spindle Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Quote: Den 2002-11-30 17:01, skrev minimum payne:"hot hatch"? hva er det?og tilslutt, hva er den enkleste måten å få mere guffe ut av en mazta 323 1,5 kamikaze edition? Britenes navn på småbiler med litt ekstra "futt" i. Hatch = bakluke Den første bilen som ble kalt dette var Mk1 Golf GTi Lenke til kommentar
b-real Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Quote: Tybben skrev (2002-11-30 17:08):Hør nå her:Den drømmebil nr.1 for meg; BMW 850 CSI ! http://www.chem.ucla.edu/~na/pics/cars/sed...s/BMW850csi.jpg Var ikke så veldig pen at det gjorde noe.. Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Quote: Den 2002-11-30 14:27, skrev spindle:Les før du skriver: Prisklasse her var ca 400k, som tilsier en BMW 320 eller Mondeo med V6. Dyr bil = kjøreegenskaper i toppklasse ? nope.. Quote: - Begge disse har 170 hk, ikke 75...og de kommer uten vinge Wow.. 170hk på framhjulene.. da kommer man sikkert fort rund svingen på brostein i bygatene.. 100% trekk på samme hjul som man bruker til å svinge med, det går på bekostning av noe: veigrep.. Quote: - Ford Focus ble omtalt av alle bilblader for fremragende kjøreegenskaper, den nye Mondeo ble bedre Ford Focus ja.. den holder sikkert følge med en senket sportsbil med optimal fjæring og 370hk under panseret. Denne bilen må jeg jaggu prøve ut!... Tror du virkelig slike wannabe sportsbiler kan stille opp med biler som er laget for å være sportsbiler ? Nope.. Quote: - BMWs girkasser er vel kjent som noe av de beste Javel... supert.. da får man gode kjøreegenskaper! holder seg bra på veien da ja Quote: - Hvis sportsbilene har dobbelt så brede dekk så tror jeg de sliter - til og med Lamborghini Murthielago har ikke 410 bakhjul.... Hehe..hørt om ironi ? Quote: - Jeg har ingen av nevnte biler så det kan neppe sies å være skryt av egen bil. Hvorfor skryter du ikke heller av biler som faktisk ligger godt på veien da ? Quote: - Poenget med diskusjonen her var hva som er gode kjøregenskaper i en bil til ca 400, ikke hva som er råest i verden. For 400k så kan du få en brukt sportsbil. F.eks Nissan 300ZX eller Honda NSX, er du heldig. Du kan også kjøpe en ny Mondeo for disse pengene. Skal love deg ZX og NSX drar fra Mondeoen så det synger etter, er helt sinnsykt kjøre slike biler, og de er ikke de raskeste sportsbilene man finner heller. Quote: - 205/55 dekk er pr. def et lavprofildekk. Okey.. Quote: - Hvis du mener forhjulstrekk ikke finnes på sportsbiler; Ford Focus RS, Honda Integra R, Honda Civic Type R, Toyota Celica T-Sport, Renault Clio Cup? Sier begrepet "hot hatch" deg noe? Honda integra, er noe av det råeste du finner med forhjulstrekk. Men.. desverre kan den ikke hamle opp med biler som har bakhjulstrekk eller 4wd hvis de har litt gamp under panseret. Hele motoren framme, sammen med fører og trekk på hjulene som svinger, sier seg selv: overstyring, overstyring, overstyring.. som å kjøre en trillebår Overføre kraft ned i asfalten, samtidig ha maksimalt veigrep.., det er ikke lurt å ha forhjulstrekk da skal man komme fort rundt en våt sving. Aks 0-100 kommer heller ikke så bra ut med feilhjulsdrift.. over 200hk på framhjulene, det er lett for å spinne. På våt brostein, så er dette et kjedelig problem. Selv med 90Hk spinner man lett som ingenting under slike kjøreforhold, irriterende. Kan jo alltid jukke med clutchen for å komme rolig igang.. Biler med bakhj.d. får kreftene ned i bakken bla. fordi tyngden til bilen automatisk legger bakover. På tide å definere litt. Bil for transport av ting, kvinnfolk og barn: forhjulstrekk. Bil med kjøreegenskaper: bakhjulsdrift og 4wd En blanding av familiebil og racer: 4wd og mye hk under panseret. F.eks Audi rs2. Til slutt, her er et par filmer av Nissan skyline. Skulle likt sett den bilen med forhjultrekk som kan holde følge med de der http://www.200sx-ogn.org/tmp/nissan_skylin...streetrace.mpeg http://www.200sx-ogn.org/tmp/nissan_skylin...reetrace_2.mpeg Lenke til kommentar
HyperJedi Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Dere glemmer jo helt de gode gamle bilene, folkens! Pontiac GTO, f.eks. '65-modellen som var med i XXX :smile: http://gm.wieck.com/forms/gm/VinDieselGTO....download=008545 Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Quote: Den 2002-11-28 19:56, skrev minimum payne:breal sa: Hvorfor i allverden skal du ha en slik bil?Se på Mr.Bean som kjøpte samme bilen. Han kræsja med en liten grønn bil og f1'en var nesten totalvrak mens den grønne bilen bare hadde en liten bulk. nå er det sånn at hva rowan atkinson gjorde med bilen er et mysterium for meg, men hvis du laster ned top gear med denne bilen så kommer du til å skjønne hvorfor jeg vil ha den. og ja den ble sikkert helt knust av å kræsje. men jeg skal ikke ha drømmekræsjebilen, men drømmebilen, og det er : Rett og slett en dritt bil . Bare bra at Mr.Bean kræsjan, han syntes den var stygg og hadde samme ytelse som en Mini Morris :razz:. Lenke til kommentar
spindle Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Den 2002-11-30 21:37, skrev Hondaen: Quote: Den 2002-11-30 14:27, skrev spindle:Les før du skriver: Prisklasse her var ca 400k, som tilsier en BMW 320 eller Mondeo med V6. Dyr bil = kjøreegenskaper i toppklasse ? nope.. Hva er det du prøver å si? Quote: Quote: - Ford Focus ble omtalt av alle bilblader for fremragende kjøreegenskaper, den nye Mondeo ble bedre Ford Focus ja.. den holder sikkert følge med en senket sportsbil med optimal fjæring og 370hk under panseret. Denne bilen må jeg jaggu prøve ut!... Tror du virkelig slike wannabe sportsbiler kan stille opp med biler som er laget for å være sportsbiler ? Nope.. Hmm...Står det "Ford Focus denger alle sportsbiler med 370 hk" ? Hmm, merkelig, kanskje du skal lese en gang til. Quote: Quote: - BMWs girkasser er vel kjent som noe av de beste Javel... supert.. da får man gode kjøreegenskaper! holder seg bra på veien da ja Dette var et svar på ditt utsagn om at familiebiler hadde 4-gir... BMW har dessuten bakhjulstrekk. Det var fint du fant noe annet å ta de på da! :wink: Quote: Quote: - Jeg har ingen av nevnte biler så det kan neppe sies å være skryt av egen bil. Hvorfor skryter du ikke heller av biler som faktisk ligger godt på veien da ? Fordi vi diskuterte vanlige biler som ikke koster 1000k Quote: Quote: - Poenget med diskusjonen her var hva som er gode kjøregenskaper i en bil til ca 400, ikke hva som er råest i verden. For 400k så kan du få en brukt sportsbil. F.eks Nissan 300ZX eller Honda NSX, er du heldig. Du kan også kjøpe en ny Mondeo for disse pengene. Skal love deg ZX og NSX drar fra Mondeoen så det synger etter, er helt sinnsykt kjøre slike biler, og de er ikke de raskeste sportsbilene man finner heller. For 400k kan du få en brukt Ferrari også. Du kan få det meste faktisk. Men vi diskuterte nye biler. Quote: Quote: - 205/55 dekk er pr. def et lavprofildekk. Okey.. Hvis du ikke skjønte det, du sier "sportsbiler har lavprofildekk." Alle moderne biler har lavprofildekk. Quote: Quote: - Hvis du mener forhjulstrekk ikke finnes på sportsbiler; Ford Focus RS, Honda Integra R, Honda Civic Type R, Toyota Celica T-Sport, Renault Clio Cup? Sier begrepet "hot hatch" deg noe? Honda integra, er noe av det råeste du finner med forhjulstrekk. Men.. desverre kan den ikke hamle opp med biler som har bakhjulstrekk eller 4wd hvis de har litt gamp under panseret. Hele motoren framme, sammen med fører og trekk på hjulene som svinger, sier seg selv: overstyring, overstyring, overstyring.. som å kjøre en trillebår Den naturlige oppførselen til en framhjulstrekker når du gir for mye gass i en sving er [understyring]. Kanskje på tide å få orden på begrepene? Overstyring = Bilen slipper bak. Understyring = Bilen går rett fram. Quote: Overføre kraft ned i asfalten, samtidig ha maksimalt veigrep.., det er ikke lurt å ha forhjulstrekk da skal man komme fort rundt en våt sving. Aks 0-100 kommer heller ikke så bra ut med feilhjulsdrift.. over 200hk på framhjulene, det er lett for å spinne. På våt brostein, så er dette et kjedelig problem. Selv med 90Hk spinner man lett som ingenting under slike kjøreforhold, irriterende. Kan jo alltid jukke med clutchen for å komme rolig igang.. Biler med bakhj.d. får kreftene ned i bakken bla. fordi tyngden til bilen automatisk legger bakover. Jeg har aldri påstått at forhjulstrekk er bedre enn bakhjulstrekk. Det jeg derimot har sagt er at forhjulsdrevne biler kan ha gode kjøregenskaper. Aks 0-100 er ikke den viktigste egenskapen en bil har.... Jeg er ikke uenig i at bakhjulstrekk har mange fordeler. Det er ikke dermed sagt at det er overlegent på alle underlag. På vinteren f.eks: Slå av antispinn på bakhjulstrekkeren og en god framhjulstrekker kommer opp bakker fortere hver gang. Tviler du kan du ta med deg bilen din til Hafjell og prøve veien opp mot Gaiastova... Også på asfalt kan forhjulstrekk lønne seg: Citröen satset kun på den franske rallyserien før de begynte med WRC-biler, men de stilte opp og totaltvant flere vm-løp på asfalt, foran de alle 4wd wrc-bilene. Hvorfor? Fordi de hadde minst like godt veigrep, og de sparte vekt ved å ha bare to drivhjul. Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 spindle: Vi er stort sett enige ;-) Hadde du sagt "beste kjøreegenskaper i sin klasse" i begynnelsen, så hadde jeg ikke tatt dette opp til å begynne med. Jeg synes det er viktig å sammenligne biler, i samme klasse. Honda Civic med VW Golf f.eks. Å påstå at en bil har kjøreegenskaper i toppsjiktet uten å definere hvilken klasse det er i, synes jeg var en ganske upresis påstand, derfor endel kverulering.. Kunne jo nesten tro bilen hadde kjøreegenskaper som en F1 bil, for å sette det litt på kanten. Lenke til kommentar
trulseth Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Quote: Den 2002-12-01 18:15, skrev Hondaen:Jeg synes det er viktig å sammenligne biler, i samme klasse. Honda Civic med VW Golf f.eks. Kremt, det er en skam for alle biler å bli sammenliknet med Golf!!! Med det nicket du har burde du jo vite bedre enn å dra en slik flott japaner ned i søla! :sad: _________________ Og nicket kommer IKKE fra bilen! [ Denne Melding var redigert av: |Viper på 2002-12-02 13:01 ] Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 hva fanden skal man med Lambo/Viper/porsche med 500hk? Jeg tipper at de 500 hestene er på beite mesteparten av tiden likevel. Og hvis du bruker alle hestene, så er det bare på E-6 på en laaaaang slette. Kjøp heller en bil med greit med hester som man kan ha det moro på en litt svingete vei som henger greit. Om det er "feilhjul" strekk eller ikke kommer an på når man liker å kjøre "svin". Selv kjører jeg fremhjulstrekk og det fungerer HELT fint pga jeg liker tørr asfalt.Mazda 626 med 90hk går ikke bra, men etter å ha senket den kan jeg ha det utrolig moro på litt svingete vei! Drømmebilen min er en Mazda 323 GTR med minst 200hk. Grei vinterbil også! + prisen er overkommelig når det gjelder norske avgifter. Når det gjelder preiket om Lexus, så kunne jeg tenkt meg en LS 400 fra 92-94 en gang. Pene sklier med kraftig motor og masse komfort. Dyr bil! :sad: Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Jeg har en Mazda 323 LX 1.3l <- Er ikke den kul så vet ikke jeg. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 den peneste og mest perfekte bilen noen gang laget er lamborghini contach 25 århundre versjonen. og en litt anen mer personbilaktig er lotus elise. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Mercedes SLR 8) Denne er et samarbeid mellom to av verdens beste bil produsenter: McLaren og Mercedes. Skal produserest hos TAG McLaren fabrikkane... Har hørt at dek koster ca 500.000 å stille seg i kø for å kjøpe den. 3 har stilt seg i norge... Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Den beste bilen du kan kjøpe er Toyota TF103. Bare og slenge på noen blink lys og 1000 metere så har du en fullt lovlig gate bil Den Mercedes lignet sannelig litt på Ferrari Enzom, som igjen ligner tryne på Schumi Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Drømme bilen min er AC Cobra 427/SC!! (Hmm... nicke mitt) Corvette 1965 Bigblock tar også av! Maclaren F1 LM, Ferrari Enzo, Supra, Skyline, Shelby GT500, Mustang BOSS 429, Viper GTS, Lincon Navigator, Lamborghini Diablo. Alle disse bilene er RÅE sports biler (untatt lincon navigator som er en ganske rask SUV) for kjennere og folk med MYE penger! AC Cobra 427/SC Er min drømmebil UNSETT hva!! Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Lexus eier! Naboen har en mørkeblå IS200. Überkul! I tillegg bor det en type i noen gater over oss som har RX300, svart 8) Selv kjører vi RAV4, og den kuuleste bilen må være Peugeot RC (konseptbil...) Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Toyota Supra GZ 3.0 liter twinturbo Jevlig kul da. Ferrariene er som oftest dritråe. litt dyre da.. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Drømme bilen er jo en Dodge Daytone Charger Glem Ferrari og Bmw, denne tar dom alle Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Dodge Charger Dayatona er fæl! BMW 325IM E30 eller M3 er deilige biler! Drar supergodt!Det meste Ferrari har laget er stilige biler! Skyline er også en mandig bil! Lenke til kommentar
morfin Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Jeg tror jeg tør påstå at Mitsubish Lancer Evo 7 er en sykt rå bil. Kan sammenlignes med Subaru WRX STI som også er veldig tøff. Porsche 911 GT2 er og en liten tøffing, for ikke å snakke om Carrera GT Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Jeg tror jeg tør påstå at Mitsubish Lancer Evo 7 er en sykt rå bil. Kan sammenlignes med Subaru WRX STI som også er veldig tøff. Porsche 911 GT2 er og en liten tøffing, for ikke å snakke om Carrera GT Njaa. Ikke helt enig der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg