Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Nå har de jo nylig byttet hele hovedkort designet, cpu, gpu og kjøleløsning, de kunne ikke endret stort mer uten å endre på det utvendige designet. Så hvis ikke feilen er borte nå har de nok problemer, men det har ennå ikke kommet rapporter om RROD på de nye konsollene som har vært ute i noen måneder i USA.
RRoD på Falcon kom jo fortere enn lynet, husker det ble postet et bilde på N4G av den første Falcon-maskinen med RRoD rett etter Falcon hadde kommet. Kan umulig være et enkelttilfelle..

 

Har ikke fått inntrykk av at de nye modellene er noe særlig mye mer stabile, men de bør jo være det mtp endringene MS har gjort. Hadde vært moro å vite feilraten på Falcon..

Det hadde vært interresant ja, så vidt jeg husker var det bildet fake, men det kan ha kommet andre som er ekte

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Wii Sports koster ca. 230 kroner, mens vanlige spill koster ca. 330 kroner.

Wii Sports koster ca 230 kr.

 

Super Mario Galaxy koster ca 260 kr

 

Uncharted koster ca 270 kr

 

Halo 3 koster ca 290 kr

 

Lost Odyssey koster ca 290 kr.

 

fra Amazon.co.jp

 

Tok bare et par eksempler der. Men i forhold til de "vanlige" spillene, så er ikke differansen så stor som du påstår.

Ingen grunn til å ikke regne det i statistikken.

Lenke til kommentar

Skal innrømme prisforskjellen var mindre enn jeg trodde, men å telle med Wii Play synes jeg fortsett er litt tvilsomt. Det koster 40-50 kroner hvis man uansett skal ha en ekstra kontroll.

 

Forøvrig har Wii gått forbi Gamecube i Japan.

 

Wii comparisons: At 54 weeks, Wii is past where GCN ever reached, where GBA was at 40.1 weeks (December 23, 2001), where DS was at 53.7 weeks (December 9, 2005), where PS2 was at 66.2 weeks (June 4, 2001), and where PSP was at 94.7 weeks (September 29, 2006).

 

PS3 comparisons: At 57 weeks, PS3 is where PS2 was at 10.0 weeks (May 6, 2000), where PSP was at 30.9 weeks (July 9, 2005), where GCN was at 50.1 weeks (August 25, 2002), and where Wii was at 10.7 weeks.

 

Wii har altså solgt litt bedre enn PS2 gjorde i starten. PS3-salget er derimot på linje med Gamecube-salget.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Skal innrømme prisforskjellen var mindre enn jeg trodde, men å telle med Wii Play synes jeg fortsett er litt tvilsomt. Det koster 40-50 kroner hvis man uansett skal ha en ekstra kontroll.

 

Forøvrig har Wii gått forbi Gamecube i Japan.

 

Wii comparisons: At 54 weeks, Wii is past where GCN ever reached, where GBA was at 40.1 weeks (December 23, 2001), where DS was at 53.7 weeks (December 9, 2005), where PS2 was at 66.2 weeks (June 4, 2001), and where PSP was at 94.7 weeks (September 29, 2006).

 

PS3 comparisons: At 57 weeks, PS3 is where PS2 was at 10.0 weeks (May 6, 2000), where PSP was at 30.9 weeks (July 9, 2005), where GCN was at 50.1 weeks (August 25, 2002), and where Wii was at 10.7 weeks.

 

Wii har altså solgt litt bedre enn PS2 gjorde i starten. PS3-salget er derimot på linje med Gamecube-salget.

 

Ikke bare litt bedre. Den har jo tross alt 12 uker på seg å selge for å komme til de 66 ukene til PS2. Med tanke på at det er god salgssesong opp mot nyåret, så vil den nok ligge ca 5-600 000 foran for begge konsollene 66 uker med salg.

Endret av kottila
Lenke til kommentar

Er vel omtrent som ventet. Hadde tippet Wii på rundt 1 mill., X360 på 700k og PS3 på 500k.

 

Eneste overraskelsen for min del er at PS2 selger bedre enn PS3, selv etter priskuttet på PS3. Tipper PS2 fungerer som et substitutt for mange når man ikke finner Wii i butikken. Wii skal være bortimot umulig å skaffe seg i USA nå. Kunne sikkert solgt 3-4 mill. Wii i desember i USA alene hvis det ikke var leveringsproblemer.

 

 

360 CALL OF DUTY 4: MODERN WARFARE ACTIVISION (CORP) NOV 2007 MATURE (M) 1 1.57 million

WII SUPER MARIO GALAXY NINTENDO OF AMERICA NOV 2007 EVERYONE (E) 2 1.12 million

360 ASSASSIN'S CREED UBISOFT NOV 2007 MATURE (M) 3 980K

PS2 GUITAR HERO III: LEGENDS OF ROCK ACTIVISION (CORP) OCT 2007 TEEN (T) 4 967K

WII PLAY W/ REMOTE NINTENDO OF AMERICA FEB 2007 EVERYONE (E) 5 564K

360 MASS EFFECT MICROSOFT (CORP) NOV 2007 MATURE (M) 6 473K

PS3 CALL OF DUTY 4: MODERN WARFARE ACTIVISION (CORP) NOV 2007 MATURE (M) 7 444K

WII GUITAR HERO III: LEGENDS OF ROCK ACTIVISION (CORP) OCT 2007 TEEN (T) 8 426K

360 HALO 3 MICROSOFT (CORP) SEP 2007 MATURE (M) 9 387K

PS3 ASSASSIN'S CREED UBISOFT NOV 2007 MATURE (M) 10 377K

 

I motsetning til Japan så leverer Galaxy i USA. Merk at CoD4 har solgt 2 mill. på 360/PS3. Mass Effect selger bra til å være en hardcoretittel.

 

360 ROCK BAND (T) 312K

WII LEGO STAR WARS: THE COMPLETE TRILOGY (E) 180K

WII HIGH SCHOOL MUSICAL (E) 180K

WII RESIDENT EVIL UMBRELLA CHRONICLES (M) 120K

WII MANHUNT 2 (M) 19K

PS3 UNCHARTED: DRAKE'S FORTUNE (T) 117K

PS3 RATCHET & CLANK FUTURE (T) 66K

PS3 ROCK BAND (T) 70K

PC CRYSIS (M) 87K

PC UNREAL TOURNAMENT 3 (M) 34K

 

Latterlig lavt salg av Manhunt 2 til Wii. RE: UC selger ikke all verden heller. "Voksne" spill selger svært dårlig på Wii for tiden. Rock Band gjør det bra på X360, svakt på PS3. Crysis og UT3 flopper på PC. Ratchet skuffer stort. "Barnlige" spill selger dårlig på PS3 for tiden. Uncharted skuffer sammenlignet med f.eks. Assassin's Creed.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Hæ? Du mener prisen et spill har er ubetydelig for hvor mye det selger?

Nei, det er ubetydelig for diskusjonen om attach-rate. Et solgt spill er et solgt spill. Hvis ikke så kan jo alle bare skru ned prisene, og så selger spill magisk mye mer!

 

Nei, VC- Og Gamecube-spill er ikke tatt med i beregningen. Det er heller ikke PS2-, Xbox-, PSN- og XBLA-spill.

Jeg har selv kjøpt flere GameCube-spill, og leste også noe om at GC-spill var i skuddet igjen i følge mange forhandlere. Dermed kjøper altså Wii-eiere flere spill enn tallene dine skulle tilsi.

 

Skal innrømme prisforskjellen var mindre enn jeg trodde, men å telle med Wii Play synes jeg fortsett er litt tvilsomt. Det koster 40-50 kroner hvis man uansett skal ha en ekstra kontroll.

Det er et spill... Du kan ikke se helt bort ifra det.

 

RE: UC selger ikke all verden heller.

Huh? REUC har da solgt ganske bra i Japan?

Lenke til kommentar

Ikke dårlig for alle HW

 

Wii - leveringsproblemer stoppet denne på 1 mill.. utrolig imponerende siden dette er det høyeste nov tallet for noen konsoll siden ps2 2002.

 

360 - Veldig bra med over 50% økning sammenlignet med sist år nov. Software er enormt.

 

ps3 - rundt som forventet men dårlig SW salg.

 

DS - alene selger mere en playstation family.. men SW?

 

PSP - ok, men SW som vanlig dårlig.

Lenke til kommentar

Ps3 solgte vel som forventet, men skulle ønske den hadde klart mer. Ps2 solgte overraskende bra, sw messig også, guitar hero 3 på ps2 nesten 1 mill. Mon tro om Ps2 når 130 millioner solgte snart?

 

Xbox 360 gjør det meget bra, både sw og hw messig i Usa. Hadde de klart dette verden over hadde nextgen hd bransjen vært eid av MS. Heldigvis gjør dem ikke det.

 

På håndholdt siden imponerer DS ENORMT, men psp gjør det heller ikke dårlig.

 

Wii slår ps2 med 2 til 1 på hw siden, Galaxy imponerer med gode salgstall.

 

Og til Pricks. Tror du ikke det er flere ps3 og xbox 360 eiere som har kjøpt spill på xbox live og på PSN. Tror nok at attach-raten på xbox 360 og ps3 ville gått om mer enn om du skulle ta med de få gamecube spillene som blir solgt på Wii's attach-rate.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner nesten ikke hvorfor DS'en selger så bra som den gjør, hvorfor håndholdt er så utrolig populært.

 

Ja det er jo en koslig liten maskin å ha lomma, og har en del spennende features som er gøy å dalle med. Men liksom, jeg kjøper en håndholdt maskin for å ha den når jeg drar på ferie osv. Og jeg drar ikke på ferie hver uke akkurat.

 

Hvor ellers skal man bruke en håndholdt konsoll? Jeg kan hvertfall ikke bruke den på jobben. Selv har jeg PSP, men korte bussturer fra og til jobben er for korte til at jeg vil sitte å spille på den. I tillegg føler man seg jo litt sett på når man sitter å spiller noe i et hav av folk.

 

Jeg kan ikke skjønne annet enn at 80-90% av de som kjøper DS'en er unger på barneskolen. For når jeg gikk der så hadde vi alltid med oss GameBoy med linkcables osv. Så det må være at det er så utrolig gøy for barn å drive med DS i friminutt og kanskje pictochatte under pulten i timene.

Endret av Ramius
Lenke til kommentar
Og til Pricks. Tror du ikke det er flere ps3 og xbox 360 eiere som har kjøpt spill på xbox live og på PSN. Tror nok at attach-raten på xbox 360 og ps3 ville gått om mer enn om du skulle ta med de få gamecube spillene som blir solgt på Wii's attach-rate.

 

Goodt poeng, argumentet til Pricks må selvfølgelig gjelde PS3 og Xbox 360 også.

Lenke til kommentar
Sånn sett så ville jeg tro at Arcade selger mer spill en Virtual console

Nå skal jeg synse litt her basert på tall jeg fant på wikipedia.

 

"Microsoft announced that as of March 10, 2006, three million downloads of Xbox Live Arcade games had been made, at least 600,000 of which had been purchased."

 

Det vil si at 20% av de som lastet ned spillene kjøpte de.

 

Så tar jeg de 20% og bruker de på det siste tallet som er annonsert:

 

"On March 6, 2007 Microsoft announced that Xbox Live Arcade downloads had reached 25 million."

20% av 25 millioner er 5 millioner.

 

(link: http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?story=13010 )

 

Til sammenligning:

 

November 28, 2007: "The Virtual Console service has generated approximately $33 million in sales and over 7.8 million downloads."

 

(link: http://wii.ign.com/articles/838/838286p1.html )

 

Nå skal jeg ikke påstå bastant det at det fremdeles er bare 20% av de som lastet ned spillene som faktisk kjøper de på Xbox Live Arcade, og det er jo ikke oppdatert tall siden Mars i år. Men jeg tipper, bare tipper, at Virtual Console og Xbox Live Arcade faktisk ligger ganske likt, dette til tross for Xbox har hatt et år lengre på markedet.

 

samt spillene har høyere oppløsning

Det har vel Wii vs Xbox 360/PS3 bevist at det har ikke så fryktelig mye å si for salget.

 

og koster mindre på Arcade.

Både feil og riktig.

De billigeste på Arcade koster €4.8

De billigeste på Virtual console koster €5

 

De dyreste på Arcade koster €14.40

De dyreste på Virtual Console koster €10

 

Så jevnt over så er Virtual Console sin prising langt billigere enn det på Arcade.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...