Gå til innhold

Modding av Asus Vento - forslag?

Anbefalte innlegg

Heisann, er ny her men har lurket en stund. Tenkte bare jeg skulle spørre om deres mening ang. en sak her...

En kompis av en kompis hadde et brukt Asus Vento 3600(det litt funky kjeglekabinettet ja) i sort som han skulle bytte ut. Normalt sett er jeg ikke så imponert over dette kabinettet, men det var i god stand og jeg fikk det for 300 spenn så jeg slo til. Grunnen til at jeg tok det, var fordi jeg så at det hadde potensiale til en del kule mods, og derfor er jeg her.

Det jeg lurer litt på er hva jeg trenger, og hvor/hvordan jeg kan skaffe det. Verktøy har jeg ikke mye av utenom det vanlige(skrutrekker, hammer og denslags), men har tenkt å skaffe meg en Dremel Multi etter jul(med mindre noen bedre forslag dukker opp).

Noen av idéene mine er som følger:

- Bedre/fler luftinntak. Som kjent har den kun én 80mm i front, men jeg har et vifteadapter til 120mm som jeg har sjekket at passer. Jeg skulle derimot likt å hatt en 120mm på hver sin side, siden det er to innsug i fronten.

- Sidevindu. Har sett en del kits på Microplex og det burde være en smal sak å få til, men dørene er bølgede så hvis noen har et forslag til hvordan man kan bøye sånne gjennomsiktige paneler, gidder dere slenge inn noen tips?

- Farging av bakpanel/innside. Som kjent er bakpanelet og innsiden skikkelig trauste saker. Kunne tenkt meg å farge disse i en farge som går godt sammen med rødt lys innvendig, uten å bli for glorete. Noen tips til hvordan man får et jevnt lag maling på slike overflater?

- Endring av viftegrill på baksiden. Jeg kunne tenkt meg å fjerne den grillen som er der og heller erstatte den med en åpning med gummilister. Har sett dette bli gjort rimelig enkelt, men hva trenger jeg for å klippe gjennom eikene?

- Takvindu. Kun en tanke jeg leker med, men et ovalt takvindu med en vifte i midten til utblåsning av varme kan da neppe være umulig å få til, eller?

Har også en del planer om utvendig dekor, men den delen føler jeg meg rimelig trygg på å ta selv.

Alle tips, innspill og opinioner mottas med takk.

Mvh Forge, som håper på å bli et fast innslag på forumet her. :)

Edit: fikset et par små skrivefeil. :blush:

Endret av Forge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...