Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Tråden for antall konsoller solgt + software!

Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

On 2/6/2024 at 2:13 PM, kilik said:

1. PS2 - 158,7 mill

2. DS - 154,02 mill.

Kjøpte en DS Lite på impuls for over et år siden, siden den aldri ble kjøpt i sin glanstid.

Må si denne dingsen er særdeles holdbar, selv i 2024 i forhold til f.eks PS2 som nok temmelig få bruker tid på nå da den ble pakket bort av de fleste for årevis siden. Kjøpte en brukt PS2 Slim 90004 for litt vekslepenger, men den blir minimalt brukt.

For DS er det noe med portabiliteten, bra homebrew og batteritiden som er ting som fremdeles gjør dette til en knall konsoll.

Det mest overraskende er at batteriet på DSen varer veldig lenge for at det er en såpass gammel konsoll og som også driver et NDS-kort med microSD.

En kan til og med spille gamle slagere som H.E.R.O på Stella emulatoren for Atari 2600 (VCS)

Det er nok litt misunnelse ute å går for den suksessen Nintendo har innen bærbare konsoller.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 5 måneder senere...

Oppdaterte tall:

1. PS2 - 158,7

2. DS - 154,02

3. Switch - 146,04 

Switch-salget har nesten ikke gått ned sammenlignet med i fjor. Vil definitivt passere 150 mill. før året er omme ettersom Nintendo alltid gjør det ekstra bra i juletider. Samtidig er fortsatt ikke Switch 2 blitt annonsert. Jeg tror vi trygt kan si at den vil passere PS2. 

Endret av kilik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
kilik skrev (2 timer siden):

Oppdaterte tall:

1. PS5 - 158,7

2. DS - 154,02

3. Switch - 146,04 

Switch-salget har nesten ikke gått ned sammenlignet med i fjor. Vil definitivt passere 150 mill. før året er omme ettersom Nintendo alltid gjør det ekstra bra i juletider. Samtidig er fortsatt ikke Switch 2 blitt annonsert. Jeg tror vi trygt kan si at den vil passere PS2. 

PS5? PS2 mener du?

• Liker 1
Lenke til kommentar
kilik skrev (5 timer siden):

Oppdaterte tall:

1. PS2 - 158,7

2. DS - 154,02

3. Switch - 146,04 

Den vil definitivt passere om det kommer et priskutt! 🤔 Jeg kjenner til flere som faktisk fortsatt «sitter på gjerdet» 😅 Skal vi tro at ny maskinvare kommer neste høst/vinter? 🥳

Lenke til kommentar
svenka skrev (2 timer siden):

Den vil definitivt passere om det kommer et priskutt! 🤔 Jeg kjenner til flere som faktisk fortsatt «sitter på gjerdet» 😅 Skal vi tro at ny maskinvare kommer neste høst/vinter? 🥳

Jeg tror Nintendo gjorde det såpass godt med en mars-release at vi vil se enda en utradisjonell lansering. Om de annonserer før jul (de har sagt innen utgangen av FY2025, som er før utgangen av mars 2025), så kan vi få en på vårparten. Om de annonserer nærmere mars, ser jeg for meg en lansering rett før eller rett etter sommeren. Jeg tviler på at de tør vente helt til neste jul med så gammel HW som Switch er nå.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
fnwilborn skrev (4 timer siden):

Jeg tror Nintendo gjorde det såpass godt med en mars-release at vi vil se enda en utradisjonell lansering. Om de annonserer før jul (de har sagt innen utgangen av FY2025, som er før utgangen av mars 2025), så kan vi få en på vårparten. Om de annonserer nærmere mars, ser jeg for meg en lansering rett før eller rett etter sommeren. Jeg tviler på at de tør vente helt til neste jul med så gammel HW som Switch er nå.

Time will show 😉 Men jeg blir overraska om den blir lansert før sommeren når oppfølgeren ikke en gang har blitt presentert, i tillegg til at Switch fortsatt selger bra til en relativt høy pris. Det er egentlig ikke noe som «haster» for Nintendo 🤔

Lenke til kommentar
svenka skrev (1 time siden):

Time will show 😉 Men jeg blir overraska om den blir lansert før sommeren når oppfølgeren ikke en gang har blitt presentert, i tillegg til at Switch fortsatt selger bra til en relativt høy pris. Det er egentlig ikke noe som «haster» for Nintendo 🤔

De presenterte Switch senhøsten 2016, og salget synker for Switch nå, selv om det selger overraskende bra for å være en så gammel konsoll. :)

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...