Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Microsoft has estimated the extended warranty will cost the company between $1.05 billion and $1.15 billion

 

Så overskuddet til Sony totalt er mindre enn det utvidelsen av garantien til 360 kostet, rimelig crazy.

 

Sier vel litt om hvor stort problemet er.

 

Ja, godt at de er kanonbra på software.

Lenke til kommentar
Microsoft has estimated the extended warranty will cost the company between $1.05 billion and $1.15 billion

 

Så overskuddet til Sony totalt er mindre enn det utvidelsen av garantien til 360 kostet, rimelig crazy.

 

Sier vel litt om hvor stort problemet er.

Men nå har de jo allerede avskrivd hele beløpet de forventer å behøve på garanti reprasjoner, så det er usansynlig at MS vil tape penger på xbox divisjonen før lanseringen av Xbox 720.

Lenke til kommentar
Det går en smule tregt med Sony ja, men de har solgt mer enn hva MS gjorde på samme tid i livsløpet til 360 til tross for at PS3 vistnok hadde verre lanseringstitler og at 360'en var alene på markedet i det tidsrommet.

 

Kilde på øyemål :)

 

Umm, hva med salget av PS2 i det tidsrommet?

I følge aligned graf hos VGChartz er ikke forskjellen stor. Fant den ikke nå, siden VGChartz er nede for øyeblikket. Men det er en stund siden jeg sjekket, så det kunne vært interssant å se hvordan det ligger an nå.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar
Sier vel litt om hvor stort problemet er.

I det minste har de annerkjent at det er et problem.

 

 

Finansrapporten til MS skal komme i løpet av dagen etter hva jeg har lest.

 

Etter flere måneder med dårlige bortforklaringer og løgner.

 

Ps3 salget er nok dårligere enn hva Sony forventet, så vi får håpe at det tar seg opp.

Lenke til kommentar
Microsoft has estimated the extended warranty will cost the company between $1.05 billion and $1.15 billion

 

Så overskuddet til Sony totalt er mindre enn det utvidelsen av garantien til 360 kostet, rimelig crazy.

 

Sier vel litt om hvor stort problemet er.

Sier hvor lite det egentlig påvirket Microsoft. Hadde samme feilen vært hos PS3. Vil jeg tro Sony hadde svært store problemer med å holde aksjonærene i godt humør.

 

Derfor synes jeg det var flott at Microsoft aksepterte problemet, og tok prislappen på hva nå det måtte koste.

 

Skal også nevnes at hos NGW. Har Xbox 360 gått forbi Wii. Hvorvidt dette er sant, er jeg litt usikker på.

 

Birger :)

Lenke til kommentar
Det går en smule tregt med Sony ja, men de har solgt mer enn hva MS gjorde på samme tid i livsløpet til 360 til tross for at PS3 vistnok hadde verre lanseringstitler og at 360'en var alene på markedet i det tidsrommet.

 

Yep, men bare synd for Sony at de ikke konkurrerer med det første året til 360. Som sagt tidligere, forskjellen mellom 360 og PS3 er større nå enn hva den var før PS3 ble lansert.

Lenke til kommentar
I følge aligned graf hos VGChartz er ikke forskjellen stor. Fant den ikke nå, siden VGChartz er nede for øyeblikket. Men det er en stund siden jeg sjekket, så det kunne vært interssant å se hvordan det ligger an nå.

 

Du må huske at PS2 ble lansert først i Japan, deretter senere i USA og Europa. Dvs. at sammenligningsgrafen for det første halvåret er for USA og Japan for PS3 (november-mars), mens det bare er for Japan for PS2 (og mars-juli). Og de neste tre månedene har med Europa for PS3, mens det fortsatt bare er Japan for PS2. Så det kan egentlig ikke sammenlignes i det hele tatt.

Lenke til kommentar
I følge aligned graf hos VGChartz er ikke forskjellen stor. Fant den ikke nå, siden VGChartz er nede for øyeblikket. Men det er en stund siden jeg sjekket, så det kunne vært interssant å se hvordan det ligger an nå.

 

Du må huske at PS2 ble lansert først i Japan, deretter senere i USA og Europa. Dvs. at sammenligningsgrafen for det første halvåret er for USA og Japan for PS3 (november-mars), mens det bare er for Japan for PS2 (og mars-juli). Og de neste tre månedene har med Europa for PS3, mens det fortsatt bare er Japan for PS2. Så det kan egentlig ikke sammenlignes i det hele tatt.

 

Da skulle PS2 i alle tilfelle ha en meget stor fordel fremfor PS3 som ble lansert i Halo land. ;)

Lenke til kommentar
Det går en smule tregt med Sony ja, men de har solgt mer enn hva MS gjorde på samme tid i livsløpet til 360 til tross for at PS3 vistnok hadde verre lanseringstitler og at 360'en var alene på markedet i det tidsrommet.

 

Yep, men bare synd for Sony at de ikke konkurrerer med det første året til 360. Som sagt tidligere, forskjellen mellom 360 og PS3 er større nå enn hva den var før PS3 ble lansert.

 

Det finner jeg ikke underlig i det hele tatt. 360 selger selvsagt bedre nå når den kontinuerlig får ut gode spill, mens den ikke solgte så bra da den var i samme situasjon som PS3 er i nå. Men 360 hadde vel og merke bedre forutsetninger for å selge mer, den var alene på markedet , og som det har blitt sagt, hadde den mye bedre titler enn hva PS3 har i dag.

Lenke til kommentar
MS førte hele tapet med RRoD på 2.kvartal, så det påvirker ikke disse nye tallene.

 

-iL-: Kraftig nedgang for Wii i Japan ja. Mulig PS3 passerer Wii på neste ukes tall, men med Mario Galaxy ute på torsdag og Wii Fit om 5 uker tror jeg det snur kraftig for Nintendo.

 

Jeg har ingen tror på at PS3 klarer å selge mer enn Wii nettopp pga av dette.

PS3 mangler SPILL og atter SPILL. Nå ble nettopp prisen på PS3 satt ned IGJEN i Japan, uten at dette hjalp merkbart.

Lenke til kommentar

Om Ps3 tar seg forbi for en stakkars stund så er det ikke fordi salget av ps3 har gått opp men fordi wii faller. Kan ikke helt si hva som er positivt for ps3 med det, blir som å selge minst dårlig. I det hele tatt er spillsalg i japan nå på bunn men kommer vel til å ta seg opp nå i nov og des. For wii sin del tror jeg ikke de beskymrer seg mye med de kortene de vet de har, både fit og mario vil trolig sørge for en god finish av 2007. Neste år kommer kart + browl.

Lenke til kommentar
Yep, men bare synd for Sony at de ikke konkurrerer med det første året til 360. Som sagt tidligere, forskjellen mellom 360 og PS3 er større nå enn hva den var før PS3 ble lansert.

Fysisk sett, så har vel PS3 alltid vært større enn Xbox 360. En brødrister kontra ett toastjern.

 

ONT: Hva mener du med at PS3 er større nå? Xbox 360 har solgt over det dobelte, og har hatt flere "supre" titler denne sommeren/høsten. Eller misforstod jeg deg?

 

Birger :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...