Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det gjør de nok. På den andre siden så er det jo f.o.m. Black Friday (neste fredag) at Julesalget starter for fullt, så PS3 burde ihvertfall klare å matche 360 sine salgstall fra ifjor. Og selv om det er langt bedre enn hva PS3 har prestert i det siste, så skulle jo det bare mangle siden den koster like mye som 360'en gjorde ifjor (og har Blu-ray).

 

Men er ikke bare november tallene som blir interessante. Tror PS3 kommer til å gjøre det endel bedre enn forventet i oktober også, ihvertfall hvis det stemmer at de solgte 75k siste salgsuka der. Til sammenligning så lå PS3 på rundt 25k i uka i september.

Lenke til kommentar
NPD - USA - Oktober:

 

HW Results

Wii 519K

Nintendo DS 458K

Xbox 360 366K

PSP 286K

PlayStation 2 184K

PlayStation 3 121K

Wii kjører på som bare det, helt motsatt av hva som skjedde med Wii i Japan i oktober. Faktisk langt foran X360 (som har veldig bra softwaresalg). PS3 med nok en fiaskomåned, men husk at virkningen av priskuttet ser vi i november.

 

Top 10 SW

1. 360 HALO 3 433.8K

2. 360 GUITAR HERO III: LEGENDS OF ROCK W/ GUITAR 383.2K

3. WII GUITAR HERO III: LEGENDS OF ROCK W/ GUITAR 3 286.3K

4. PS2 GUITAR HERO III: LEGENDS OF ROCK W/ GUITAR 4 271.1K

5. NDS LEGEND OF ZELDA: PHANTOM HOURGLASS 262.8K

6. WII PLAY W/ REMOTE 239.7K

7. 360 HALF LIFE 2: EPISODE 2 THE ORANGE BOX 238.4K

8. PS2 GUITAR HERO III: LEGENDS OF ROCK 231.7K

9. PS2 FIFA SOCCER 08 129.7K

10. NDS BRAIN AGE 2: MORE TRAINING IN MINUTES A DAY 116.9K

Halo 3 best også i oktober som ventet. Guitar Hero 3 med godt over 1 mill. til sammen over alle plattformer (Wii-versjonen imponerer). FIFA selger overraskende bra i USA.

 

METROID PRIME 3

August: 218.1k, September: 167k, October: 45.2k. Total = 430.3k

Må sies å være en liten-fiasko for Nintendo. Langt dårligere enn originale Metroid Prime til GC. Kan ta med at det allerede er ute av topp 40 i UK også.

 

NR Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction (PS3) 74,500

NR Project Gotham Racing 4 (Xbox 360) 38,300

Svært svakt for Ratchet & Clank som mange har pekt på som mulig systemselger. Vil kanskje selge bedre i november/desember nå som prisen er familievennlig. Hvorfor kjøpte ikke folk PGR4? For opptatt med Halo 3 og Guitar Hero kanskje...

 

USConsoles-5.png

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Vennligst forklar denne. PS3 selger for første gang mer en Wii i Japan, og du sier det er forventet?

Selvsagt.

 

Nintendo klarer fortsatte ikke å levere nok konsoller til butikkene, og PS3 har ny modell ute, osv.

 

Slutt å post åpenbare løgner. Slike ting burde vært utkastelses grunn

Lenke til kommentar
Vennligst forklar denne. PS3 selger for første gang mer en Wii i Japan, og du sier det er forventet?

Selvsagt.

 

Nintendo klarer fortsatte ikke å levere nok konsoller til butikkene, og PS3 har ny modell ute, osv.

 

Slutt å post åpenbare løgner. Slike ting burde vært utkastelses grunn

Du mener at 40 GB-versjonen av PS3 ikke eksisterer og at Wii ikke kommer til å bli utsolgt noen steder før jul?
Lenke til kommentar

Jeg har også hørt at Wii har leveringsproblemer, men ikke i Japan trodde jeg. Trodde det var USA og europa som det var problemer med. Men kan være det gjelder hele verden for alt jeg vet.

 

http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/7094069.stm

 

 

Metroid Prime salget i USA og Galaxy salget i Japan gjenspeiler nok heller kundegruppen. Kan virke som en Wii eiere førwst av alt spiller mer sosiale minispill osv. Dette har jeg ingen kilder på og er helt og holdent basert på hvordan jeg oppfatter salget av Wii spill.

Lenke til kommentar
Hørte PS3en hadde solgt flere konsoller enn wii.

Dette skjedde etter den hvite PS3en kom ut xD

Men er ikke sikker om dette stemmer :S

 

Flere enn Wii en uke i Japan. Alle varer får en kjempeoppsving når de slipper en ny variant/setter ned prisene. Det viktige er om de klarer å holde seg på et høyere nivå enn tidligere når salget roer seg.

 

edit: og det er ikke noe mangel på Wii i Japan i det hele tatt. Salget har bare lagt seg på et lavere nivå enn tidligere (rundt halvparten)

Endret av kottila
Lenke til kommentar
Jeg har også hørt at Wii har leveringsproblemer, men ikke i Japan trodde jeg. Trodde det var USA og europa som det var problemer med. Men kan være det gjelder hele verden for alt jeg vet.

 

http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/7094069.stm

 

 

Metroid Prime salget i USA og Galaxy salget i Japan gjenspeiler nok heller kundegruppen. Kan virke som en Wii eiere førwst av alt spiller mer sosiale minispill osv. Dette har jeg ingen kilder på og er helt og holdent basert på hvordan jeg oppfatter salget av Wii spill.

 

nevermind min post=) du hadde kilde:p

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar
Vennligst forklar denne. PS3 selger for første gang mer en Wii i Japan, og du sier det er forventet?

Selvsagt.

 

Nintendo klarer fortsatte ikke å levere nok konsoller til butikkene, og PS3 har ny modell ute, osv.

 

Slutt å post åpenbare løgner. Slike ting burde vært utkastelses grunn

Du mener at 40 GB-versjonen av PS3 ikke eksisterer og at Wii ikke kommer til å bli utsolgt noen steder før jul?

 

Det er snakk om FORRIGE uke, i Japan, der Wii ikke har vært supply-constrained siden midten av August.

 

Det du postet er totalt skivebom.

Lenke til kommentar

Fortsatt tøffe tider for ps3 både på harware og software siden. Om ikke det ikke tar seg betraktelig opp i nov så er det offisiellt at ps3 er død i usa. Det jeg lurer litt på er hva folk bruker sin ps3 til. BD salget er veldig lavt i forhold til ant ps3 + standalone BD spillere (under 1 i snitt) og samtidig er spill salget dårlig.

Lenke til kommentar
Fortsatt tøffe tider for ps3 både på harware og software siden. Om ikke det ikke tar seg betraktelig opp i nov så er det offisiellt at ps3 er død i usa. Det jeg lurer litt på er hva folk bruker sin ps3 til. BD salget er veldig lavt i forhold til ant ps3 + standalone BD spillere (under 1 i snitt) og samtidig er spill salget dårlig.

 

 

Kanskje noen bruker de som støvsamlere :pdustyps3front.jpg

Lenke til kommentar
Fortsatt tøffe tider for ps3 både på harware og software siden. Om ikke det ikke tar seg betraktelig opp i nov så er det offisiellt at ps3 er død i usa. Det jeg lurer litt på er hva folk bruker sin ps3 til. BD salget er veldig lavt i forhold til ant ps3 + standalone BD spillere (under 1 i snitt) og samtidig er spill salget dårlig.

 

Selvfølgelig tar det seg opp i november/desember.. Offisielt død... javel.

Lenke til kommentar
Fortsatt tøffe tider for ps3 både på harware og software siden. Om ikke det ikke tar seg betraktelig opp i nov så er det offisiellt at ps3 er død i usa. Det jeg lurer litt på er hva folk bruker sin ps3 til. BD salget er veldig lavt i forhold til ant ps3 + standalone BD spillere (under 1 i snitt) og samtidig er spill salget dårlig.

 

Welcome to United States of WHAVETER.

 

Regel 1 for god trolling: Bruk kilder. Og da må du huske på å finne kilder som er så gamle at de støtter det du sier, samtidig som de _ikke_ har noen form for datostempling på seg, slik at folk ikke kan si: "hey, det der er jo nesten et år gammelt jo".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...