Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dårlig Internetthastighet. (ISP sin feil?)


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har da problemet med at vi en stund har hatt 2,6 mbit, istedet for 3,8 som vi alltid har hatt før. VI skal egentlig ha 4mbit. Men siden vi er veldig langt fra sentralen(3,3 km) så hadde vi bare 3,8mbit.

 

Ringte ISP(LOS) og lurte på hvorfor vi hadde 2,6mbit plutselig og de skulle se på det.. fikk tilbakemelding om at vi var for langt fra sentralen..

 

så sier jeg at vi bor jo samme sted som alltid, og vi hadde jo 3,8.. vi er jo ikke lengre fra sentralen nå enn før.. og da sa de bare: åja, da skal vi si det til teknisk og ringe deg opp igjen..

 

 

ingen her som har peilinG?

har sett noen her har skrevet at man kan sjekke hvilken hastighet man får inn i routeren eller noe sånn. hvordan gjør man det?

Endret av DarkZhade
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg antar du har fått lavere reell hastighet når ISP har øket hastigheten til kundene sine. Siden du er så langt fra sentral får du da mye feil på overføringen, så mye at hastigheten blir lavere enn før.

 

Hadde samme problem med NGT i sin tid. De gav alle kundene sine 8mbit ei helg, men for mitt vedkommede gikk hastigheten ned fra 2mbit til 1mbit reelt pga mye overføringsfeil.

 

mvh

Kjetil

Lenke til kommentar
men jeg har hatt problemet en stund før vi var satt over til ngt

7526208[/snapback]

 

Det fysiske utstyret hos deg, i sentralen og mellom dere er nok det samme. NGT har vel bare overtatt utstyr og kunder fra LOS ? Dermed spiller det ingen rolle hvem du får regningen av.

 

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...