johnterje Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 (endret) Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg litt her.. fikk min nye pc idag, en laptop med Turion 64x2 TL-56 som skal operere på 1,8ghz.. men da jeg sjekket på min datamaskin og egenskaper, viste den bare 0,8 ghz og det samme fikk jeg beskjed om på Steam.. jeg lastet derfor ned CPU-Z og fikk det samme tallet der! Noen som kan forklare meg dette?? Endret 17. desember 2006 av johnterje Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Prøv å kjøe på litt load så kanskje den øker MP Mao, er nok speedstep, C&Q eller hva det nå kalles på bærbare AMD maskiner. Lenke til kommentar
johnterje Skrevet 17. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2006 ah.. hehe.. det stemte.. litt load så gikk den rett opp til 1,8 takk for hjelpa! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Det er fordi Cool & Quiet er aktiv. Multiplier er resusert til 4x og vcore til 0.8v . Gjør om power profilen din så blir det full speed . Lenke til kommentar
johnterje Skrevet 17. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2006 hvordan kan jeg stille på dette selv? jeg har en knapp på pcen som senker cpu og gpu og slår av viftene.. men denne var ikke på når jeg tok bilde.. men jeg fikk 1,8ghz når jeg ga load til cpu.. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Kontroll Panel - Strøm (Power Options) Sett profil til Always On. Dette vil deaktivere CnQ og du vil kjøre full speed hele tiden . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå