Gå til innhold

Dumt å la en bærbar være på 24/7?

Xantix

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på om det er noe grunn for at en bærbar ikke skal stå på hele dagen lang dersom man f.eks vil være på msn hele dagen. Dersom man fjerner batteriet og lar skjermen slå seg av så skulle vel ikke det være så farlig? Ønsker ikke at den skal gå i hvilemodus da internettkoblingen også brytes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min erfaring:

Jeg har hatt en Dell 8200 (tror jeg den heter) som har stått på praktisk talt døgnet rundt i godt over 2 år nå. Selvsagt har den vært av i blant, men det er sjelden den er av mer enn en gang pr mnd eller så. Ingen problemer whatsoever med dette.

Men det finnes sikkert de med andre erfaringer også.

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg lurer på om det er noe grunn for at en bærbar ikke skal stå på hele dagen lang dersom man f.eks vil være på msn hele dagen. Dersom man fjerner batteriet og lar skjermen slå seg av så skulle vel ikke det være så farlig? Ønsker ikke at den skal gå i hvilemodus da internettkoblingen også brytes.

7521571[/snapback]

Min laptop har stått på opptil 10 dager i strekk med "alltid på" som strømmodus. Med andre ord kjører den med maks hastighet. Dette gjør jeg når jeg skal laste ned større filer.

Er du påpasselig med å holde luftinntak og vifter fri for støv samt plasserer maskinen på et flatt underlag med rikelig luft på sidene, skal ikke 24/7 være noe problem.

Edit: Glemte å nevne at jeg pleier konfigurere skjermen til å slå seg av når jeg slår den ned. Vanligvis pleier maskinen gå inn i hvilemodus når jeg lukker lokket.

Endret av ostenXX
Lenke til kommentar

Takk, det høres bra ut. Regner med at det som evt slites ikke slites så mye at før det går fyken av ren slitasje så er maskinen klar for å gjemmes bort på loftet :) Hva betyr i praksis å slå av hardisken? Alle programmer kjøres jo selv om jeg har skrudd på den funksjonen. Er det derfor lurt å la den stå på at den skal slå av disken etter f.eks 20 min dersom den ikke har noe å gjøre? Dette vil vel ikke påvirke feks msn? Og vil egentlig systemdisken bli slått av da det stadig er noen prosesser som kjøres?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...