Gå til innhold

Problem med nytt hk, cpu og ram....

sfougner

Anbefalte innlegg

Henta HK, prosessor og ram i kveld, men funker ikke!

HK: Soyo SY-K7V Dragon Plus

CPU: Amd XP 1800

256 mb ddr ram

når jeg trykker på start knappen kommer det et lite pip, etter fulgt av et langt PiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiP før hele dritten slår seg av automatisk.

Jeg er litt irritert og vet ikke hva jeg skal gjøre..

HJELP!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det du ender opp med der er antagelig vis en feilmelding i fra hovedkortet om at det enten er noe feil med hk cpu eller ram, det du bør gjøre er og slå opp i manualen og sjekke hva den feilmeldinga betyr, hvis det ikke står der kan du sikkert ringe på de du kjøåpte det av og be dem fortelle deg det.

eventuelt så skal det vel og stå på hjemme sida til de som produserer hket.

jeg har ikke prøvd det hoved kortet så jeg vet ikke hva de bruker.

Lenke til kommentar

Jeg har testet med 2 forskjellige rambrikker, jeg vet nå at begge funker!

Jeg har også testet med 2 forskjellige skjermkort, et GF2 og et GF, begge virker.

Jeg har ikke plukket av vifta enda, skal gjøre det når jeg komme hjem. Hva skjer om jeg har ødelagt cpu?

Må jeg punge ut for en ny? Hva skjer om jeg har ødlagt HK, ikke vet jeg hvordan men....

Personlig tror jeg at det er CPU, forhåpentligvis, som er ødlagt, eller hardt skadd og nede for telling, men hvis det er HK'et hva kan ha skjedd der?? Biosen som ikke starter alle kommandoer i riktig rekkefølge eller noe i den duren??

jeg har handlet på http://www.databutikken.com noen her som vet om de er snille med garanti o.l??

Kan det være jumpere eller noe i den duren som må skiftes/dyttes på¨?!? som jeg ikke vet om? Har gjort alt som står i manualen, fulgt den til pungt og prikke!

Takker for svar eventuelt hjelp!

Simen. :smile:

Lenke til kommentar

Jeg fant det ut :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:

Det var cpu vifta som ikke var koblet til cpu fan1, fordi databutikken.com sa at jeg skulle bruke medfølgende adadpter i stedet!! homser... :smile:

De kan jo ikke skrive sånne ting da!! haff!

SImen. En glad gausdøl!

Lenke til kommentar

Og hvorfor sa Databutikken at du skulle bruke medfølgende adapter ?

Noen av disse "heftige" viftene trekker nok strøm til å skade hovedkortet og hva vil du si når du så har svidd av hovedkortet ?

(jeg vet!! forbanna drit , helvetes Databutikken , dårlig service, klar garanti, homser....)

Yngve

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...