Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Flopp er et sterkt ord, men ingen tvil om at Mario Galaxy selger langt dårligere enn mange forventet.

 

Jepp, og veldig merkelig er det også. Kanskje folk venter til jul med å kjøpe spillet? Utrolig bra er det ihvertfall, mange gode reviews, så det burde selge mer.. Men kommer vel kanskje.

Hmm kan svare personlig her. Mario har måttet putte på seg ventebuksene her i gården siden det akkurat nå overflommes med andre spill som kommer høyere på "må ha"-skalaen. Etter jeg er ferdig med COD4, Assasins Creed og Mass Effect så skal mario få lov til og leke seg i stua mi..

 

Er jo helt absurd hvor mye spillmorro som kommer ut i disse tider. Kan være at det er flere som meg som utsetter mario. Det er vel også ett spill som fort blir en klassiker under juletreet.

Lenke til kommentar
Floppen DC solgte 9 millioner og noe så ja, tror nok at de første 10 millionene er lette ;)

 

Ja bare se på Wii ;) De første 10-12 millionene er lette. Man trenger ikke ha noe spesiellt store titler ute heller for å kvitte seg med 10 mill. Hvis ikke man heter ps3 da :p

 

Nå er vel ikke Ps3 ferdig å selge ennå :p Poenget var bare at det er ikke så vanskelig å selge 10 millioner. Men det er vanskelig å gjøre det så raskt som Wii :p

Lenke til kommentar
Finnes det noen annen grunn til at PS3 selger mer enn 360 i Japan enn det faktum at Japanere er litt "nasjonalistiske" i sitt valg av konsoll? Det er slik jeg ser det fler typiske Japanske spill til 360 enn PS3; Eternal Sonata, Idolmaster, Culdcept Saga, Blue Dragon, Losy Odyssey, Ace Combat 6 etc...

Det er nok mye av årsaken :p

Lenke til kommentar
Ah, stemmer. Syns det var litt merkelig at et FPS-spill solgte bedre på PS3 enn på 360.

 

Det var da en uvanlig flåsete kommentar, med tanke på det bestselgende spillet for PS3 er et FPS-spill. Og et FPS-spill kommer sannsynligvis også til å selge mest for PS3 nå i november/desember (ja, CoD4).

 

 

eller unreal tournament 3 som nå blir lansert i nord amerika=)

Lenke til kommentar
Ah, stemmer. Syns det var litt merkelig at et FPS-spill solgte bedre på PS3 enn på 360.

 

Det var da en uvanlig flåsete kommentar, med tanke på det bestselgende spillet for PS3 er et FPS-spill. Og et FPS-spill kommer sannsynligvis også til å selge mest for PS3 nå i november/desember (ja, CoD4).

Vel, jeg ser det fortsatt som merkverdig om en FPS som er tilgjengelig for begge plattformene selger bedre på PS3. Jeg er en av dem som innbitt tror at 360 har en mer hardcore brukerbase.

Lenke til kommentar
Vel, jeg ser det fortsatt som merkverdig om en FPS som er tilgjengelig for begge plattformene selger bedre på PS3. Jeg er en av dem som innbitt tror at 360 har en mer hardcore brukerbase.

 

Et ord: Resistance. Hvis FPS sjangeren kjennetegnes av hardcore spillere, så har nok PS3 en langt større hardcore brukerbase enn du tror.

 

Og til Akrabra: UT3 kommer ikke til å selge langt på nær like mye som CoD4. Og ikke bare pga. tøff konkurranse med The Orange Box, samt at det er hovedsaklig et multiplayer spill (som tradisjonelt selger labert på konsoller). Men også fordi den kommer såpass sent at den mister mesteparten av Julesalget. Det er en grunn til at det blir utgitt få spill i desember måned.

Lenke til kommentar
jeg trodde ps3 var "hardcore" maskinen jeg.

 

Det er uansett ganske vanskelig å bevise hverken ene veien eller den andre. Men et poeng er vel at det er få "casuals" som kjøper en spillemaskin til $400-600. PS2 har jo f.eks. solgt over 80% av enhetene sine når de kostet under $200. Tror nok både 360 og PS3 har en ganske stor andel av "hardcore" brukere.

Lenke til kommentar

Et annet poeng er at 360 har langt høyere attach-rate, noe som er en solid indikator på hardcore. Samtidig appelerer Playstation til jrpg-elskerne. Ikke fordi de har noe særlig nå (360 har vel rett og slett mer utvalg for øyeblikket), men fordi Playstation forbindes med titler som Final Fantasy, og slikt blir ikke glemt over natten.

 

Jeg benekter ikke på noen måte at FPSer er populært på Playstation, men jeg tviler på at det er like populært som hos motstanderen. At det er dårlig utvalg og at Resistance sammen med Motorstorm har vært kjent som de beste spillene PS3 har hatt ganske lenge, forklarer nok også litt av hvorfor akkurat det selger så godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...