Mathiasman Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Hallo. Sitter her og trenger litt hjelp til en oppgave i bedriftsøkonomi. Regnskap, debet og kredit. I balansen står det: Debet Inventar Lastebiler Kundefordringer Kontanter EK og gjeld EK Lån Kassekreditt Leverandørgjeld Nede i oppgaven står dette i en av billagene: Giro fra Signe Berglund(kundefordring) Dette posterte jeg på debet kassekreditt og kredit Signe Berglund. Men så kom en til der firmaet betalte en leverandørgjeld med giro, altså bankinnskudd. Men det er jo ingen bankinnskudd-konto i balansen. Hvor skal jeg postere da? Lenke til kommentar
Mathiasman Skrevet 17. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2006 Fant det ut. En moderator kan gjerne slette tråden. Lenke til kommentar
Mathiasman Skrevet 17. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2006 Trenger litt hjelp til. Kommer en postering som heter "Salgsjournal for desember". Så er den delt opp i kontanter og bankkort. Hvordan skal jeg postere det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå