Gå til innhold

Vann i bevegelse!

Azzido

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bra bilder !

Brukte du stativ ? Kan du si noe om lukkertid og blender ?

7521017[/snapback]

Takker for alle kommentarer ;)

Jeg brukte steiner og bakken rundt bekken som "stativ" Ellers så kjørte jeg med alt ifra 1-2sec i lukkertid. blendern var på 14 om jeg klarer å lese eXIF riktig ;)

Lenke til kommentar
Fortell om evt. etterbehandling!

Kul effekt!

Marius, post number 100! :w00t:

7521038[/snapback]

på etter behandlinga i photoshop så var det i førsteomgang å klippe til bilde.

Etterpå var det å justere nivå og farger samt skarpe det litt opp.. avviker igrunn ikke stort ifra originalen.

Lenke til kommentar

Du fikk bra uttelling på disse bildene.... og fortjent; De er ganske stemningsfulle.

Likte #1 og #3 best... Fint når steinene er våte og ser nesten polerte ut.

Kjempebra, men jeg sniker nå inn litt kritikk også da....

både #1 og #3 har ganske sjev "horisont". Spesielt nr 1.

#3 er kanskje ikke så sjev, men oppfattes som sjev pga linjene i bildet. Spesielt da skogen og gresset som på en måte danner motstående trekanter og bidrar til at det ikke ser helt i vater ut...

En annen ting som jeg har erfart, er at lyset og årstid i en slik setting har mye å si. Jeg tok noen bilder av en fin lokasjon, men fant ut at jeg måtte tilbake på våren, da ting begynnte å vokse å gro...

Se rundt bekken på bildene dine.. Det er trist... Flatt lys og lite innbydende farger. Lau og kjedelig gress.... Prøv å stikk tilbake på våren/sommeren. Garanterer nesten lekrere "ramme" for bekken din. Lykke til!

Lenke til kommentar
Du fikk bra uttelling på disse bildene.... og fortjent; De er ganske stemningsfulle.

Likte #1 og #3 best... Fint når steinene er våte og ser nesten polerte ut.

Kjempebra, men jeg sniker nå inn litt kritikk også da....

både #1 og #3 har ganske sjev "horisont". Spesielt nr 1.

#3 er kanskje ikke så sjev, men oppfattes som sjev pga linjene i bildet. Spesielt da skogen og gresset som på en måte danner motstående trekanter og bidrar til at det ikke ser helt i vater ut...

En annen ting som jeg har erfart, er at lyset og årstid i en slik setting har mye å si. Jeg tok noen bilder av en fin lokasjon, men fant ut at jeg måtte tilbake på våren, da ting begynnte å vokse å gro...

Se rundt bekken på bildene dine.. Det er trist... Flatt lys og lite innbydende farger. Lau og kjedelig gress.... Prøv å stikk tilbake på våren/sommeren. Garanterer nesten lekrere "ramme" for bekken din. Lykke til!

7531320[/snapback]

Takker for kommentarer her. blir ikke bedre uten at man får litt kritikk med synspunker på hva som kunne vært bedre ;)

Bilde var ment for å illustrere vintern sørpå, men har selv hatt i tankene å stikke tilbake til våren/sommern. lysforholda i vinterhalvåret er ikke akkurat topp.

den biten med horisonten er jeg forsåvidt enig i. prøvde vinkelen for å få litt fall i bilde.

Jeg får heller komme tilbake med ny versjon til våren ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...