Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
virka sånn på sony forumet med alle postene dine, men nå vil du vel blånekte liksegodt med fakta foran øynene!

 

Han har et poeng dog. VGChartz er ikke fakta. Det er derfor -iL- poster tall fra forskjellige siter hver mandag. Problemet er at man får stort sett tall fra USA og Japan, med noen små drypp fra mindre land nå og da. Det er derfor det er såpass stor sprik mellom tallene fra de forskjellige sitene. Men en ting er sikkert: ingen av de sitene sitter med faktatall, og spesielt ikke de enkelte uketallene.

 

Det merkelige er at de finner på så nøyaktige tall som de gjør. Usikkerheten er så stor i tallene deres at det bare er tåpelig når de kommer med 6 gjeldende sifre. Skulle de hatt litt troverdighet så hadde de anslått med 2 gjeldende sifre (altså 230 000 istedenfor 231 342). Men folk synes vel tallene ser mer ekte ut, jo færre nuller de har, så det er vel derfor de har det sånn.

Endret av kottila
Lenke til kommentar
virka sånn på sony forumet med alle postene dine, men nå vil du vel blånekte liksegodt med fakta foran øynene!

 

Han har et poeng dog. VGChartz er ikke fakta. Det er derfor -iL- poster tall fra forskjellige siter hver mandag. Problemet er at man får stort sett tall fra USA og Japan, med noen små drypp fra mindre land nå og da. Det er derfor det er såpass stor sprik mellom tallene fra de forskjellige sitene. Men en ting er sikkert: ingen av de sitene sitter med faktatall, og spesielt ikke de enkelte uketallene.

 

Det merkelige er at de finner på så nøyaktige tall som de gjør. Usikkerheten er så stor i tallene deres at det bare er tåpelig når de kommer med 6 gjeldende sifre. Skulle de hatt litt troverdighet så hadde de anslått med 2 gjeldende sifre (altså 230 000 istedenfor 231 342). Men folk synes vel tallene ser mer ekte ut, jo færre nuller de har, så det er vel derfor de har det sånn.

 

tja, de bruker sine algoritmer og en avrunding vil da bare være juks. Bedre å heller angi feilmargin.

 

Uansett vil jeg påstå at VGchartz gir en indikasjon på tingenes tilstand selv om de ofte er way off.

Lenke til kommentar
Mass Effect passerer 1 million: http://www.gamedaily.com/articles/news/mas...ld/18805/?biz=1

 

Hurra!

Meget gode nyheter!! Da føler jeg meg trygg på at trilogien blir en realitet.

 

 

å da havner neste diskusjon vil resten av spilla bli multiplattform i og med at Ea har tatt ove:O

 

Vel, Money talks sier de og EA er meget åpen for dialoger som omhandler mye penger og Microsoft er veldig glad i å dele ut mye penger for å sikre seg ekslusiviteter.

 

Så vi får se, det kan gå begge veier.

Lenke til kommentar

Interessante tall. X360-eierne har kjøpt over dobbelt så mange spill som PS3-eierne. Totalt er X360 (2 mill.) og PS3 (2.8 mill.) rimelig jevnt når det gjelder spillsalg i Japan. Hvem hadde gjettet det for ett år siden?...

 

Merk at billig-spillene Wii Sports og Wii Play (følger med ekstra kontroll) er de klart mest solgte Wii-spillene. Tar man bort disse to blir attach raten til Wii bare 1.61...

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Har den noe spill i Eye of judgement-sjangeren?

Har den noe godt alternativ til Singstar?

Har den godt utvalg av "sære spill" som Locoroco Cocorecho, fl0w og lignende?

Eller løy du nå?

Tja, 360 har vel sine sære spill den også.

 

Det som er poenget mitt er at 360-eiere visstnok kjøper veldig mange spill i forhold til eierne av de to andre, samt at den har bedre spillutvalg. Så igjen, jeg skjønner ikke at 360 ikke overkjører PS3. Jeg skjønner heller ikke at PS3 mister alle ekslusivene sine til 360, i og med at 360-eiere kjøper flere spill.

 

Interessante tall. X360-eierne har kjøpt over dobbelt så mange spill som PS3-eierne. Totalt er X360 (2 mill.) og PS3 (2.8 mill.) rimelig jevnt når det gjelder spillsalg i Japan. Hvem hadde gjettet det for ett år siden?...

 

Merk at billig-spillene Wii Sports og Wii Play (følger med ekstra kontroll) er de klart mest solgte Wii-spillene. Tar man bort disse to blir attach raten til Wii bare 1.61...

Du kan ikke uten videre se bort ifra Wii Sports og Wii Play, selv når de bundles.

 

Men Wii Sports bundles ikke i Japan, og at Wii Play følger med Wii Remote betyr ikke at du kan ignorere det totalt heller.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
Nintendo Wii:

Hardware = 3,945,429 through Dec 2/07 (MC)

Tie Ratio = 2.60

 

Sony PS3:

Hardware = 1,440,642 Through Nov 25/07

Tie Ratio = 1.95

 

Microsoft X360:

Hardware = 509,314 through Nov 25/07

Tie Ratio = 3.93

 

Liten pekepinn på atch.raten i Japan,litt salt er greit å ta med seg også ;)

 

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=128989

 

Når du ser på antall spill til Ps3 og antall spill til xbox 360 i japan så synes jeg ikke disse tallene ser noe merkeligere ut. De få som har kjøpt seg xbox 360 i japan kjøper jo de spillene som MS kommer med. og konsollen har også vært ute ett år lengre.

Lenke til kommentar
Salg for Europa Week Ending 09th December 2007. Fra VGChartz

 

Total:

Console Weekly -Total

DS 650,277 - 20,445,539

WII 269,649 - 4,828,249

PS3 195,606 - 2,702,120

Ps2 170,607 - 45,052,703

PSP 164,716- 10,062,172

360 143,621 - 4,599,335

GBA 17,575 - 21,355,152

Total 1,612,051

 

Kilde

 

 

Ps3 tallet er i værtfall bekreftet.

 

Ps3 solget 200 000 enheter i Europa forrige uke

Lenke til kommentar
Nintendo Wii:

Hardware = 3,945,429 through Dec 2/07 (MC)

Tie Ratio = 2.60

 

Sony PS3:

Hardware = 1,440,642 Through Nov 25/07

Tie Ratio = 1.95

 

Microsoft X360:

Hardware = 509,314 through Nov 25/07

Tie Ratio = 3.93

 

Liten pekepinn på atch.raten i Japan,litt salt er greit å ta med seg også ;)

 

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=128989

 

Når du ser på antall spill til Ps3 og antall spill til xbox 360 i japan så synes jeg ikke disse tallene ser noe merkeligere ut. De få som har kjøpt seg xbox 360 i japan kjøper jo de spillene som MS kommer med. og konsollen har også vært ute ett år lengre.

 

Microsoft sin høye japanske attachrate er vel ganske enkel å forklare. De som kjøper 360 i Japan er en marginal gruppe og ganske opptatt av spill (ellers hadde de ikke hørt om maskinen). Disse kjøper jo selvsagt mer spille enn for eksempel folk som kjøper Wii for å spille Wii Sports

Lenke til kommentar
Interessante tall. X360-eierne har kjøpt over dobbelt så mange spill som PS3-eierne. Totalt er X360 (2 mill.) og PS3 (2.8 mill.) rimelig jevnt når det gjelder spillsalg i Japan. Hvem hadde gjettet det for ett år siden?...

 

Merk at billig-spillene Wii Sports og Wii Play (følger med ekstra kontroll) er de klart mest solgte Wii-spillene. Tar man bort disse to blir attach raten til Wii bare 1.61...

Du kan ikke uten videre se bort ifra Wii Sports og Wii Play, selv når de bundles.

 

Men Wii Sports bundles ikke i Japan, og at Wii Play følger med Wii Remote betyr ikke at du kan ignorere det totalt heller.

Selvsagt skal det ikke totalt ignoreres, men poenget er at begge ikke ville solgt langt fra så bra hvis de var fullpris-spill, faktisk er sistnevnte nesten gratis hvis man skal ha kontroll uansett.

Lenke til kommentar
Det som er poenget mitt er at 360-eiere visstnok kjøper veldig mange spill i forhold til eierne av de to andre, samt at den har bedre spillutvalg. Så igjen, jeg skjønner ikke at 360 overjører PS3. Jeg skjønner heller ikke at PS3 mister alle ekslusivene sine til 360, i og med at 360-eiere kjøper flere spill.

Skrev du feil? Hva er det å ikke skjønne med at PS3 mister eksklusive titler når 360 eierne kjøper mye flere spill, alle vil jo selge så mange spill som mulig, så når over halvparten av alle konsoll spill blir solgt på 360 er jo det den nautrlige plattformen å velge for en utvikler.

Lenke til kommentar
Du kan ikke uten videre se bort ifra Wii Sports og Wii Play, selv når de bundles.

 

Men Wii Sports bundles ikke i Japan, og at Wii Play følger med Wii Remote betyr ikke at du kan ignorere det totalt heller.

Selvsagt skal det ikke totalt ignoreres, men poenget er at begge ikke ville solgt langt fra så bra hvis de var fullpris-spill, faktisk er sistnevnte nesten gratis hvis man skal ha kontroll uansett.

Er Wii Sports bundlet med noe i Japan?

 

Hvordan vet du at de ikke ville solgt like bra?

 

Det som er poenget mitt er at 360-eiere visstnok kjøper veldig mange spill i forhold til eierne av de to andre, samt at den har bedre spillutvalg. Så igjen, jeg skjønner ikke at 360 overjører PS3. Jeg skjønner heller ikke at PS3 mister alle ekslusivene sine til 360, i og med at 360-eiere kjøper flere spill.

Skrev du feil?

Ja:

 

"jeg skjønner ikke at 360 ikke overkjører PS3"

 

Hva er det å ikke skjønne med at PS3 mister eksklusive titler når 360 eierne kjøper mye flere spill

Jeg skjønner ikke at den ikke mister FLERE til 360.

 

alle vil jo selge så mange spill som mulig, så når over halvparten av alle konsoll spill blir solgt på 360 er jo det den nautrlige plattformen å velge for en utvikler.

Så hvorfor dominerer ikke 360 totalt denne generasjonen? 360-eiere kjøper mange spill, maskinen har tatt flere eksklusiver fra PS3, osv.

Lenke til kommentar
Du kan ikke uten videre se bort ifra Wii Sports og Wii Play, selv når de bundles.

 

Men Wii Sports bundles ikke i Japan, og at Wii Play følger med Wii Remote betyr ikke at du kan ignorere det totalt heller.

Selvsagt skal det ikke totalt ignoreres, men poenget er at begge ikke ville solgt langt fra så bra hvis de var fullpris-spill, faktisk er sistnevnte nesten gratis hvis man skal ha kontroll uansett.

Er Wii Sports bundlet med noe i Japan?

 

Hvordan vet du at de ikke ville solgt like bra?

Nei, Wii Sports er ikke bundlet med noe i Japan, men det er billigere enn et vanlig spill.

 

En betydelig lavere pris på et produkt gjør at det selger mer. Økonomisk teori tilsier at jo lavere pris (P), desto flere får man solgt (Q):

 

Price_points3a.png

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Tenkte bare å dele mine tanker ang. konsoll og spillsalg.

 

For det første, at spill som Mario Party 8 og andre elendige multiplatform spill selger bedre enn mesterverket Mario Galaxy, er direkte skummelt. Det var en del som spådde at dette kom til å skje, at disse casual gamerne kom til å etter hvert ødelegge spillmarkedet, med å bare kjøpe melkespill som fifa o.l. (har ikke noe spesielt i mot Fifa)

Jeg trodde personlig at også mannen i gata etterhvert ville få en mer "sofistikert" spillsmak, at casual gamers ville gå lei av Wii sports og dets like etterhvert, og joine oss litt mere seriøse gamere. Kort sagt trodde jeg folk hadde litt mer mellom ørene, når det gjaldt spillkjøp.

 

For nå skjer kanskje det mange spådde: 3. partsutviklere driter i å lage gode, dype spill - de spyr heller ut minispillsamlinger i hytt og pine, og bruker heller pengene de sparte på utviklingen på markedsføring for spillene. Minispill er forsåvidt greit i små doser, men burde ikke Wii ha noen skikkelige 3. party-spill nå? Det finnes et par som er decent, men de skikkelig gode spillene er det NIntendo selv som står for.

 

Synes også det er veldig trist at/hvis Uncharted flopper. Et fantastisk spill, som fortjener anerkjennelse. Dessuten hadde jeg håpet på en oppfølger, noe som er lite trolig hvis spillet selger dårlig.

Og siden Bioware er oppkjøpt av EA, kan det være Mass Effect 2/3 blir skrinnlagt pga. dårlige salg for 1ern???

 

Liker ikke utviklinga her nei. Ang. konsollsalg, hvis PS3 allerede begynner å ta igjen Xbox 360 er det veldig rart, og etter min mening, litt urettferdig. Har selv begge konsollene, men det er ikke til å skyve under en stol at 360 har et større, og utvilsomt bedre spillbibliotek. Akkurat dette er nesten ikke en smakssak en gang, hvis en ser bare hvilken maskin som har mest kvalitetsspill, er det uten tvil 360. Jeg vil selvsagt ikke at PS3 skal floppe, men noenlunde det samme salget som 360 har i uken burde tilfredstille Sony. Får PS3 haugevis av gode spill trenger det ikke fortsette sånn selvsagt, men synes det er feil at en konsoll selger bare på merkenavnet.

 

Er litt engstelig for spillenes fremtid ja.. Kanskje det ikke var en god ide å gjøre spill mer main stream..

Lenke til kommentar

@Jakoozie: Mass Effect har rundet millionen på tre uker, absolutt ingen tall å kimse av. VGChartz har Uncharted på nesten 350K nå, etter 3 uker i USA og en i Europa. Fortsetter utviklingen slik (spesielt med sterke europeiske slagstall), runder det nok millionen utpå nyåret en gang.

 

Tror ikke du skal se så mørkt på spillframtiden enda ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...