Dimanche Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Skal dit snart, og lurer på om noen vet noe om hva som er trygt og utrygt å spise i Istanbul. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Du kan liksom se det an på stedet,hvordan resturanten ser ut og om det er mye folk der.Du blir ikke syk\dårlig viss du er forsiktig Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Og ikke spis is der. Hvis det ikke er i plast. Lenke til kommentar
win32 Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Og ikke spis is der. Hvis det ikke er i plast. 7523874[/snapback] hva er galt med isen der? Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Kan hende du blir syk selv om det er rent. Det er andre bakterier i maten der enn det du er vant med. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 En får gjerne anbefalt tabletter av reiseselskapet, eller du kan gå til apoteket. Bare si at du skal reise til utlandet for en periode, da vil de hjelpe deg videre. Lenke til kommentar
Dimanche Skrevet 23. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2006 En får gjerne anbefalt tabletter av reiseselskapet, eller du kan gå til apoteket. Bare si at du skal reise til utlandet for en periode, da vil de hjelpe deg videre. 7560808[/snapback] Takk for alle svar! Jeg har tidliger tatt noen vaksiner, og senest i går tok jeg noe drikkevaksine som smakte ting man ikke sier i julen. Den skulle visst hjelpe mot diaré. Bakteriekulturen er jeg klar over, men regner med at det skal gå greit, i hvert fall etter hvert. Is skal jeg nok klare å holde meg unna. God jul! Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Tror ikke bakteriekulturen er noe problem, ingen jeg kjenner har blitt dårlige av mat i Tyrkia. Gikk greit med is også, men det er sikkert greit å være på den sikre siden om du blir lett syk Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Har reist til mange fattige, rike, reine og stygge land og aldri blitt syk av noen mat. Enste plassen jeg har blitt dårlig av mat med kraftig magesyke var på norske ferja. Det med dårlig mat i utland er bare en dustete ting som noen tror fordi en eller aen svak person ikke tålte maten der og måtte fortelle alle om hvor jævlig det er. Men alltid greit å ta noen vaksiner for sikkerhetsskyld. Selv har jeg aldri tatt noen vaksiner eller tabletter før jeg har reist noen plass. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 En bekjent av meg var syk i mange uker etterpå når han var i Tyrkia. Legene fant ikke ut hva slags sykdom det var heller. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 I september var jeg i Tyrkia, Icmeler. Spiste alle måltider på restauranter av ymse slag. Frokost ble som regel "English Breakfast" Lunch var alt fra pizza til kebab i Pitabrød. Middagene var utelukkende medium stekt BIFF (yummi) Har aldri vært så stabil i magen som i den perioden. Slapp ikke en gang en bønne der nede. Her hjemme går det vel ikke en dag uten noen gassbomber. Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Har aldri blitt syk av kebab kjøpt i utlandet, men for den sikre siden bør du koke egg. Lenke til kommentar
Sensurert Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Fikk über diare etter Egypt turen. Var vel dårlig flere uker, heldigivs gikk det bra på flyet :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå