Medisinmannen Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Hei. Julen er her og julegavene er kjøpt. Sitter igjen med litt over 1000kr. Etter nyttår har jeg rundt 2000kr. Tenkte at jeg skulle bruke disse pengene på PCen. Og her kommer det store spørsmålet. Er det vits i å oppgradere S939? Tenkte å kjøpe meg en dobbelkjerne prossesor (Opteron 170 kansje? ) og klokke den til rundt 2.8ghz? Og kansje muligens kjøpe nytt grafikkort. Enda ett 7800gt? Finnes på bruktmarkede til ~ 1000kr. Er det vits i å oppgradere pcen for ~2500kr? Eller skal jeg bare vente? Forslag? Selv har jeg litt lyst å oppgradere( ), men lønner det seg? Min nå værende HW Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Amd 3700+ som durer på 2.8ghz DFI Lanparty SLI-D OCZ 2048MB Dual Channel Platinum Edition PC3200 som kjører på 201 mhz! XFX GeFORCE 7800 GT eXtreme med Zalman VF700-CU ( VF900 skal kjøpes!) Hiper Type-R 580W Arctic Cooling Freezer 64 PRO (Kansje ny kjøler, Ninja?) Takker for forslag! Lenke til kommentar
Kula82 Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Er jo greir det, når du ikke skal bruke mer penger. Enda et 7800gt? Tenker du på å kjøre SLI? DA må du i såfall ha 2xsamme kort. Altså samme produsent.. Og da må du vurdere om du trenger ny psu. Hvor mye watt har du nå? Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 17. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2006 Har Hiper 580watt. Fant to like grafikkort på bruktmarkede her på hw.no. Begge til ca 1000kr. Lenke til kommentar
AMDBunny Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 (endret) Er jo greir det, når du ikke skal bruke mer penger. Enda et 7800gt? Tenker du på å kjøre SLI? DA må du i såfall ha 2xsamme kort. Altså samme produsent.. Og da må du vurdere om du trenger ny psu. Hvor mye watt har du nå? 7523557[/snapback] Samme produsent? Det må være feil. Det eneste kravet til SLI er vel at kortet er i samme serie. F.eks 7900GT og 7900GTX. Altså enten i 78xx-, 76xx, 79xx- serien osv.. For Nvidias SLI-teknologi kan to kort innenfor samme serie benyttes – f.eks. to GeForce 7900GT eller et GeForce 7900GT og et GeForce 7900GTX. Man kan f.eks. ikke benytte GeForce 7600GT og et GeForce 7900GT. Grafikkortene trenger ikke være fra samme produsent eller ha samme minnemengde. Det kreves et hovedkort med støtte for SLI.. Endret 17. desember 2006 av AMDBunny Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Jepp, Nye GFX drivera, krever bare lik CPU, for at man skall kunne bruke den i SLI.. (Også en fordel med lik ram størrelse, for å kunne utnytte ramen fult ut..) .:CyberMan:. Lenke til kommentar
lancaster Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Vel slike tilfeller hvor det er forskjellige kort/minnemengder, vil det bare bli lik sli som to av det dårligste kortet ditt i systemet. Kortene jobber helt paralelt, og det bedre kortet kan ikke jobbe raskere enn det dårligere kortet. Lenke til kommentar
AMDBunny Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Vel slike tilfeller hvor det er forskjellige kort/minnemengder, vil det bare bli lik sli som to av det dårligste kortet ditt i systemet. Kortene jobber helt paralelt, og det bedre kortet kan ikke jobbe raskere enn det dårligere kortet. 7523852[/snapback] Har du en link til dette? Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 (endret) Vel slike tilfeller hvor det er forskjellige kort/minnemengder, vil det bare bli lik sli som to av det dårligste kortet ditt i systemet. Kortene jobber helt paralelt, og det bedre kortet kan ikke jobbe raskere enn det dårligere kortet. 7523852[/snapback] ^^Stemmer med ram størelsen, ja.. Men ikke med GPU kraften, da driveren gjør en vurdering av kreftighetene på kortet, å fordeler "belasningene" der etter.. (Iallefall, så var det det jeg fant ut, da jeg leste forumet her, +sli info hos nvidea.. Før e sett opp mitt SLI system.. ) Ps. Husk at dette er driver berettet, å vil bli forandret/stadig forbedret.. (Da det bare for et år siden, eller noe.. Så krevdes det nesten to identiske kort, for å få SLI til å fungere bra.. ) .:CyberMan:. Endret 17. desember 2006 av .:CyberMan:. Lenke til kommentar
Holmgang Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Ville spart litt mer og kjøpt socket AM2 eller 775 Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 nei, det er vel heller tvilsomt i mine øyne. Det høyeste klokkede kortet vil klokkes ned til det laveste Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 17. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2006 Spare opp til 775 har jeg tenkt på ja, men jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre Om jeg skal ha grafikkort vil jeg nok ta et som er akkurat likt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå