Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Mala: men du har en favoritt av de tre i alle fall. Hadde du vært hakket mer bastant for 360 hadde jeg begynt å lure på hvorfor du ikke bare selger den (ps3'en)

 

Klart eg har ein favoritt.

 

Det er den konsollen med mest spill ute,og mest intressante spill som kommer ut dette året.Den bråker klart mest,er av elendig kvalitet men har ein suveren online del som rett og slett har gjort meg veldig bortskjemt.Og kontrollen er den beste av sitt kaliber.

 

2.plassen går til maskinen som skriker kvalitet er ekstremt stillegående og ser ut til å få noen uunværlige titler de neste årene som eg som person ikkje kan finne på å gå glipp av. Derimot har en ein ganske dårlig kontroll,lite spillutvalg og elendig online del. Suveren BR-spiller er eit herlig pluss.

 

3.plassen går til den lille konsollen som forblir ubrukt av meg, den er svært lekker og kontrollene er heilt konge når de fungerer.dessverre er det for mye uintressant spill til den enda. Online delen her er også søppel.

 

 

Men eg veit eg ikkje venter forgjeves, og eg håper utviklerene ser potensialet i hver enkelte konsoll slik at disse kan ha sin repektable del av markedet ut denne generasjonen.

 

Det hadde vel blitt litt dumt om eg trakk frem 3.plassen som favoritt når det ikkje er realiteten vel?

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

så det skal ikkje gå an og like begge to like masse..??

 

går det heller ikkje an og fokusere på spilla framfor konsollen...eg vil ha gears of war, mass effect, too human, alan wake..jo eg kjøper x360..

 

vil jaggu også ha metal gear solid, uncharted, killzone2, gran turismo 5..

 

da kjøper eg ps3..

 

det er ikkje 2 verdens krig dette her...en kan faktisk velge begge deler..!!

Lenke til kommentar

Enig med kjeksmesteren her. Og du trekker vell ikke påstandene særlig tilbake, bare mildner dem litt. Og har vell i så måte også demonstrert at du skriver før du tenker(om du i det hele tatt gjør sistnevnte?) Nå er du nokk det du skriver i mine øyne, legg til ekstremt kåt på sin egen konsoll (og derfor fullstendig ukritisk) og du har nokk mit syn. Det kan vell fint rettes opp ved å moderere seg litt og argumentere godt i trådene her på forumet i stedenfor å bli usakelig og lyve. :) Velkommen til forumet forresten

Lenke til kommentar

SKJERP DERE!!!

 

Denne tråden handler om ANTALL KONSOLLER SOLGT, og ikke hva du/dere synes om de forskjellige konsollene.

 

MALA: Du virker som en oppegående fyr. Hvorfor i h....... skriver du et langt forelegg om hvile konsoller du liker best i en tråd som handler om antall konsoller solgt. Jeg har INGEN interesse av å lese det.

 

_KroSjefen_: Ditt spørsmå passer heller ikke inn her. Hvis du må vite om det ikke går an å like begge to like masse kan du starte din egen tråd i stedet for å hijacke denne tråden!

 

herzeleid: Hva f... har ditt inlegg med antall konsoller solgt?

 

 

 

Det er masse andre eksempler i denne tråden, men det vil at år og dager å nevne alle.

 

Jeg synes denne tråden var interessant, men nå er den totalt ødelagt av alle de som ikke klarer å holde seg til sakens kjerne.

 

Hvis noen vet om noen andre forumer der dette diskuteres på en mer ryddig måte håper jeg du kan sende meg en pm. Jeg gidder ikke å følge med på denne tråden mer.

Lenke til kommentar
SKJERP DERE!

 

Denne tråden handler om ANTALL KONSOLLER SOLGT, og ikke hva du/dere synes om de forskjellige konsollene.

 

MALA: Du virker som en oppegående fyr. Hvorfor i h....... skriver du et langt forelegg om hvile konsoller du liker best i en tråd som handler om antall konsoller solgt. Jeg har INGEN interesse av å lese det.

 

_KroSjefen_: Ditt spørsmå passer heller ikke inn her. Hvis du må vite om det ikke går an å like begge to like masse kan du starte din egen tråd i stedet for å hijacke denne tråden!

 

herzeleid: Hva f... har ditt inlegg med antall konsoller solgt?

 

 

 

Det er masse andre eksempler i denne tråden, men det vil at år og dager å nevne alle.

 

Jeg synes denne tråden var interessant, men nå er den totalt ødelagt av alle de som ikke klarer å holde seg til sakens kjerne.

 

Hvis noen vet om noen andre forumer der dette diskuteres på en mer ryddig måte håper jeg du kan sende meg en pm. Jeg gidder ikke å følge med på denne tråden mer.

 

Du, unnskyld, men TCi har vært å ryddet opp i dette så moralprek trenger man ikke. Og preik nå ikke om hva tråden handler om når du selv vandrer offtopicstier. Den steinen i glasshuset hyler rundt ørene nå.

Lenke til kommentar
MALA: Du virker som en oppegående fyr. Hvorfor i h....... skriver du et langt forelegg om hvile konsoller du liker best i en tråd som handler om antall konsoller solgt. Jeg har INGEN interesse av å lese det.

 

 

Eg er heilt enig med deg, og takk for komplimentet. Men det innlegget over der var siktet mot våre godeste Kåre. Av og til blir man litt små irritert, og her på forumet har vi ein tendens til å la tråder skil litt ut over det de egentlig handler om. Men er ikkje slik av intresse for deg er det bare til å hoppe over OT-maset eller å rapportere det til moderator slik at de kan ta seg av saken :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg vil tro at kanskje Wii ligger på topp for øyeblikket og 360 ligger på en 2. plass, men jeg tenker meg at PS3 kommer til å dra skikkelig opp nå i slutten av november nå som det kommer så mange godt omtalte spill til den, bla. så har vi Assassin's Creed, CoD4, R&C, Stranglehold osv.

Selv om de fleste ikke er PS3-exclusive så tror jeg fortsatt at den kommer til å toppe salget nå frem mot juletider.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke så forferdelig stor tro på at PS3 blir å slå til salgsmessig denne julen. Selv om den er ramlet godt i pris er den fremdeles den dyreste av de 3 konsollene, i tillegg til at den har veldig få titler som appelerer.

 

Som jeg har sagt tidligere, denne julen tror jeg det er X360 og Wii som blir å slå mest ann salgsmessig til jul. At PS3 blir å selge litt joda, men jeg tror ikke at det blir noe mer enn hva de har solgt til vanlig i år.

Lenke til kommentar
Noen som kan fortelle meg hvem Wii direkte kjemper mot? For jeg har den følelsen at X360 kjemper mot PS3 mens Wii bare ligger innimellom som "vomfyll", selger litt alene og litt til de som ønsker den som mellommåltid til sin "hovedkonsoll" som f.eks PS3 eller X360.

 

Tror vel ikke de har noen konkurenter egentlig, er vel kanskje detfor den selger så bra også?

Lenke til kommentar

360 vet jeg ikke hvor mye komme til å selge, har en følelse av at de som er potensielle kjøpere av konsollen, allerede har kjøpt den. Spesielt etter Halo 3 kom (mange som venta på dette spillet, og kjøpte 360 bare for det (utrolig nok :p )) Tror ikke konsollen kommer til å selge noe bedre. De sliter også veldig i Japan, noe som kan bety mye.

 

Men så må vi huske at pengene vanligvis ikke ligger i konsollsalg, men spillsalg. 360 fanbasen består av mange "hardcore" gamere, og mindre casuals. Hardcore gamere kjøper flere spill en casuals. Så Microsoft gjør det nok bra, selv om jeg tror de kommer til å ende på 3. plass i konsollsalg totalt denne generasjonen.

 

Wii blir på en måte omvendt. Den kommer nok til å selge masse konsoller, men mindre spill per konsoll. Er nok mange wii-eiere som klarer seg fint med bare Wii sports... Etterhvert som den får flere virkelig gode spill kan også flere "hardcore" gamere lokkes til konsollen. Dette kommer veldig mye an på 3. partsutviklere sannsynligvis.

 

PS3 salget er vanskelig å forutse.. Sannsynligvis kommer den, etterhvert som prisen synker og # gode spill øker, til å "dominere". Hermetegn, fordi jeg tror det blir veldig mye jevnere denne generasjonen. Spesielt mellom PS3 og Wii.

 

For å oppsummere, jeg tror vi kan konkludere med at DS Lite allerede er vinner av konsollkrigen :D

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
Svar til Bear^: Ps2 ;)

 

Aha, da skjønner jeg hvorfor PS2 maskinen min knurret da jeg pakket opp Wiien. Skulle sett tegninga tidligere.

 

Men jeg tror faktisk ikke det er så langt fra sannheten UrgeLoL, PS2 er jo trossalt partykonsollen som mange bruker på forfester og nachspill og Nintendo har jo tydelig sagt hvem det er de sikter seg inn på, casual gamere, så det er ikke så langt fra sannheten tror jeg.

 

Men spørsmålet er, hvem konkurerer Wii mot når PS2 trer ut av tiden og inn i historiebøkene?

Lenke til kommentar
Svar til Bear^: Ps2 ;)

 

Aha, da skjønner jeg hvorfor PS2 maskinen min knurret da jeg pakket opp Wiien. Skulle sett tegninga tidligere.

 

Men jeg tror faktisk ikke det er så langt fra sannheten UrgeLoL, PS2 er jo trossalt partykonsollen som mange bruker på forfester og nachspill og Nintendo har jo tydelig sagt hvem det er de sikter seg inn på, casual gamere, så det er ikke så langt fra sannheten tror jeg.

 

Men spørsmålet er, hvem konkurerer Wii mot når PS2 trer ut av tiden og inn i historiebøkene?

 

En kraftig nedpriset PS3, med Singstar: Rock the millenium og Buzz 14. PS3 vil bli den nye PS2 på en måte..

 

PS3 kommer til å falle i pris, samme som Wii. Men Wii kan aldri bli gratis. Så etter en stund vil PS3 og Wii koste det samme, og da vil nok Wii virke veldig utdatert. Men tipper Nintendo har kommet med en ny, kraftig, HD-konsoll innen det skjer (det bør de)

 

Edit: Glemte et viktig "aldri"

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...