Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Jeg tenker ikke bare denne uka, men generelt.

 

F.eks. at den forseggjorte storproduksjonen Metroid Prime 3 floppet, mens hastverksarbeidet Mario Party 8 fortsatt selger ekstremt bra. Spillene med enkleste utvikling og minst kostnader selger best. Det må jo være en drøm for Nintendo og andre Wii-utviklere.

 

Jepp. Det Carnival spillet på Wii har visst også solgt veldig bra. Er rimelig tydelig hva folket, eller ihvertfall wii eierne helst vil ha. Og når selv Nintendo's storspill "flopper" i forhold til de enkle spillene så ser jeg ikke mye håp for storsatsninger fra andre heller akkurat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som andre har nevnt, så blir jo UK-listene lagt ut her hver uke. Ingen grunn til å klage på det.

 

Det mest overraskende var forøvrig hverken det slappe salget til Mass Effect eller Uncharted. Men det at Singstar ikke engang klarte å komme på topp 40. Ikke at jeg hadde trodd det skulle selge like mye som PS2-utgavene, men likevel...

Lenke til kommentar
Som andre har nevnt, så blir jo UK-listene lagt ut her hver uke. Ingen grunn til å klage på det.

 

Det mest overraskende var forøvrig hverken det slappe salget til Mass Effect eller Uncharted. Men det at Singstar ikke engang klarte å komme på topp 40. Ikke at jeg hadde trodd det skulle selge like mye som PS2-utgavene, men likevel...

 

Så det var nr 10 tror jeg det var på PS3 lista. Men det kommer vel til å selge over tid, PS3 og singstar er vel en litt dårlig kombinasjon akkurat nå. De som bryr seg mest om Singstar sitter nok på PS2'en sin en god stund til.

Lenke til kommentar

Nr. 8 på PS3-lista. Det er mildt sagt jævlig dårlig debut. Et spill som jeg har sett på som en mulig konsollselger i julesalget...

 

Det skuffende salget av Singstar og Ratchet & Clank mens CoD4, Assassins Creed, FIFA, Need For Speed selger OK viser at de som foreløpig skaffer seg PS3 i hovedsak er eldre gutter.

 

For å si det sånn, jeg tror ikke det var tilfeldig at Naughty Dog satset på et actionspill i stedet for Jak & Daxter som sitt første PS3-spill...

Lenke til kommentar
Mer enn deg i værtfall. Og de samler faktisk sammen en del offisielle salgstall.

 

Er du klar over mye feil de tok forrige måned f.eks i forhold til NPD? Er en grunn til at vgchartz er bannet fra GAF forumet. Og det vet du godt.

 

Jeg tviler ikke på at PS3 selger bedre enn 360 i Europa akkurat nå. Det skulle vel bare mangle da den nettopp har nesten blitt halvert i pris og en ny billigere SKU er kommet ut. Men jeg stoler null og niks på tallene fra Vgchartz, med god grunn.

Lenke til kommentar
levende bevis på at ps3 faktisk selger bedre enn xbox 360 i europa?

Har ikke Europa alltid vært ett Sony land?

Er vel derfor 'vi' blir behandlet som dritt av dem også.

 

Problemet er vel bare at 50.000 flere solgte i Europa er ikke nok, når 360 feks solgte 400.000 flere i September i USA.

Lenke til kommentar
Vgchartz... De har like mye kredibilitet som Arne Treholt omtrent.

 

men siden du ikke har 360, hvorfor bryr du deg om at den så absolutt skal selge mer?

 

Jeg bryr meg om fakta. Vgchartz er ikke fakta. Jeg bryr meg ikke om 360 selger mer eller ikke.

 

virka sånn på sony forumet med alle postene dine, men nå vil du vel blånekte liksegodt med fakta foran øynene!

Lenke til kommentar
virka sånn på sony forumet med alle postene dine, men nå vil du vel blånekte liksegodt med fakta foran øynene!

 

Han har et poeng dog. VGChartz er ikke fakta. Det er derfor -iL- poster tall fra forskjellige siter hver mandag. Problemet er at man får stort sett tall fra USA og Japan, med noen små drypp fra mindre land nå og da. Det er derfor det er såpass stor sprik mellom tallene fra de forskjellige sitene. Men en ting er sikkert: ingen av de sitene sitter med faktatall, og spesielt ikke de enkelte uketallene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...