-raten på xbox 360 og ps3 ville gått om mer enn om du skulle ta med de få gamecube spillene som blir solgt på Wii's attach-rate.

Men hvis man skal ta med online-kjøp på PS3 og 360 må man ta med VC på Wii :)

Lenke til kommentar

Skuffende førstedagssalg i Japan. Tredjepartsspill til Wii gjør det svært svakt og GT5 Prolouge skuffer med tanke på merkenavnet (men mulig mange kjøper via PSN i stedet):

 

First Day Sales :

GT5 Prologue (PS3) : about 50k

Chocobo's Mysterious Dungeon (Wii) : about 30k

Kingdom Under Fire (360) : about 8k

NiGHTS (Wii) : about 7k

Soul Calibur Legends (Wii) : about 5k

Kirarin Revolution (DS) : about 5k

Ōkiku Furikabutte (DS) : about 5k

We Love Golf! (Wii) : about 4k

Shikigami no Shiro 3 (360) : about 1.5k

Shikigami no Shiro 3 (Wii) : about 0.5k

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...