Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
PS3 knuser 360 fullstendig i Europa nå. Er vel bare England hvor 360 fremdeles byr opp til litt motstand.

 

Javell :-)

 

Jeg har enda ikke sett noen tall for europa bortsett fra vgchartz som er litt bob bob uten skikkelig referanse (NPD etc). Uansett, de har 10 - 7 mellom ps3 og 360.. vet ikke helt om det er å knuse noen.. heller ganske gjevnt.

 

Tydelig at folk vil ha PS3 uansett om den har de beste spillene eller ikke. Pris har også tydelig lite å si siden 360 er billigst, folk vil rett og slett bare ikke ha den.

 

LOL Dette blir for dumt. Det er fortsatt solgt langt flere 360'er i europa og WW øker 360 sin ledelse uke til uke. At de begge blir gruset av wii er en annen sak da :-)

 

Husk at england er det aller største konsoll markedet i europa, salget av konsoller dårlig i de andre store som frankrike, tyskland og italia (de er alle PC land).

Lenke til kommentar
Litt mer info fra 360 salget over:

 

Microsoft said that it outsold Sony's PlayStation 3 2 to 1 last week, according to retail estimates.

 

http://www.next-gen.biz/index.php?option=c...48&Itemid=2

 

Det betyr at PS3 solgte omtrent 155k samme uka som 360 solgte 310k og Wii solgte 350k.

 

"It's (Sony Computer Entertainment America) policy not to disclose our unit sales numbers until NPD numbers are officially released which will be December 13th. However, I can assure you that Microsoft's estimates of our PS3 unit sales numbers are way off and they did not outsell PS3 2:1 during Black Friday week."

 

http://www.n4g.com/News-89034.aspx

Endret av Fhj
Lenke til kommentar
Jeg har troen på at PS3 vinner, men grunnen til at PS3 for øyeblikket knuser Wii her i Europa er at det ikke finnes Wii og få tak. Også wiimotes med Wii play er umulig å oppdrive. En kollega av meg kjøte til Tyskalnd for å skaffe en Wii, men der var det også utsolgt ved grensen til Nederland, og i alle større byer i nærheten her så er det ikke noe å finne heller. Eindhoven, den bosch, breda, tilburg, antwerpen, dusseldorf og ingenting å finne.
Hvorfor ønsker du at en konsoll skal vinne? Er det ikke bedre med konkurranse?

 

 

Forza gjør det bra nå? Har de telt med at det er spillet som var bundlet det eller? (Var visst det :p ) Synd Mass Effect ikke gjør det bedre...

 

Birger :)

Endret av MindTooth
Lenke til kommentar
Jeg har troen på at PS3 vinner, men grunnen til at PS3 for øyeblikket knuser Wii her i Europa er at det ikke finnes Wii og få tak. Også wiimotes med Wii play er umulig å oppdrive. En kollega av meg kjøte til Tyskalnd for å skaffe en Wii, men der var det også utsolgt ved grensen til Nederland, og i alle større byer i nærheten her så er det ikke noe å finne heller. Eindhoven, den bosch, breda, tilburg, antwerpen, dusseldorf og ingenting å finne.
Hvorfor ønsker du at en konsoll skal vinne? Er det ikke bedre med konkurranse?

 

 

Forza gjør det bra nå? Har de telt med at det er spillet som var bundlet det eller? (Var visst det :p ) Synd Mass Effect ikke gjør det bedre...

 

Birger :)

 

Både Forza 2 og Marvel spillet er bundlet med premium 360 i USA nå. Mass Effect er en flopp både i Europa og Amerika. Det synes jeg spillet fortjener siden det er såpass upolert.

Endret av Hulick
Lenke til kommentar
PS3 knuser 360 fullstendig i Europa nå. Er vel bare England hvor 360 fremdeles byr opp til litt motstand.

 

Javell :-)

 

Jeg har enda ikke sett noen tall for europa bortsett fra vgchartz som er litt bob bob uten skikkelig referanse (NPD etc). Uansett, de har 10 - 7 mellom ps3 og 360.. vet ikke helt om det er å knuse noen.. heller ganske gjevnt.

 

Tydelig at folk vil ha PS3 uansett om den har de beste spillene eller ikke. Pris har også tydelig lite å si siden 360 er billigst, folk vil rett og slett bare ikke ha den.

 

LOL Dette blir for dumt. Det er fortsatt solgt langt flere 360'er i europa og WW øker 360 sin ledelse uke til uke. At de begge blir gruset av wii er en annen sak da :-)

 

Husk at england er det aller største konsoll markedet i europa, salget av konsoller dårlig i de andre store som frankrike, tyskland og italia (de er alle PC land).

 

WW øker IKKE hver uke nei. I Japan selges det nå over 200K PS3 per måned mot så godt som ingen 360'er. I Amerika selger PS3 nå nesten likt med 360, og det vil den fortsette med nå som den er blitt billigere der. Sikker på at i November NPD tallene så er ikke PS3 mer enn 100K bak 360.

 

I Europa så selger PS3 nå minst 3 ganger bedre enn 360. Hvis vi ser på spill salget i land som Tyskland så selger PS3 versjoner allerede bedre enn 360 versjoner enda PS3 har bare vært på markedet siden slutten av Mars. Det er ekstremt sterkt da 360 har vært ute nesten 2 år nå.

 

NFS Pro Street f.eks kom inn på 3 plass i Tyskland på PS3 mens 360 versjonen ikke var på salgslista engang.

Og situasjonen er enda verre i Spania, Italia osv. Kun England 360 selger noe særlig.

Lenke til kommentar
PS3 knuser 360 fullstendig i Europa nå. Er vel bare England hvor 360 fremdeles byr opp til litt motstand.

 

Javell :-)

 

Jeg har enda ikke sett noen tall for europa bortsett fra vgchartz som er litt bob bob uten skikkelig referanse (NPD etc). Uansett, de har 10 - 7 mellom ps3 og 360.. vet ikke helt om det er å knuse noen.. heller ganske gjevnt.

 

Tydelig at folk vil ha PS3 uansett om den har de beste spillene eller ikke. Pris har også tydelig lite å si siden 360 er billigst, folk vil rett og slett bare ikke ha den.

 

LOL Dette blir for dumt. Det er fortsatt solgt langt flere 360'er i europa og WW øker 360 sin ledelse uke til uke. At de begge blir gruset av wii er en annen sak da :-)

 

Husk at england er det aller største konsoll markedet i europa, salget av konsoller dårlig i de andre store som frankrike, tyskland og italia (de er alle PC land).

 

WW øker IKKE hver uke nei. I Japan selges det nå over 200K PS3 per måned mot så godt som ingen 360'er. I Amerika selger PS3 nå nesten likt med 360, og det vil den fortsette med nå som den er blitt billigere der. Sikker på at i November NPD tallene så er ikke PS3 mer enn 100K bak 360.

 

I Europa så selger PS3 nå minst 3 ganger bedre enn 360. Hvis vi ser på spill salget i land som Tyskland så selger PS3 versjoner allerede bedre enn 360 versjoner enda PS3 har bare vært på markedet siden slutten av Mars. Det er ekstremt sterkt da 360 har vært ute nesten 2 år nå.

 

NFS Pro Street f.eks kom inn på 3 plass i Tyskland på PS3 mens 360 versjonen ikke var på salgslista engang.

Og situasjonen er enda verre i Spania, Italia osv. Kun England 360 selger noe særlig.

 

 

Fra hvilken forvirret nettsted henter du egentlig opplysninger fra?

 

Ps3 selger som 360 i USA ?

Lenke til kommentar

Hos Media Create er Wii litt foran PS3 i Japan. I alle fall jevnt mellom de to nå:

 

* Nintendo DS Lite - 116,694

* PSP - 75,027

* Wii - 54,362

* PlayStation 3 - 50,564

* PlayStation 2 - 14,875

* Xbox 360 - 7,117

 

Super Mario Galaxy er forøvrig ute av topp 10. Ikke bra.

 

Wii tar nok ledelsen framover med mindre Nintendo får store leveringsproblemer. Wii Fit kommer i kveld...

 

 

PS3 og X360 selger nok omtrent like bra worldwide nå. X360 klart best i USA, men PS3 tar igjen dette med Japan og resten av verden.

Lenke til kommentar
Jeg har troen på at PS3 vinner, men grunnen til at PS3 for øyeblikket knuser Wii her i Europa er at det ikke finnes Wii og få tak. Også wiimotes med Wii play er umulig å oppdrive. En kollega av meg kjøte til Tyskalnd for å skaffe en Wii, men der var det også utsolgt ved grensen til Nederland, og i alle større byer i nærheten her så er det ikke noe å finne heller. Eindhoven, den bosch, breda, tilburg, antwerpen, dusseldorf og ingenting å finne.
Hvorfor ønsker du at en konsoll skal vinne? Er det ikke bedre med konkurranse?

 

 

Forza gjør det bra nå? Har de telt med at det er spillet som var bundlet det eller? (Var visst det :p ) Synd Mass Effect ikke gjør det bedre...

 

Birger :)

 

Måtte lese det jeg skrev om igjen her. Jeg sa aldri jeg håpet noen av dem vant, da jeg håper på en mer jev konkurranse denne gangen, da det øker sjansen for at tredjepartsspill kommer på alle konsollene. PS3 som eg tror vinner til slutt, er den eneste av de tre konsollene jeg ikke eier allerede, men jeg har en 60 gb pakke satt på vent siden jeg ønsker bakoverkompatibilitet med PS2 når jeg kjøper den.

Lenke til kommentar

Jeg eier PS3 og tror ikke den vinner konsollracet.

Det eneste som kan få meg til å ombestemme meg er 2008-2009. Da får vi se hvor mye folk virkelig vil ha Tekken, Final Fantasy, MGS, Grand Turismo og Killzone 2.

 

Disse må selge bra, og så får vi se om Wii populariteten dør ut fort eller ikke. Kanskje casual markedet blir mettet fortere enn det man tror. Kanskje de ikke kommer med noen spennende titler i det hele tatt. Zelda og Mario er jo nesten det eneste Nintendo har hatt som bensin de siste årene. Og når de overnenvte titlene til PS3 kommer på løpende bånd så vil jeg ikke si Wii har en like lovende framtid.

 

Men som sagt så kan jeg ta feil. Jeg tror at Wii bare er populær nå, men at den kommer til å bli fort utbrent, men jeg kan jo ta feil. Det kan hende folk aldri blir lei av Wii og at den fortsetter å selge 1.8 millioner hver måned og holder det gående like sterkt som PS2 gjorde hele løpet ut. Men jeg tviler.

Lenke til kommentar

Til de av dere som sier at mass effect er en flopp så sier jeg. Våkn opp. Spillet solgte nesten 200k på 4 dager. Med et jevnt salg fram mot jul vil spillet ut tvil nå 1mill solgte.

 

Det er vel ikke noen ps3 boys som mener at mass effect er en flopp? Da vil jeg henstille til å titte nedover på liste, nei enda lengre nedover på listen, for å se hvor mye ratchet og uncharted har brakt inn på mye lengre tids salg.

Lenke til kommentar
Jeg eier PS3 og tror ikke den vinner konsollracet.

Det eneste som kan få meg til å ombestemme meg er 2008-2009. Da får vi se hvor mye folk virkelig vil ha Tekken, Final Fantasy, MGS, Grand Turismo og Killzone 2.

 

Eg sitter på alle tre, og eg har ein følelse av at PS3 vil trekke det lengste strådet til slutt. Har alltid gått med den tanken egentlig. Ihvertfall at den kommer til å overgå 360 i lengden. Så spørst det kor lenge Wii-boblen varer også da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...