peach Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Jeg har lyst å få ny ekstern (WAN) ip. Går det ann på noen måte? Jeg har prøvd å skru av ruteren, men jeg fikk den samme ipen igjen. Lenke til kommentar
LOBOS Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Send en mail til Nextgenitel og spør om det er dynamisk Ip på adsl abenomangene. Hvis det er det så forandre Ipen seg med gjevnlige mellomrom, men ikke som med en dial up. Derfor vill den ikke forandre seg bare ved å slå av routerne en kort stund. Det jeg hvet derimot er at TeleNor har dynamisk Ip på sine adsl abenomanger da jeg må scane rangen vær gang jeg skal finne en kompis og downe fra hans netbios :smile: Lenke til kommentar
Lch Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Samme her. Vi har fortsatt samme IPen som når vi først startet opp ruteren. Den har hatt en god del nedetid, men vi får fortsatt den samme IPen (jeg sier ikke hvilken, na na nana na). Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Quote: Den 2002-11-20 23:56, skrev LOBOS:Send en mail til Nextgenitel og spør om det er dynamisk Ip på adsl abenomangene. Man får dynamisk IP fra NGT, men den byttes ut ca. hver 3.mnd Lenke til kommentar
osveta Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Gå inn i router instillingene via web browseren din, der skal du kunne renewe ipen Lenke til kommentar
peach Skrevet 21. november 2002 Forfatter Del Skrevet 21. november 2002 Sikker på det? Jeg fant ikke så mye. Hvor kan jeg gjøre det da? Hvis det går i web-grensesnittet, så må det gå i telnet også..? Finnes det ikke noen kommando for å få ny ip? Noe sånn "set ip renew" greier? Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Nope.. Hvilken ip du får bestemmes av ngt sin dhcp server. Hvilke rutiner de har med forandring av ip får du nesten ta opp. Skal du ha ny ip få du nesten bare vente.. den forandres nå og da.. Kan du gi meg en god grunn til hvorfor du vil forandre ip? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå