MrJavalava Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 (endret) Hei.. Jeg kjøpte for en stund siden en DI-524, men p.g.a den ikke kan logge seg på 802.1x nettverk, tenkte jeg at jeg skulle legge inn Openwrt firmware. Og deretter legge inn wpa_supplicant som vil autentisere seg mot internetleverandører jeg har. Nå viser det seg at DI-524 har <= 1MB flash minne, noe som er altfor lite for å kunne legge inn Openwrt firmwaren med wpa_supplicant (noe som er j***** surt å finne ut nå). Hvilken router fungerer best sammen med Openwrt, er forholdsvis enkel å oppgradere firmwaren til og har samtidig endel plass til funksjoner utenom firmwaren? Sett at Linksys er populær for Openwrt.. uten at jeg vet om det er en god router eller ikke. edit: Det jeg ønsker å gjøre er å kjøre wpa_supplicant mot WAN, for å kunne deretter å kunne dele ut IPer trådløst.. Endret 25. desember 2006 av MrJavalava Lenke til kommentar
Exentler Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Jeg aner ikke hvordan openWRT funker , men idag kjører jeg en Linksys WRT54 GL sammen med DD-WRT. dette funker fett , men jeg er ikke så avangsert bruker av nettverk, men DD-WRT er å anbefale Lenke til kommentar
MrJavalava Skrevet 17. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2006 Link hadde vært fint.. Lenke til kommentar
MrJavalava Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2006 Synes egentlig at jeg ikke har fått svar på det jeg spurte om: Hvilken router er å anbefale til Openwrt eller DD-WRT (som Exentler presenterte for meg her)? Så man *bumper* litt for å se om det kommer noe bedre ... Lenke til kommentar
arokh Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 http://wiki.openwrt.org/TableOfHardware Her har du en oversikt over hvilke som er støttet. De mest populære er Asus og Linksys. Personlig synes jeg Linksys WRTSL54GS er den mest attraktive, da den har et veldig pent design (liten og nett), samt har de beste spesifikasjonene. Rask CPU og stort flashminne + RAM. Ulempen er at den ikke selges i Norge, måtte kjøpe min via Amazon. Lenke til kommentar
MrJavalava Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2006 Har du noe erfaring med hvordan wpa_supplicant fungerer i Openwrt? Går det ann at routeren kan bruker wpa_supplicant som autorisering mot WAN? Lenke til kommentar
MrJavalava Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 Æsj.. så nå denne tråden der det nevnes at Amazon ikke lengere selger elektronikk utenlands.. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Æsj.. så nå denne tråden der det nevnes at Amazon ikke lengere selger elektronikk utenlands.. 7577845[/snapback] Det fixer du lett med http://www.jetcarrier.com/ Har en WRT54GS 8MB/32MB kan teste vist du forklarer hvordan jeg legger det inn. Lenke til kommentar
MrJavalava Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) Hvis du ikke vet hva Openwrt er eller hvordan det brukes.. eller at du ikke har behov for å bruke Openwrt eller DD-wrt, vil jeg ikke anbefale at du begynner nå, med mindre du er kjent med linux og kompilering, men takk for linken til Jetcarrier. Dessuten aner jeg ikke hvordan det egentlig virker inntil at jeg får prøvd selv eller at andre har prøvd i forveien (forhåpentligvis det siste). Hvis du gjør noe feil med flashingen av Openwrt, vil du få en brick... Årsaken til at jeg ønsker å bruke Openwrt med wpa_supplicant mot WAN (internett leverandøren) er p.g.a at jeg må bruke 802.1x autorisering for i det hele tatt komme meg på nett med maskinen. Dessverre gjør dette at jeg ikke kan bruke en vanlig router for å koble meg opp mot nettet. Når jeg ikke kan bruke router, er jeg nødt til å la PCen stå på for å gi IP, og det er ikke ønskelig siden jeg ikke har lyst til at PCen skal stå på om natta når jeg sover (hybel.. akk studentårene). En router lager ikke lyd og er i tillegg liten og gjør ikke så mye av seg. Hvis du ikke har en 802.1x nettverk å teste på, er det ingen vits å prøve, siden det er den eneste måten man helt sikkert vet at dette virker! Dessverre, har jeg ikke sett så langt at noen har testet openwrt med wpa_supplicant mot WAN, så jeg vet ikke om dette betyr at det kan virke eller om det er ett helt håpløst prosjekt (i så fall er det ingen vits å kjøpe routeren). Endret 26. desember 2006 av MrJavalava Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Tror ikke jeg prøver meg på det nei Fant litt info her http://forum.openwrt.org/viewtopic.php?id=493 Ver ikke om det er det du er på jakt etter... Lenke til kommentar
MrJavalava Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 Ja og nei. Fyren der prøver å ha en router til 802.1x server og en annen som klient. Jeg er ute etter klient delen, dersom det er mulig å få det til å fungere.. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Ja og nei. Fyren der prøver å ha en router til 802.1x server og en annen som klient. Jeg er ute etter klient delen, dersom det er mulig å få det til å fungere.. 7578209[/snapback] Har fikk det til å fungere.. Mulig du finner mere her http://en.wikipedia.org/wiki/WRT54G Er veldig mange WRT54 forum der ute.. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Nå vet jeg ikke kvaliteten på disse enda, men min Buffalo AirStation kjører DD-WRT og jeg har enda litt plass til overs (den har 4/16 MB og 200MHz CPU). Den støtter også OpenWRT iflg support. Det beste er at den koster bare 350 kr, i tilfelle experimenteringen fører til en brick Lenke til kommentar
MrJavalava Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) Jeg må ha tapt min googling skill... tipper den er -10 nå meh.. Edit: Det går ann å unbricke.. Det fins guider for de uheldige sjelene Endret 26. desember 2006 av MrJavalava Lenke til kommentar
MrJavalava Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) Foressten hvilken version av WRTSL54GS er det som selges idag på amazon.com? Virker som routeren blir mindre og mindre når det gjelder innmat (Edit: spesifikasjoner).. Endret 26. desember 2006 av MrJavalava Lenke til kommentar
MrJavalava Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) Din Buffalo er en WHR-G54S? Noen som vet av hvor man kan finne ferdige .config filer for kompilering for WHR-G54S? Endret 26. desember 2006 av MrJavalava Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå