SalaP Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Heisan! Jeg har installert et trådløst nettverk hjemme, og får ikke koblet meg på. Jeg trodde at jeg hadde satt det opp feil, men så viser det seg at det bare er min bærbare som ikke får kontakt. Jeg kommer så langt som at maskina skal motta nettverksadresser, og da får jeg opp beskjed om at jeg ikke kan koble til. Har et PCMCIA Belkin nettverkskort, og har prøvd å installere det på nytt uten at det hjalp. Jeg har ikke så veldig peiling på dette, og håper at noen kan styre meg i rett retning. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Bærbare har en tast/knapp som skal aktivere det trådløse kortet. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Sikker på at du har tastet nettverksnøkkelen riktig? Hvilken kryptering du bruker? WEP eller WPA-PSK? Hvilket OS er det på maskinen som ikke vil på nett? Lenke til kommentar
hiper Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 hei! er dhcp enabled på routern? Lenke til kommentar
SalaP Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 Hei! Jeg klarer fint å komme meg på andre trådløse nett, utenom mitt eget..... Nettverkskortet ser jo da ut til å virke, DHCP er aktivert (Dette viste jeg faktisk...hihi), OS er xp, og foreløpig er nettverket ukryptert...(Jeg har ihvertfall ikke satt noen kryptering på det, vet ikke så mye om dette, men tenkte det var litt lurt å kunne koble seg på det før jeg satt kryptering.... Takk for svar!! Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Høres ut som din trådløse ruter sin DHCP server har feilfunksjonert. Dette kan som regel rettes med en reset av ruteren. Du kan "bekrefte" at dette er tilfellet dersom andre trådløse maskiner også ikke klarer å komme innpå nettverket. EN annen løsning kan være at den typen kryptering du bruker lager problemet. Prøv å slå av krypteringen midlertidig så du vet at den ikke er en faktor, så kan du heller slå den på igjen senere når du har funnet og rettet feilen. -Stigma Lenke til kommentar
SalaP Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 Høres ut som din trådløse ruter sin DHCP server har feilfunksjonert. Dette kan som regel rettes med en reset av ruteren. Du kan "bekrefte" at dette er tilfellet dersom andre trådløse maskiner også ikke klarer å komme innpå nettverket. EN annen løsning kan være at den typen kryptering du bruker lager problemet. Prøv å slå av krypteringen midlertidig så du vet at den ikke er en faktor, så kan du heller slå den på igjen senere når du har funnet og rettet feilen. -Stigma 7529406[/snapback] men jeg surfer på dette nettet nå, på min brors bærbare maskin.... Så til et DUH spørsmål, hvordan slår jeg av krypteringen? (Ikke le! hihi) Lenke til kommentar
hiper Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) vet du ikke om nettet er kryptert? -trykk på ikonet for trødløst nettverk -vis tiljengelige nettverk så ser du om det er noen form for en hengelås på trenger du passord når du skal connecte? Edit: for og slå av krypering: koble deg til router med !kabel! så skriver du ip addresen til router i en browser opera og likn. adressa står i manualen du fikk med routern vanligvis: 192.168.0.1 192.168.1.1 en av disse du kan prøve forsjellige kombinasjoner med de to bakerste tallene Endret 18. desember 2006 av hiper Lenke til kommentar
SalaP Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 vet du ikke om nettet er kryptert? -trykk på ikonet for trødløst nettverk -vis tiljengelige nettverk så ser du om det er noen form for en hengelås på trenger du passord når du skal connecte? Edit: for og slå av krypering: koble deg til router med !kabel! så skriver du ip addresen til router i en browser opera og likn. adressa står i manualen du fikk med routern vanligvis: 192.168.0.1 192.168.1.1 en av disse du kan prøve forsjellige kombinasjoner med de to bakerste tallene 7529827[/snapback] Nettet mitt er ikke kryptert! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå