Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Som er i Usa eller Kanada ? Og å kommer 19% i moms på den, og sannsynligvis gebyr. 60 gb versjonen får jeg også for standard euro prisen minus 15%, men det blir for mye. Liker ikke betale over 3000 kroner for en konsoll, da jeg føler ikke det er verdt det. Da er det bedre å spare penegen og heller kjøpe når konsollen er billigere og bruke resten på noen gode titler som er kommet ut innen da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som er i Usa eller Kanada ? Og å kommer 19% i moms på den, og sannsynligvis gebyr. 60 gb versjonen får jeg også for standard euro prisen minus 15%, men det blir for mye. Liker ikke betale over 3000 kroner for en konsoll, da jeg føler ikke det er verdt det. Da er det bedre å spare penegen og heller kjøpe når konsollen er billigere og bruke resten på noen gode titler som er kommet ut innen da.

 

Er ikke moms osv.. Kommer på under 3500kr totalt.

 

Ja, hvis man vil betale så mye mer for å spille PS2 spill, så javel.. = )

Lenke til kommentar

Når jeg får konsollen hit til NL så vil sannsynligvis tollen ta en titt på den, og jeg tror neppe de kjøper argument som om at det var et super tilbud til under 25 euro, som er maks grensen for kjøp fra land utenfor EU. Dermed klasker de på 19% moms og sannsynligvis gebyr.

 

Men uansett så har 15% rabatten slått ut bra for PS3 sin del her. 15% er bare på tirsdag om 1 uke, og folk ringer som gal for å sjekke om at det er nok PS3 på lager. Wii, Xbox 360, Psp og DS vil også ha 15% rabatt, men ingen har tatt kontakt for å sjekke angående disse. Så som jeg har trodd hele tiden så er det eneste som holder PS3 tilbake prisen. Wii selger riimelig bra, mens xbox 360 selger så å si ingeting her. Halo 3 solgte en del konsoller, men så stopp.

 

Jeg begynner å få troen på at PS3 vinner denne konsoll krigen til slutt, noe som jeg også har sag siden begynnelsen.

Wii selger nok en del mer enn Gamecube, men den selger foreløpig veldig mye på at folk er nysgjerrig på kontrollen, men det vil avta og da vil spillene bestemme, og her kommer nok Wii til kort til slutt.

 

Selv har jeg lyst på PS3 men som sagt tidligere føler jeg den fortsatt ikke er verdt prisen, selv om 2700 er en ok pris hvis jeg ikke allerede hadde Xbox 360 og Wii.

Lenke til kommentar
Jeg begynner å få troen på at PS3 vinner denne konsoll krigen til slutt, noe som jeg også har sag siden begynnelsen.

 

Jess, eg er enig. Har gått med samme tankegang som deg siden galskapen trådte i kraft denne generasjonen. Det er jo tydelig at Sony satser på ein lang og god levetid for PS3, akkurat som PS1 og no sist min ikkje minst PS2. Greit nok at man da tenker, for hver solgte PS2 i dag så utsetter man muligens eit potensielt PS3 kjøp i [/i]nærmeste[/i] fremtid. Men da sitter jo Sony igjen med ein potensiel PS3 kunde om noen år der igjen :p

 

Som noen sa her tidligere, Xbox 360 er konsollen for i dag, men PS3 er konsollen for i morgen ;)

 

Litt overfladisk og tynt forklart men eg tror folket skjønner tanken min her.

Lenke til kommentar
Jeg begynner å få troen på at PS3 vinner denne konsoll krigen til slutt, noe som jeg også har sag siden begynnelsen.

Wii selger nok en del mer enn Gamecube, men den selger foreløpig veldig mye på at folk er nysgjerrig på kontrollen, men det vil avta og da vil spillene bestemme, og her kommer nok Wii til kort til slutt.

Hvis spillene vil bestemme stiller vel PS3 litt dårlig? Færre konsoller på markedet = færre kjøpere av spill, noe spillutviklere garantert har merket seg i forbindelse med PS3s ganske dårlige salg så langt. Den dårlige starten for PS3s del kan svi på sikt sånn sett.

 

Og det hjelper jo ikke akkurat dersom det i tillegg er dyrere å utvikle spill til PS3 sammenliknet med konkurrentene. Vet ikke hvor mye dette har å si i forhold til Xbox 360, men i forhold til Wii virker det som om forskjellene er ganske store dersom man skal tro begrunnelsen fra Capcom i forbindelse med Monster Hunter 3.

 

Og i tillegg til dette er jo flere av de virkelig store titlene ikke lenger Playstation-ekslusive, f.eks. kommer jo GTA IV på Xbox 360 også, noe som helt klart svekker Playstation-plattformen i forhold til hva vi har sett tidligere i forbindelse med GTA-serien på PS2.

 

Men er enig i at den høye prisen har vært et stort problem for salget av PS3 så langt. Godt Sony endelig har begynt å skjønne at folk ikke betaler hva som helst for en konsoll bare fordi den er i Playstation-familien, for det er ikke en SÅ populær merkevare som Sony nok ville ha det til. ;)

Lenke til kommentar
Jeg begynner å få troen på at PS3 vinner denne konsoll krigen til slutt, noe som jeg også har sag siden begynnelsen.

Wii selger nok en del mer enn Gamecube, men den selger foreløpig veldig mye på at folk er nysgjerrig på kontrollen, men det vil avta og da vil spillene bestemme, og her kommer nok Wii til kort til slutt.

 

Wii selger på apellering, den appelerer til et stor markedet.

 

Jeg synes det er forferdelig pussig egenlig, det blir sagt hele tiden at Wii kommer til korte fordi den ikke får spill, men dere glemmer det faktum at Wii har solgt de enhetene den har solgt, til tross for nettopp spill.

 

Så for å oppsummere, Wii selger godt i dag, uten noen særlig med nevneverdige spill, og så kommer det gode spill i tiden fremover, og da skal Wii slutte å selge? Beklager, men jeg ser ikke logikken i det. I tillegg har flere utviklere meldt sin interesse for Wii, deriblant Ubisoft og EA. Spore kommer nå og til Wii, og Will Wright har snakket godt og varm om styringssytemet.

 

Jeg klarer ikke å se logikken, utviklerne snakker varmt om konsollen, den får mer støtte fra andre enn Nintendo, den selger godt til tross for spill og så sies det at den blir å selge dårlig i mangel på spill? Noen vennligst forklar meg logikken, eller er det bare ønsktenkinger at PS3 skal seile ut som vinner slik PS2 har gjort?

Lenke til kommentar
Vel, Xbox 360 er hakk i hælene på Wii når det kommer til salgstall.

Ironi?

 

Det er vel heller Wii som har tatt igjen 360.

 

Wii selger nok en del mer enn Gamecube, men den selger foreløpig veldig mye på at folk er nysgjerrig på kontrollen, men det vil avta og da vil spillene bestemme, og her kommer nok Wii til kort til slutt.

Hvorfor tror du Wii kommer til kort? Mener du på samme måte som DS?

Lenke til kommentar
Jeg klarer ikke å se logikken, utviklerne snakker varmt om konsollen, den får mer støtte fra andre enn Nintendo, den selger godt til tross for spill og så sies det at den blir å selge dårlig i mangel på spill? Noen vennligst forklar meg logikken, eller er det bare ønsktenkinger at PS3 skal seile ut som vinner slik PS2 har gjort?

Du glemmer å nevne hvorfor Wii selger så bra som den gjør. Du sier bare den selger på tross av spill og det er selvfølgelig pga en lav pris og spennende kontroller. Pga dette så er det mange som ikke venter med en Wii, prisen er allerede lav og det er gøy å kose seg med Wii Sports noen dager etter du har fått konsollen. Og, ja, det kommer flere gode spill i framtiden, men er det virkelig så mange som venter på det? Ja, det selger nok noen konsoller, men den er allerede spennende og mange har allerede kjøpt den. Wii mangler det store potensialet til å holde seg lenge. Har ikke harddisk-støtte, HD-oppløsning osv. Tenk deg heller et scenario hvor PS3 og 360 kommer ned i en pris hvor forskjellene mellom de tre konsollene er irrelevante.

Nå ble dette en rotete post, men jeg kan summe opp grunnen til at JEG tror wii kommer til å dabbe av mens PS3 tar innpå og muligens forbi.

- Wii har mindre potensiale ang. god grafikk, AI og annet "next-gen"-materiale som krever god maskinvare

- Mindre potensiale til å selge konsoller etter priskutt

- Det viser seg at store 3rd party titler må bli ganske annerledes(ofte dårligere) på Wii pga dårligere hardware eller ikke lansert på konsollen i det hele tatt (se på f.eks. fifa 08, dette er ikke særlig bra)

- Vanskelig og dyrt å lage nyskapende spill, billig å bare slenge på kontrollersystemet i ettertid.

Lenke til kommentar
Vel, Xbox 360 er hakk i hælene på Wii når det kommer til salgstall.

Ironi?

 

Det er vel heller Wii som har tatt igjen 360.

 

Wii selger nok en del mer enn Gamecube, men den selger foreløpig veldig mye på at folk er nysgjerrig på kontrollen, men det vil avta og da vil spillene bestemme, og her kommer nok Wii til kort til slutt.

Hvorfor tror du Wii kommer til kort? Mener du på samme måte som DS?

 

DS har solgt mye mer enn jeg forventet, men jeg trodde alltid at Nintendo kom til å selge mye av DS, men ikke så raskt som de har gjort til nå. Wii er derimot en hjemmekonsoll, og vil sannsynligvis appelere til et mindre marked enn DS som er veldig mye finn frem og spill ti minutter og så legg den bort sak, på samme måte som Gameboy var. DS hadde også gode spill fra så å si begynnelsen. Wii selger på to ting. Zelda for Nintendo fansen og Wii sports for mer mainstream kunder. Men Playstation er mer et folkelig begrep enn Nintendo. Mange med mindre kjennskap til spill refererer til DS som gameboy, da Gameboy er et veldig sterkt varemerke.

Jeg sier jeg får troen på PS3 og at den kommer til å selge bedre. Om du kommer med noen gode argumenter imot som ikke går på ting som at prisen er høy så kanskje jeg kan være enig med deg, men du har ikke kommet med noe særlig gode argumenter enda, og da jeg vet du er en person som setter Nintendo veldig høyt så er det en ganske dødfødt sak å diskutere.

Jeg vet mange Playstation spillere sitter på gjerdet grunnet prisen. Jeg vet mange som snakker om PS3 og vil ha en. Jeg kjenner ingen som sitter på gjerdet i vente på en prisreduksjon på Wii, da de som har hatt lyst på en av de jeg kjenner allerede har en inkludert meg selv. Den har også appelert til en del personer jeg kjenner som ikke har sansen for spilling, på samme måte som PS2 gjorde i sin tid med singstar. Jeg venter også på en prisnedgang på PS3, da en konsoll ikke er verd over 2500 kroner for meg.

Lenke til kommentar
Du glemmer å nevne hvorfor Wii selger så bra som den gjør. Du sier bare den selger på tross av spill og det er selvfølgelig pga en lav pris og spennende kontroller. Pga dette så er det mange som ikke venter med en Wii, prisen er allerede lav og det er gøy å kose seg med Wii Sports noen dager etter du har fått konsollen. Og, ja, det kommer flere gode spill i framtiden, men er det virkelig så mange som venter på det? Ja, det selger nok noen konsoller, men den er allerede spennende og mange har allerede kjøpt den. Wii mangler det store potensialet til å holde seg lenge. Har ikke harddisk-støtte, HD-oppløsning osv. Tenk deg heller et scenario hvor PS3 og 360 kommer ned i en pris hvor forskjellene mellom de tre konsollene er irrelevante.

Nå ble dette en rotete post, men jeg kan summe opp grunnen til at JEG tror wii kommer til å dabbe av mens PS3 tar innpå og muligens forbi.

- Wii har mindre potensiale ang. god grafikk, AI og annet "next-gen"-materiale som krever god maskinvare

- Mindre potensiale til å selge konsoller etter priskutt

- Det viser seg at store 3rd party titler må bli ganske annerledes(ofte dårligere) på Wii pga dårligere hardware eller ikke lansert på konsollen i det hele tatt (se på f.eks. fifa 08, dette er ikke særlig bra)

- Vanskelig og dyrt å lage nyskapende spill, billig å bare slenge på kontrollersystemet i ettertid.

 

Det er pussig egentlig, dere legger vekt på slike ting som "må haes" blant casual gamere, HD grafikk, HDD, AI etc. Men Wii har ikke hadt dette fra starten av, den har solgt til tross for at den mangler dette, og likevell påståes det at det er det markedet vil ha. Hvorfor har Wii solgt så godt når det er helt andre ting markedet vil ha?

 

Det er mye billigere og å utvikle til Wii enn det er til X360 og PS3. Og de pengene de sparer på det kan de lett bruke litt av på å implementere Wiimoten. Det har vært en del dårlig arbeid ute å gå ja, men det har det og vært på PS3 med tanke på utnyttelse av HWen men jeg ser ikke at den blir spåd nedenom og hjem av den grun.

 

Wii har og det potensialet at den ligger allerede lavere i pris enn X360 og PS3, og om Nintendo ser at salget dabber av kan de uten problemer dumpe prisen uten at det får noen konsekvenser for dem.

 

Det er rart egentlig, at hardcore gamere setter seg ned og setter standarden på hva folk trenger (som HD grafikk, god AI og HDD) når Wii har solgt frem til nå, til tross for dette. Vitner ikke det om at ingen av de delene er noe viktig for salget? Spillene trenger tydeligvis ikke det for å selge.

 

Så hvorfor skal markedet plutselig snu helt på flisa og kreve alt det der når den har solgt i over 1 år uten at det har blitt påkrevd?

Lenke til kommentar
Status per 29.10

 

___.Nexgenwars....ConsoleW...VG Charts......Average...................Av market

360|.12 135 240...13 410 100..12 340 000...12 628 447(237 584)....40.98 %

PS3|...5 026 466.....5 137 300....5 230 0000...5 131 255(127 783)....16.65 %

Wii.|.12 137 860....13 537 200..13 490 000..13 055 020(498 892)....42.37 %

---------------------------------------------------------29 484 125(av. total console)

Ah, lukter julesalget nå ja. Nærmer oss 1 mill. solgte konsoller i uka...

Wii passerer 13 mill.

For første gang på mange måneder gikk markedsandelen til PS3 tilbake.

Lenke til kommentar
Du glemmer å nevne hvorfor Wii selger så bra som den gjør.

Hvorfor er det?

 

Wii mangler det store potensialet til å holde seg lenge.

Hvilket potensiale er det da? HD og harddisk?

 

Tror du virkelig disse to tingene er noe som betyr noe for massemarkedet? :D

 

Wii har det store potensialet til å holde seg lenge (den trenger ikke å holde mer enn ca. fem år, som er vanlig syklus i konsollmarkedet), da den har en unik og fremtidsrettet kontroller som de andre ikke har.

 

Har ikke harddisk-støtte, HD-oppløsning osv.

Som sagt, dette er fullstendig irrelevant. HDTV er enda ikke såpass utbredt at de fleste har det, og når det skjer kommer neste konsoll fra Nintendo med støtte for HD. Harddisk-støtte kan Nintendo enkelt legge inn i en oppdatering, men heller ikke dette er noe som betyr noe hvis du ser på hvordan Wii selger.

 

Tenk deg heller et scenario hvor PS3 og 360 kommer ned i en pris hvor forskjellene mellom de tre konsollene er irrelevante.

Da går du ut ifra at Nintendo aldri vil senke prisene sine.

 

- Wii har mindre potensiale ang. god grafikk, AI og annet "next-gen"-materiale som krever god maskinvare

Hvilket tydeligvis er irrelevant for massemarkedet. Kun en liten nisje bryr seg om dette.

 

- Mindre potensiale til å selge konsoller etter priskutt

Hvorfor? Har DS mistet sitt potensiale til å selge konsoller?

 

- Det viser seg at store 3rd party titler må bli ganske annerledes(ofte dårligere) på Wii pga dårligere hardware eller ikke lansert på konsollen i det hele tatt (se på f.eks. fifa 08, dette er ikke særlig bra)

Da går du ut ifra at det kun er grafikk som betyr noe, men Wii (og DS) viser at det ikke er tilfelle.

 

- Vanskelig og dyrt å lage nyskapende spill, billig å bare slenge på kontrollersystemet i ettertid.

Hvorfor er det vanskelig og dyrt å gjøre dette? Å lage et Wii-spill koster jo en brøkdel av det man må ut med for å utvikle for de andre to. Wii Sports, Metroid Prime, osv. viser at det er fullt mulig å lage spill som utnytter kontrolleren på måter som er umulig på andre konsoller.

 

Kommentaren din her er forøvrig som å si at det er "vanskelig og dyrt å lage nyskapende spill, og ekstra dyrt igjen å slenge på noe pen grafikk for å oppveie for den gammeldagse kontrolleren" på PS3 og 260 :)

 

 

DS har solgt mye mer enn jeg forventet

Bingo!

 

Wii selger på to ting. Zelda for Nintendo fansen og Wii sports for mer mainstream kunder.

Så kommer Mario, Wii Fit, Smash Bros., osv. :)

 

"Men Playstation er mer et folkelig begrep enn Nintendo."

:lol:

 

Til og med husmødre vet hva Wii er :lol:

 

Du må kutte ut de ubegrunnede påstandene dine :)

 

"Jeg sier jeg får troen på PS3 og at den kommer til å selge bedre. Om du kommer med noen gode argumenter imot som ikke går på ting som at prisen er høy så kanskje jeg kan være enig med deg, men du har ikke kommet med noe særlig gode argumenter enda, og da jeg vet du er en person som setter Nintendo veldig høyt så er det en ganske dødfødt sak å diskutere."

 

Problemet er at du ikke har kommet med noen argumenter, kun "Wii kan ikke vare fordi den ikke kan vare"-tull.

 

"Jeg kjenner ingen som sitter på gjerdet i vente på en prisreduksjon på Wii, da de som har hatt lyst på en av de jeg kjenner allerede har en inkludert meg selv."

 

Ja, du er jo målestokken for hele verden :lol:

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
Status per 29.10

 

___.Nexgenwars....ConsoleW...VG Charts......Average...................Av market

360|.12 135 240...13 410 100..12 340 000...12 628 447(237 584)....40.98 %

PS3|...5 026 466.....5 137 300....5 230 0000...5 131 255(127 783)....16.65 %

Wii.|.12 137 860....13 537 200..13 490 000..13 055 020(498 892)....42.37 %

---------------------------------------------------------29 484 125(av. total console)

Ah, lukter julesalget nå ja. Nærmer oss 1 mill. solgte konsoller i uka...

Wii passerer 13 mill.

For første gang på mange måneder gikk markedsandelen til PS3 tilbake.

 

Ikke helt...

 

Totalt: 864k (485k)

Lenke til kommentar

Ikke langt unna det. Passerer kanskje millionen neste uke.

 

Når det gjelder Wii tror jeg vi som henger på forum og er godt over middels interessert i spill og teknologi legger vel mye inn i teknologi. Blu-ray, 1080p, media center, Cell-prosessor, harddisk og Xbox Live er ikke nødvendigvis noe folk flest bryr seg om.

Lenke til kommentar

Det er utrolig hvor ilogiske salgstallene for spill konsoller er noen ganger, det er helt klart et marked det er vanskelig å spå.

 

Wii og PS3 selger mye mer enn hva hardware/software skulle tilsi, mens Xbox 360 selger mindre. Jeg tar ikke sjansen på å komme med noen spådommer i hvert fall, for det virker som alt kan skje

Lenke til kommentar
Jeg begynner å få troen på at PS3 vinner denne konsoll krigen til slutt, noe som jeg også har sag siden begynnelsen.

 

Jess, eg er enig. Har gått med samme tankegang som deg siden galskapen trådte i kraft denne generasjonen. Det er jo tydelig at Sony satser på ein lang og god levetid for PS3, akkurat som PS1 og no sist min ikkje minst PS2. Greit nok at man da tenker, for hver solgte PS2 i dag så utsetter man muligens eit potensielt PS3 kjøp i [/i]nærmeste[/i] fremtid. Men da sitter jo Sony igjen med ein potensiel PS3 kunde om noen år der igjen :p

 

Som noen sa her tidligere, Xbox 360 er konsollen for i dag, men PS3 er konsollen for i morgen ;)

 

Litt overfladisk og tynt forklart men eg tror folket skjønner tanken min her.

 

Spørs bare om det kommer til å skje før nintendo og microsoft er godt inne i neste generasjon. Kan bli hardt å pushe ps3 i forhold da, siden den virkelig vil være "yesteryears news". Og ps4 vil vel være pengetaperen frem til de faser ut ps3, og så henger de bak i generasjonsskiftet igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...