DarkZhade Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 (endret) Hei. Har da problemet med at vi en stund har hatt 2,6 mbit, istedet for 3,8 som vi alltid har hatt før. VI skal egentlig ha 4mbit. Men siden vi er veldig langt fra sentralen(3,3 km) så hadde vi bare 3,8mbit. Ringte ISP(LOS) og lurte på hvorfor vi hadde 2,6mbit plutselig og de skulle se på det.. fikk tilbakemelding om at vi var for langt fra sentralen.. så sier jeg at vi bor jo samme sted som alltid, og vi hadde jo 3,8.. vi er jo ikke lengre fra sentralen nå enn før.. og da sa de bare: åja, da skal vi si det til teknisk og ringe deg opp igjen.. ingen her som har peilinG? har sett noen her har skrevet at man kan sjekke hvilken hastighet man får inn i routeren eller noe sånn. hvordan gjør man det? Endret 18. desember 2006 av DarkZhade Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Hvis du skriver hvilket routermodem du har så kanskje du kan få mere hjelp. Lenke til kommentar
DarkZhade Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) D-Link DI-604 4-Port Broadband Router sånn;P Endret 18. desember 2006 av DarkZhade Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Dette er en router og hvis du ikke har et routermodem foran som det går an å lese data i så blir det vanskelig å gjøre det lokalt. Hvorfor ISP har endret hastigheten må de nesten svare på selv, siden de sitter med måleutstyret i sin ende. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 skjedde det samme i en periode hos meg også. Vi fikk bare beskjed om at det var flere som hadde koblet seg på samme linje som vi er på, slik at hastigheten ble dårligere... Lenke til kommentar
DarkZhade Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 Allied Telesyn AT-RG634 det har vi. nextgentel/los har nå programert inn alt i det, slik at den derre dl link routeren blir brukt som switch bare. Lenke til kommentar
kjbu Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Jeg antar du har fått lavere reell hastighet når ISP har øket hastigheten til kundene sine. Siden du er så langt fra sentral får du da mye feil på overføringen, så mye at hastigheten blir lavere enn før. Hadde samme problem med NGT i sin tid. De gav alle kundene sine 8mbit ei helg, men for mitt vedkommede gikk hastigheten ned fra 2mbit til 1mbit reelt pga mye overføringsfeil. mvh Kjetil Lenke til kommentar
DarkZhade Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 men jeg har hatt problemet en stund før vi var satt over til ngt Lenke til kommentar
kjbu Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 men jeg har hatt problemet en stund før vi var satt over til ngt 7526208[/snapback] Det fysiske utstyret hos deg, i sentralen og mellom dere er nok det samme. NGT har vel bare overtatt utstyr og kunder fra LOS ? Dermed spiller det ingen rolle hvem du får regningen av. Mvh Kjetil Lenke til kommentar
DarkZhade Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 ja. har samme utstyret fortsatt. poenget var heller ikke regningen, men at jeg gjerne skulle hatt like rask linje som før.- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå