Gå til innhold

Skifte pære på BenQ PE7700

Anbefalte innlegg

Hei.

I går tok dessverre pæren i min prosjektor kvelden. Har bestilt ny som er på vei (uff, det svir i lommeboka :no: )...

Jeg lurer bare på om det er lett eller vanskelig å skifte pære i prosjektoren? Er det noe jeg greit kan klare selv, eller må jeg til en forhandler eller lignende som driver med sånt (noe som må skrues vekk eller lignende?) ?.

Takker for alle svar... :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hvor mange timer hadde denne gått? Har du bestilt ny pære? Er det en gammel projektor? Det har vært en del problemer med pærer som går på 7700, så det er godt mulig at du kan få ny pære på garantien. Jeg solgte min projektor til en kompis, pæra røyk like etterpå, den var gått i overkant av 100 timer da jeg solgte den.. Han fikk tilsendt ny projektor og pære, den ankom i går. Det hører med til historien at den nye pæra røyk i går(!), og denne projektoren skulle visstnok være en oppgradert versjon.

Lenke til kommentar

Hmm, ok. Vel jeg sjekket ikke timertelleren den siste tiden, tenkte ikke over det. Men den har holdt i overkant av ett år med ganske hyppig bruk. Sett en god del filmer, spilt mye PC og Xbox360 på storskjerm, spesielt i de siste månedene. Så regner med jeg har rundet 2000 timer. Skal absolutt følge med på timetelleren regelmessig fra nå av.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Vurderer å skaffe meg en 7700 selv..

Hva kosta pæra?

Er det en seriøst god projektor å begynne med?

Var det ikke et innlegg fra webmaster som forklarte litt hva man skal se etter ved kjøp av ny projektor for ei stund siden..?

Jeg veit ikke helt hva ansi lumen betyr og hva kontrast forrholdet bør ligge på osv...

Endret av Mitra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...