Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du har jo ingenting kontrstruktivt å diskutere om PS3, men likevel er 50% av postene dine i Sony forumet! Lyst til å forklare det Berrebo?

 

Øyh, jeg er jo omtrent den eneste som har vært konstriktiv og logisk om PS3 idag.. Synes det forteller en hel del om dere når dere hopper på meg fordi jeg sa meg uenig med en Doffen fyr som sa PS3 kommer til å dominere like mye som PS2. Og backet det opp med gode, logiske og fakta baserte grunner.

Lenke til kommentar

Ikke rart at folk hopper på deg når du begynner å legge ut om at den selger dårligst, er dyrest og alltid vil være det og bla bla bla. Er det kontrusktivt? Er det rart at folk hopper på deg når du obviously henger på sony forumet for å terge?

 

EDIT: Beklager moderator, bare slette posten her :p

Endret av Lommiss
Lenke til kommentar
1. NDS - 124,627

2.WII - 74,764

3.PSP - 74.626

4. PS3 -37,092

5. PS2 - 13,703

6. 360 - 6.632

 

Her har dere det siste hardware salget fra Japan. Sikkert postet før men ikke skyld på meg.

Se, PS3 selger bedre enn 360. Er dere fornøyd nå?

 

Du er ikke verdt bryet lenger:) gidder ikke bli bannet en uke pga det her!=) vi snakkes:)

Lenke til kommentar
Ikke rart at folk hopper på deg når du begynner å legge ut om at den selger dårligst, er dyrest og alltid vil være det og bla bla bla. Er det kontrusktivt? Er det rart at folk hopper på deg når du obviously henger på sony forumet for å terge?

 

EDIT: Beklager moderator, bare slette posten her :p

 

Er da ganske opplagt at PS3 er dyrest og vil alltid være det? Ja, det er konstruktivt. I alle fall mye mer enn de som sier "PS3 vil dominere akkurat som PS2 fordi jeg tror jeg det".

 

Situasjonen for PS3 er HELT annerledes enn den var for PS2.

Lenke til kommentar
Uncharted floppet totalt, debuterte bare på 23 plass. Uncharted var visst et passende navn... Det skal være glad listen går lenge enn til nr.20

 

 

Vel, det er ikke så rart smarten. Med tanke på at spillet kom ut sist onsdag (5.12).

 

Haha, eid.

 

Og Berrebo, hvorfor legger du ut dette? Du gjør det kun for å terge oss med kun PS3, selv om spillene selger dårlig i England, så trenger vel ikke det bety noe?

 

Er det ikke her både USA og Japansalgene postes også da? Du trenger ikke ta alt så personlig..

Uncharted kom forresten ut den 7. så vidt jeg vet (i alle fall i England), og hadde to dagers salg. Ikke det at det gjør noe fra eller til, da storselgende spill pleier å debutere mye høyere oppe enn på 23. plass

 

Kan like godt ta med teksten som fulgte med listen også

 

Mario & Sonic at the Olympic Games’ wins a dramatic sprint to the line this week, gaining 6 places to reach No1 and beating the Christmas No1 favourite EA’s ‘Need for Speed: ProStreet’ in a photo finish with only 330 sales separating the two.

 

The Sega published Wii-exclusive title claims a personal best weekly sales figure, up 39% on last week, making it far and away the best performing Wii game over any 7-day period. Sega’s All Formats gold medal win can be seen as ‘wind assisted’ due to it being a major part of several Wii retailer bundles. It is the first Sonic No1 since ‘Sonic Mega Collection Plus’ in week 5 2005 and the first Mario No1 since ‘Super Mario Sunshine’ on Gamecube in week 40 2002. The All Formats Top 5 is very competitive this week with just 8,000 units separating ‘Mario and Sonic’ at No1 and ‘FIFA 08’ at No5. Activision’s ‘Call of Duty 4: Modern Warfare’ proves that it’s not just Wii games that are enjoying the Christmas run-in, up from No5 to No3, boosted by a 45% increase in sales of the Xbox 360 version (No1 in the Xbox 360 and PC Charts). EA maintain 3 games in the All Formats Top 5 despite ‘The Simpsons Game’ dropping one place to No4 while ‘FIFA 08’ also falls one place to No5 even though its sales are up 18%.

 

‘Sonic & Mario’ is not the only game to benefit from retailer bundles as ‘Mario Party 8’ makes it two Mario games in the Top 10 (four in the Top 40), climbing from No27 to No10 and Sega’s ‘The Golden Compass’ enters the All Formats Top 40 for the first time since its release 2 weeks ago, sales up 220% thanks not only to bundling but also the release of the film in cinemas. The effect of Wii hardware bundling can be seen further down the chart as Ubisoft’s ‘Rayman’s Raving Rabbids 2’ enters the Top 40 for the first time at No24, while EA’s ‘The Sims 2: Pets’ re-enters at No32. Three new games make this week’s All Formats Top 40 : ‘Link’s Crossbow Training’ which comes bundled with the Wii Zapper gun accessory at No27 followed by Sony’s new PS3 IP ‘Uncharted: Drake’s Fortune’ at No28 and the first Pokemon game on Wii ‘Pokemon Battle Revolution’ scraping in at No40.

Endret av kottila
Lenke til kommentar

En annen ting jeg ikke la merke til er jo at Mass Effect også flopper totalt. Allerede på 38 plass.

Det er mye mer overraskende enn at Uncharted flopper.

 

Har MS i det hele tatt markedsført spillet ? Ganske rart at et spill som får så bra kritikker gjør det så elendig. Skulle tro det var et spill som passet 360 folket bra. Tydeligvis ikke.

Lenke til kommentar

Synd at et spill som Uncharted debuterer så lavt. Er det ikke høyere neste uke vil jeg kalle det en definitiv flopp i UK.

 

Ellers litt trist at de rimelig middelmådige Mario & Sonic at the Olympics og Mario Party 8 selger bedre enn fantastiske Mario Galaxy.

 

Kvalitet går dessverre ikke hånd i hånd med salgstall dessverre.

Lenke til kommentar
Kvalitet går dessverre ikke hånd i hånd med salgstall dessverre.

 

Er vel en grunn til at vi har uttrykket "selger som hakka møkk". Men mulig SMG blir for mye for Joe-Schmoe å sette seg inn i, så man velger et OL spill, så har man noen kjente rammer å holde seg til? Forøvrig ikke testa Sonic & Mario OL, det kan for alt jeg vet være djevelsk morro.

Lenke til kommentar

Ikke sant, man skal ikke undervurdere folket. Av og til er det ikke alltid slik at det som skinner er gull. Noen ganger er det litt trøtte spillet som faktisk viser seg å være veldig bra.

 

Selvsagt kan man poste spill salg her da det er direkte relevant til konsoll salg. Og det må være lov å være litt spydig når det har blitt sagt "bare vent til... kommer til å ta helt av...". Det er faktisk vært å merke seg hvor mange av ps3 spillene i det siste, som har kostet utviklerene dyrt, som har floppet (men de har sikkert lært endel da). PS3 har fortsatt mye "oppoverbakke" igjen slik jeg ser det.

Lenke til kommentar
Ingen tvil om at partyspill og Wii Sports er det som fremdeles selger Wii. Personlig liker jeg ikke helt denne utviklingen. Gjør at Nintendo og andre vil satse mindre på "dypere" spill.

 

Finnes det noen andre typer spill som er ute for øyeblikket da? Du skal få RE:UC og SMG, men utenom de, så er det vel bare partyspill som er nylig sluppet

Lenke til kommentar

Jeg tenker ikke bare denne uka, men generelt.

 

F.eks. at den forseggjorte storproduksjonen Metroid Prime 3 floppet, mens hastverksarbeidet Mario Party 8 fortsatt selger ekstremt bra. Spillene med enkleste utvikling og minst kostnader selger best. Det må jo være en drøm for Nintendo og andre Wii-utviklere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...