Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Payton said the new “Metal Gear Solid” needs to sell over a million copies on the first day it goes on sale due to its costly production, but that may be a tough mark to hit given sluggish PS3 sales.

 

For this to happen Sony would need a miracle as high profile first part titles are hardly selling right now. To see this all you have to do is look at the sales data for Uncharted and Ratchet & Clank Future, which are Sony’s big holiday exclusives. According to VGChartz both have only sold 0.13m and 0.22m respectively after several weeks of release. Either the PS3 install base has to increase by huge leaps and bounds by MGS4’s Spring 2008 release or they need to go multiplatform.

 

More interesting information from the article:

 

Top next-generation video games cost between $10 million and $50 million, according to IDC videogame analyst Billy Pidgeon. That means publishers must hedge their bets by going onto as many platforms as possible.

 

“You might be able to weather one title coming in at 500,000 in sales,” said Pidgeon. “But two or three failures like that and even big publishers are going to be hurting.”

 

Metal Gear Solid 4 Must Sell 1 Million Day One To Justify Cost

 

 

Nok av penger i spillproduksjon for tida, i alle fall. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eg sitter på alle tre, og eg har ein følelse av at PS3 vil trekke det lengste strådet til slutt. Har alltid gått med den tanken egentlig. Ihvertfall at den kommer til å overgå 360 i lengden. Så spørst det kor lenge Wii-boblen varer også da.

 

Ja jeg er litt enig, så jeg vil ikke dømme etter salgstallene hittil. Man skal ikke undervurdere Playstation merkevaren. Begge de to forrige er verdens mest solgte konsoller i historien.

 

Bare håper PS3 får brudd isen, da kommer mer ekslusive titler også

Lenke til kommentar

I USA som er verdens største marked selger 360 like mye spill som wii og ps3 tilsammen (I dollar). Dette gjør at til og med japanske spillutvilkere tjener godt på å utvilke 360 eksklusive spill. Bare se på capcom. Wii tror jeg kjører sitt eget løp denne generasjonen. Det at Wii selger skader på ingen måte ms og sony. Jeg er heller ikke så sikker på om Wii kommer til å fortsette med den dundrende susksessen som den har hatt til nå. Bare se på de usle salgstallene til tredjeparts spill. Nå hører det jo med til historien at spillene også stort sett har vært usle, men jeg tror nok at en del utviklere som primært lager spill for vesten har fått litt skrekken av Wii software salg. Denne høsten har jeg kunnet nyte the darkness, ninja gaiden sigma, bioshock, orangebox, cod4 og assasins creed som vitner om den solide og tredjeparts innsatsen som ps3 og spesielt xbox360 blir tilgodesett. Med unntak av b-resident evil UC har vel det vært ganske så ræva for wii tredje parts.

 

Det var mange som kjøpte sakkosekker på åttitallet også ...

Lenke til kommentar
Det at Microsoft så lett kjem seg gjennom milliardtapa er nettopp noko av det som er skremmande

Enig, og jeg syntes de understreket det godt når de kjøpte gta episoder for 50 millioner dollar, lite ikke desperate da.

 

Jeg skal ikke si at Sony er en halleluja engel som ikke kopierer av noen og bare får ideene sine fra himmelen. Men de har ikke en like skitten historie og strategi som Microsoft der de gjør mange sure pga stjeling av patent, oppkjøp og en unådig trang til å dominere hva enn de kan.

 

Første prioriteten deres er å dominere, etter det så er andreprioriteten kvalitet. Litt feil rekkefølge.

Lenke til kommentar

Det er flott konsoll verden i dag er preget av knallhard konkurranse, selv om jeg kan innrømme at jeg gjerne ser at Sony selger mye bedre fremover enn det de har gjort så langt. Heldigvis ser det bedre ut, og med alle stor titlene som kommer i 2008 så kan det da bare gå en vei? Spørsmålet da er hva MS og Nintendo har å stille opp med.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
"It's (Sony Computer Entertainment America) policy not to disclose our unit sales numbers until NPD numbers are officially released which will be December 13th. However, I can assure you that Microsoft's estimates of our PS3 unit sales numbers are way off and they did not outsell PS3 2:1 during Black Friday week."

 

http://www.n4g.com/News-89034.aspx

De oppga vel hvor mye salget økte fra i fjor så litt elementær prosentregning vil vel vise hvor mye de solgte i løpet av årets black friday.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Så spørst det kor lenge Wii-boblen varer også da.

Like lenge som "DS-boblen", kanskje? :rolleyes:

 

Det er ikke bare usaklig å kalle Wii en "boble", det er i tillegg direkte galt, da salget har gått strykende i et helt år nå! Hvis du først skal være usaklig så burde du i det minste forholde deg til fakta.

 

 

No er eg så drittlei av at du alltid skal legge ord i munnen på alle og enhver her inne. No må du faen meg legge inn årene her litt. Innlegget mitt var da på ingen måte usaklig mot noen parter, og utrykket "boble" er jo bare eit utrykk. Fakta? Hadde eg lagt fakta på bordet hadde eg også servert ved ein kilde eller to. Noe eg sjelden ser du gir oss ved dine bastante motangrep og "folk flest" pjatt.

 

Inlegget mitt var rein og pur spekulasjon, og ingenting meir enn det :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

"Boble" er et svært ladet uttrykk som bare er nok en måte å si "det er egentlig ikke not substans i dette, og snart vil hele greia sprekke".

 

Etter et år er det kanskje på tide å slutte å gjøre narr av Wii og late som den ikke er der. Den er en knallsuksess som har kommet for å bli. Det blir bare for dumt og usaklig å klamre seg til et håp om at den plutselig vil floppe etter all denne tiden.

 

Sony-fans må bare finne seg i at Wii er her, og den er konkurransedyktig. Sony-fans tok feil. Innse det, og begynn å diskutere noe annet enn luftige drømmer om at Nintendo kanskje, forhåpentligvis, sikkert vil floppe likevel.

 

Wii har ikke floppet. Den kommer ikke til å floppe. Den trenger ikke HD for å ha staying-power. Se på DS. Så kutt ut usaklighetene nå. Diskuter heller med hvor mye Wii eller PS3 eller 360 kommer til å "vinne".

 

Nintendo har forøvrig en høyere børsverdi en Sony nå. Eller gikk de tilbake igjen?

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
Og hvis det blir virkelighet at Nintendo taper seg i salget så kan vi tolke det vi ser i Japan nå som et tidlig tegn på det. Der har PS3 nå solgt mer enn Wii i hele November.

 

Hmm.. wii gikk igjen forbi ved siste uke. Husk at PS3 fikk ny pris + nye farger (av en eller annen grunn er det utrolig stort i japan??) i november så tror ikke man kan si at i november snudde det..

Lenke til kommentar
Og hvis det blir virkelighet at Nintendo taper seg i salget så kan vi tolke det vi ser i Japan nå som et tidlig tegn på det. Der har PS3 nå solgt mer enn Wii i hele November.

 

Hmm.. wii gikk igjen forbi ved siste uke. Husk at PS3 fikk ny pris + nye farger (av en eller annen grunn er det utrolig stort i japan??) i november så tror ikke man kan si at i november snudde det..

Nein

http://www.next-gen.biz/index.php?option=c...66&Itemid=2

Lenke til kommentar

Første rapporter tyder på at Wii Fit gjør det bra:

 

retu.jpg

konyu.jpg

KC3A0024.jpg

 

Ganske sikkert utsolgt. Spørsmålet er hvor mange balansebrett Nintendo har greid å få ut i butikkene. Det gjør det ganske sikkert bedre enn Mario Galaxy i Japan, i alle fall i lengden.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...