Gå til innhold

3 Bilder ifra Hvaler 17/12

chny

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann!

Nr 1: Litt for tamt for meg.

Nr 2: Kutt bunnen rett over stråene, og økt kontrasten litt mer. Da faller nok bilde i smak hos meg! Topp!

Nr 3: Mye som tar oppmerksomheten vekk fra hovedmotivet (Båtene) og den måka "må" klones bort. Også litt tamme farger, syns jeg :)

Nr 2 ble best!! :w00t:

Marius

Edit: På nr 1 kan det bli litt bedre om du kutter en del av himmelen og nesten inn til båten på venstre side.

De gråe fjellene ødelegger, de skulle vert mye mørkere, også himmelen.

Endret av Marius olsen
Lenke til kommentar
Heisann!

Nr 1: Litt for tamt for meg.

Nr 2: Kutt bunnen rett over stråene, og økt kontrasten litt mer. Da faller nok bilde i smak hos meg! Topp!

Nr 3: Mye som tar oppmerksomheten vekk fra hovedmotivet (Båtene) og den måka "må" klones bort. Også litt tamme farger, syns jeg :)

Nr 2 ble best!! :w00t:

Marius

Edit: På nr 1 kan det bli litt bedre om du kutter en del av himmelen og nesten inn til båten på venstre side.

De gråe fjellene ødelegger, de skulle vert mye mørkere, også himmelen.

7522254[/snapback]

Du skriver bilde nr 1 er for tamt, det er helt greit at du skriver det. Men jeg du må begrunne deg nærmere, hva er for tamt og hvordan kan det gjøres mindre tamt?

Lenke til kommentar

Beklager!

Det jeg mener er at lyset blir for flatt/grått.

Lite kontraster i bilde utenom brygga og blåsene :)

Siden himmelen er velødig grå og stor så blir inntrykket av bildet derretter.

Jeg sier ikke at dette er fasit, men min mening. Prøv å kutt bildet litt mer, ikke så mye himmel. Gjør fjellene litt mørkere.

Fjern også båten, den gjør ikke bilde noe bedre.

Endret av Marius olsen
Lenke til kommentar

Beklager!

Det jeg mener er at lyset blir for flatt/grått.

Lite kontraster i bilde utenom brygga og blåsene :)

Siden himmelen er velødig grå og stor så blir inntrykket av bildet derretter.

Jeg sier ikke at dette er fasit, men min mening. Prøv å kutt bildet litt mer, ikke så mye himmel. Gjør fjellene litt mørkere.

Fjern også båten, den gjør ikke bilde noe bedre.

Lenke til kommentar

Jeg synes dessverre at bildene var ganske kjedelige, var ikke så mye liv i de. Når det gjelder å clone bort måken er jeg sterkt uenig i dette, det bør være der. Det siste bildet er vel heller ikke fra Hvaler for å være helt nøyaktig, er vel tatt over mot Gamlebyen vel?

Lenke til kommentar

Likte nr 1 og 2 best.

Begge bildenne mangler etter min mening kontrast og fargemetning. På bilde 1 er det syns vi ikke får se mer av bryggen til hø i bildet. Jeg ville også ha lagt på mer blått i himmelen og fjernet rødskjæret som preger bildet. På bilde 2 er det utbrente partier i himmelen til ve. Jeg tror bildene ville ha blitt bedre om du hadde undereksponert når du tok dem.

Lenke til kommentar
Likte nr 1 og 2 best.

Begge bildenne mangler etter min mening kontrast og fargemetning. På bilde 1 er det syns vi ikke får se mer av bryggen til hø i bildet. Jeg ville også ha lagt på mer blått i himmelen og fjernet rødskjæret som preger bildet. På bilde 2 er det utbrente partier i himmelen til ve. Jeg tror bildene ville ha blitt bedre om du hadde undereksponert når du tok dem.

7522468[/snapback]

Det jeg kunne gjort var og ta to bilder med forskjellige eksponeringner og lagt de sammen til hdr? Hm.. Har aldri prøvd dette selv, men sett bilder av det og det blir ganske bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...