HolgerL Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 (endret) Det burde være strek under lenker i forumet. Mørkeblå tekst skiller seg dårlig ut fra annen sort tekst når det legges lenker inn i teksten. Mange legger lenkene "inline" i teksten, uten å forklare eksplisitt hvor man skal trykke. Mange kjenner seg sikkert igjen i å scanne over en tekst med musen for å finne lenkene. Det er fem lenker i avsnittet over, la du merke til alle? Hardware.no-skin: Endret 20. desember 2006 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Jeg så de uten problemer, men støtter alikevel forslaget ditt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Det er fem lenker i avsnittet over, la du merke til alle?Ja, men bare fordi jeg var obs på det akkurat da, jeg er enig i at lenker burde gjøres mer synlige. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Personlig vil jeg helst slippe understreking, men visualiseringen av lenkene kunne godt vært bedre. Sitter med en kalibrert skjerm og det er som dere sier vanskelig å se lenkene blant den sorte skriften. Kanskje en lys lilla farge eller en annen blåfarge burde vært bedre for å se lenkene? Lilla=#ff33ff blå=#7063ff Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 støtter forslaget ditt Pingla! Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 (endret) Det er strek i IPB default skin, men her er det et enda større problem, nemlig at linkene har samme farge som vanlig tekst, dvs at denne teksten og denne teksten ser identisk ut, noe som er veldig irriterende. Så jeg stemmer JA for strek under linker i andre skins, og enda mer ja, til bytte av farge på linker i IPB default skin. Endret 17. desember 2006 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Jeg så de uten problemer, men støtter alikevel forslaget ditt. 7521809[/snapback] samme her Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Gjerne underlinjer, så de ikke skiller seg så altfor mye ut. Et annet problem er at linker forsvinner når det quotes, da fargen på quoteteksten er lik den på linker. Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Et alternativ jeg har sett på et antall forumet er en svak prikkete linje under linkene. Vil ikke være så prangende, men likevel helt fint vise at det er en link. Vet dog også at endel kommersielle sider har dette som "hjelpetekst" eller "intellitxt" osv... Lenke til kommentar
TSP Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Støtter blåfargen til Pingla. Vil ikke ha understrek. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Designere vi bruker på jobb skyr understrekninger som pesten. Er igrunn enig, det ser ikke bra ut. En annen farge dersom dette faktisk oppleves som et problem blandt folk er en bedre løsning i mine øyne. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Jeg la merke til en link på slutten, for så å sjekke engang til så så jeg de. Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Hmmm.... Det er ofte brukt understreket linje i poster, og det kan fort bli veldig irriterende å se at mange av disse ikke er lenker. Men en sterke farge hadde vært fint, den lyseblåe til pingla var vel litt vel.. ... øøh, pinglete? En litt sterkere farge hadde jo vært noe... Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Det burde være strek under lenker i forumet. Mørkeblå tekst skiller seg dårlig ut fra annen sort tekst når det legges lenker inn i teksten. Mange legger lenkene "inline" i teksten, uten å forklare eksplisitt hvor man skal trykke. Mange kjenner seg sikkert igjen i å scanne over en tekst med musen for å finne lenkene. Det er fem lenker i avsnittet over, la du merke til alle? 7521789[/snapback] Ja, jeg så alle sammen. Men det er verre når de er i quote. Det er heller det som burde blitt endret. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Syns ikke det er noe problem. Men fargen/understrek på linkene i Quoter bør gjøres noe med. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Ser ikke at dette er noe problem.. Ikke noe problem å se linkene, med mindre de er i Quote, det må jeg innrømme og. Men i vanlig poster så er det null problem å se dem.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Folk har forskjellig syn og det er ikke alle som ser like godt. Om man har litt dårlig syn eller leser teksten litt fortere enn normalt vil man lett gå glipp av en link eller ti. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 20. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2006 Det er sikkert stor forskjell på hvor godt linkene synes i de ulike skinnene. Her er hardware.no-skinnet (ikke dynamisk): Jeg synes lenkene synes meget dårlig. Jeg synes også forslaget om å bare skifte fargen til en lysere variant er et godt forslag. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Å skifte de til en lysere farge vil bare gjøre de enda verre å vise. Men hvis noen har noen gode forslag til hvordan de kan være tas de imot til vurdering. Lenke til kommentar
Legion Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 omslutt lenker med <> eller andre tegn for den saks skyld <vg.no> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg