Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel, man påsto vel med brask og bram i Januar 2007 en gang at de hadde solgt 10 mill siden lanseringen om ikke jeg tar helt feil.. Men det har vel i ettertid vist seg å ikke være helt korrekt.

 

Det var faktisk helt korrekt... men solgt til forhandlere. At noen trodde det var til forbrukere betyr jo ikke at tallene var feil.

Lenke til kommentar

De hadde solgt over 10 mill. i januar, men det var til butikkene. De hadde overskuddslager på X360 til langt uti 2007. Er vel ingen med særlig nøyaktige tall, men rundt 8 mill. sell-through i 2005/2006 virker sannsynlig. PS3 vil nok greie noe av det samme ved årets slutt, men da uten hjelp av en hit som Gears of War og en høyere pris.

Lenke til kommentar

Angående den grafen som er postet på forrige side med at PS3 snart selger bedre enn Wii.

 

Slik jeg ser det har Wii hadt et høyere salg i snitt enn PS3, og dermed er det relativt urelevant om PS3 overgår Wii i en liten periode, spesielt når tallet er så innmari lavt for begge partene.

Lenke til kommentar
De hadde solgt over 10 mill. i januar, men det var til butikkene. De hadde overskuddslager på X360 til langt uti 2007. Er vel ingen med særlig nøyaktige tall, men rundt 8 mill. sell-through i 2005/2006 virker sannsynlig. PS3 vil nok greie noe av det samme ved årets slutt, men da uten hjelp av en hit som Gears of War og en høyere pris.

Den sammenligningen synes jeg blir totalt unyttig, dagens marked er helt annerledes enn fjorårets, og velig mange ventet med å kjøpe en "next-gen" konsoll fordi de ventet på PS3 og Wii.

Lenke til kommentar
Vel, man påsto vel med brask og bram i Januar 2007 en gang at de hadde solgt 10 mill siden lanseringen om ikke jeg tar helt feil.. Men det har vel i ettertid vist seg å ikke være helt korrekt.

 

Det var faktisk helt korrekt... men solgt til forhandlere. At noen trodde det var til forbrukere betyr jo ikke at tallene var feil.

 

Du mener det altså.. Okay la oss si at det tallet var rett. I Januar hadde 360 solgt 10 mill til forhandlere. Om vi ser på tallene i dag, påstås det at MS har solgt under 13 mill til forhandlere om vi ser på snittet mellom disse 3 statistikkene vi kikker på her inne. MS har altså 3 mill konsoller til forhandlere. Dette til tross for kjempetitler som Halo3, Forza2 og Bioshock. I samme tidsrom har Sony solgt ca 5 mill - 1,2 mill =3,8 mill PS3er til forhandler (Nei, de klarte ikke å levere 2 mill konsoller ved launch i USA).

 

Dersom 360 selger bedre enn PS3 er de påståtte 10 millionene baloney. :)

Lenke til kommentar
Dersom 360 selger bedre enn PS3 er de påståtte 10 millionene baloney. :)

 

Så du påstår at MS lyver i finansrapportene sine? Du får levere bevisene dine til SEC siden det er straffbart. ;)

 

Her er det MS har sagt selv for hvert kvartal:

 

Period	Quarter	Fiscal	2005	2006	2007
Jan-Mar	Q1	Q3					1.7	  0.5
Apr-Jun	Q2	Q4					1.8	  0.7
Jul-Sep	Q3	Q1					0.9	  1.8
Oct-Dec	Q4	Q2			 1.5	4.5	

Total						   1.5	8.9	 3

 

Edit: bare husk at "sold to retailers" er forskjellig fra salgstallene vi ser fra NPD og Media Create. Sony har solgt 5.5 mill til forhandlere, men tallet til forbrukere er selvsagt endel lavere.

Endret av Brakara
Lenke til kommentar
Har de bare solgt vèl 3 mill konsoller i år altså? :new_woot:

 

Jepp, men butikkene har solgt mer. Sony og Microsoft går kun ut med "sold to retail" tallene. Når MS sa de hadde solgt 10millioner så lå det kanskje 2-3 millioner ute i butikklagrene. Selv om butikkene har solgt mye mer i år har Microsoft kanskje kun solgt 3 millioner ut til butikkene da lagrene var fulle ved nyttår, trolig fordi Microsoft pushet ut maks antall konsoller for julesalget.

 

For reelle salgstall er det vel kun NPD (USA) og Media create (japan) som vi har å forholde oss til, eller? I Europa er det noe mer diffust,

Endret av Norse360
Lenke til kommentar

Igjen, det er snakk om solgt til butikker, ikke solgt til forbrukerne.

 

Du finner tallene i finansrapporten til MS: http://www.microsoft.com/msft/default.mspx

 

Interessante tall. Bare 1,2 millioner på hele første halvår 2007. Det er skummelt lavt. Det er mindre enn hva Wii selger på en måned! Tyder på store overskuddslagre etter jula i fjor ja.

 

Men merk fjorårets julesalg på hele 4,5 mill. Med lavere pris og bedre spillutvalg kan vi kanskje vente minst like bra i år eller vil PS3/Wii ta markedsandeler?

Endret av kilik
Lenke til kommentar

tror ps3 og wii vil ta markeds andeler denna jula, ps3 får endelig et par bra tittler, og multiplattform spill som faktisk ser så og si like bra ut på ps3 som xbox.. ikke 100% ,men så og si.. og tror at mange kommer til å velge den denna jula pga pris drop, men jeg er en believer=)

 

gleder meg til å se jule talla, to bad tida går treigt

Lenke til kommentar
tror ps3 og wii vil ta markeds andeler denna jula, ps3 får endelig et par bra tittler, og multiplattform spill som faktisk ser så og si like bra ut på ps3 som xbox.. ikke 100% ,men så og si.. og tror at mange kommer til å velge den denna jula pga pris drop, men jeg er en believer=)

 

gleder meg til å se jule talla, to bad tida går treigt

Xbox 360 har fortsatt flere stortitler som kommer denne julen enn PS3 har totalt, og salgstallene for de to siste månedene viser jo at 360 absolutt knuser PS3 (i USA), det virker nesten som 360 kan slåss med Wii. Men i resten av verden vil sikkert PS3 gjøre det relativt bra nå som de har fått ned prisen.

Lenke til kommentar

M.t.p. på Assassin's Creed + Xbox 360 er lavere i pris enn Assassin's Creed + PS3. Og Mass Effect kommer ekslusivt til Xbox 360. Vil jeg ikke tro PlayStation 3 for det store salget. Men de vil uansett da markedsandeler av Xbox 360. Men ikke nødvendigvis selge mere.

Kommer helt ann på hvordan Microsoft, Nintendo og Sony reklamerer for sin konsoll denne jula.

 

OT: Synd VGChartz er nede :cry:

 

Birger :)

Lenke til kommentar

Syns du snakker som om det kun er assassin's creed og mass effect som er store spill før jul. PS3 får Ratchet and Clank, Haze og uncharted som er 3 store eksklusive titler. I tillegg kommer det mange gode third party titler som er med på å jevne ut forskjellen mellom spillbibliotekene til PS3 og 360.

Lenke til kommentar
Endelig noen norske tall igjen!

 

Interessant at PS3 bare har solgt litt dårligere enn Wii selv om Wii har vært ute dobbelt så lenge, men vi vet jo det var kraftig mangel på Wii i alle fall til godt uti juni. Wii går sikkert forbi GC-salget før jul.

 

DS og PSP har solgt omtrent like mye i motsetning til på verdensbasis der DS har solgt dobbelt så mye. Og ser man PS2-salget (snart 600k og 12 ganger mer enn Gamecube!) er det tydelig at Sony har et godt grep i Norge.

 

Hadde vært interessant å vite Xbox 360-tallene i Norge. Vil tippe totalsalget er omtrent på linje med Wii.

 

Wii har da ikke vært dobbelt så lenge ut som PS3 i japan! PS3 ble lansert 11. november 2006 i Japan. Wii ble i desember ( i følge wikipedia)

Og det er faktisk ganske stor forskjell mellom salgstallene, + at dette er snakk om Japan, som vel er den eneste regionen PS3 har solgt ok. (dette vet jeg ikke, men har fått et inntrykk av det)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...