Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ø.K. en god router for Openwrt, maks 1500 NOK

Anbefalte innlegg

Hei.. Jeg kjøpte for en stund siden en DI-524, men p.g.a den ikke kan logge seg på 802.1x nettverk, tenkte jeg at jeg skulle legge inn Openwrt firmware. Og deretter legge inn wpa_supplicant som vil autentisere seg mot internetleverandører jeg har. Nå viser det seg at DI-524 har <= 1MB flash minne, noe som er altfor lite for å kunne legge inn Openwrt firmwaren med wpa_supplicant (noe som er j***** surt å finne ut nå).

Hvilken router fungerer best sammen med Openwrt, er forholdsvis enkel å oppgradere firmwaren til og har samtidig endel plass til funksjoner utenom firmwaren?

Sett at Linksys er populær for Openwrt.. uten at jeg vet om det er en god router eller ikke.

edit: Det jeg ønsker å gjøre er å kjøre wpa_supplicant mot WAN, for å kunne deretter å kunne dele ut IPer trådløst..

Endret av MrJavalava
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke vet hva Openwrt er eller hvordan det brukes.. eller at du ikke har behov for å bruke Openwrt eller DD-wrt, vil jeg ikke anbefale at du begynner nå, med mindre du er kjent med linux og kompilering, men takk for linken til Jetcarrier.

Dessuten aner jeg ikke hvordan det egentlig virker inntil at jeg får prøvd selv eller at andre har prøvd i forveien (forhåpentligvis det siste). Hvis du gjør noe feil med flashingen av Openwrt, vil du få en brick...

Årsaken til at jeg ønsker å bruke Openwrt med wpa_supplicant mot WAN (internett leverandøren) er p.g.a at jeg må bruke 802.1x autorisering for i det hele tatt komme meg på nett med maskinen. Dessverre gjør dette at jeg ikke kan bruke en vanlig router for å koble meg opp mot nettet. Når jeg ikke kan bruke router, er jeg nødt til å la PCen stå på for å gi IP, og det er ikke ønskelig siden jeg ikke har lyst til at PCen skal stå på om natta når jeg sover (hybel.. akk studentårene). En router lager ikke lyd og er i tillegg liten og gjør ikke så mye av seg. Hvis du ikke har en 802.1x nettverk å teste på, er det ingen vits å prøve, siden det er den eneste måten man helt sikkert vet at dette virker!

Dessverre, har jeg ikke sett så langt at noen har testet openwrt med wpa_supplicant mot WAN, så jeg vet ikke om dette betyr at det kan virke eller om det er ett helt håpløst prosjekt (i så fall er det ingen vits å kjøpe routeren).

Endret av MrJavalava
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...