wil Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Hei. Har nettopp kommet hjem fra en kar som har trøbbel med internetten etter at han bytta fra Telenor til Tele2. Problemet er som følger: Jeg kommer hjem til han å ser at han faktisk ikke kommer på nett. Eller jo, når han bare er kobla til modemet så er han på nett, men han vil ha routeren til å fungere også. Så jeg tenkte at jeg skulle se litt. Det finner jo det nettverket hjemme hos han, og han får IP, men han kommer seg ikke på nett. Jeg skrudde av brannmuren hans (XP brannmuren). Han på Tele2 hadde sagt at det bare var å koble både routeren og modemet sammen også skulle det fungere som før, som det hadde gjort med Telenor, men det gjorde det altså ikke. Jeg prøvde å se litt i innstillingene routeren, men ble ikke særlig klokere. Modemet han har er et Speedtouch modem. Og routeren er en Siemens 505i Router tror jeg det var. Nå skal det sies at han fikk både Routeren og Modemet fra Telenor, så han hadde ikke fått noe fra Tele2 som hadde med det å gjøre bortsett fra Epost brukernavn og passord. Så jeg er ikke helt sikker på hva som er galt. Hørte at Telenor deler ut Automatisk Ip, men det gjør ikke Tele2? Noen som kan si hva som kan være galt her? Vennelig hilsen. wil. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Kan være oppsettet i routeren som er satt opp med pppoe mot WAN. Den skal settes opp til å hente ipadresse automatisk fra modemet (DHCP). Lenke til kommentar
wil Skrevet 17. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2006 Ok for jeg hørte at Tele2 har Statisk IP. Noe som gjør at jeg må skrive inn den IP`en som er på modemet. Lenke til kommentar
pebkac Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Tele2 tilbyr ikke statisk IP. Som la7dfa-com sier kan routeren godt være satt opp med PPPoE - det høres iallefall ut som om modemet stod i bridge mtp. at det fungerte greit etter ISP-byttet (mao ikke PPPoE konfig i modemet). Reset routeren og sjekk igjen. Lenke til kommentar
wil Skrevet 17. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2006 Prøvde det også, men det fungerte dårlig. Skal se om jeg får sett på det igjen. Jeg mente også at det var rart om Tele2 har Statisk Ip. Men hvordan får jeg ordna det da? Det haster bittelitt for jeg skal hjelpe en annen med samme problem og med samme greiene med at han hadde bytta fra Telenor til Tele2. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Sjekk at ruteren er satt til å mota IP på WAN. Er den det skal det fungere. (Sjekk under status om den motar IP.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå