Azzido Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Jeg var ute å gikk en tur i dag, 17 Desember. Utifra bildene så er det ingenting som tilsier at de er tatt i midten av desember. Kom over noen fine bekker som jeg eksperimenterte litt med. kom gjerne med kritikk positivt/negativt Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Veldig fine bilder... Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Veldig fine Likte det første best! Stå på! Lenke til kommentar
nyland Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 (endret) Bra bilder ! Brukte du stativ ? Kan du si noe om lukkertid og blender ? Endret 17. desember 2006 av nyland Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Fortell om evt. etterbehandling! Kul effekt! Marius, post number 100! Lenke til kommentar
Azzido Skrevet 17. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2006 Bra bilder !Brukte du stativ ? Kan du si noe om lukkertid og blender ? 7521017[/snapback] Takker for alle kommentarer Jeg brukte steiner og bakken rundt bekken som "stativ" Ellers så kjørte jeg med alt ifra 1-2sec i lukkertid. blendern var på 14 om jeg klarer å lese eXIF riktig Lenke til kommentar
Låvedør Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 fete bilder!! likte nr 2 best jeg... Lenke til kommentar
Azzido Skrevet 17. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2006 Fortell om evt. etterbehandling! Kul effekt! Marius, post number 100! 7521038[/snapback] på etter behandlinga i photoshop så var det i førsteomgang å klippe til bilde. Etterpå var det å justere nivå og farger samt skarpe det litt opp.. avviker igrunn ikke stort ifra originalen. Lenke til kommentar
Idarlm Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Ikke mye som minner om desember her nei. Bildene var veldig fini syns jeg. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Likte måten du har fanget opp vannet på, men omgivelsene var litt kjedelige. Kanskje du burde prøvd å fått med deg mer av omgivelsene? Lenke til kommentar
Vaffel89 Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Fine bilder. Likte bilde 1 veldig godt, bortsett fra et litt lyst område oppe til venstre. Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 likte godt nr.1 og 2. nydelig! nr.3 vart på ein måte litt forrvirrande sidan elva renner mot deg, medan bakken hallar den andre vegen.... ellers vart det veldig fint det og... Lenke til kommentar
maxM Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Personlig hadde jeg likt det om du hadde hatt litt mindre blender så alt i bakgrunnen ikke hadde vert i fokus. Er steinene og elva som er interesant å se på for min del. Men utifra det er det rett og slett vakre bilder. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Det første var det jeg likte best, men jeg syns det blir littegrann for lyst på steinene, mulig det er skjermen min, men det ser på grensa til utbrent ut. Lenke til kommentar
Aleksander-yo Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Utrolig kult! Me like! Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Du fikk bra uttelling på disse bildene.... og fortjent; De er ganske stemningsfulle. Likte #1 og #3 best... Fint når steinene er våte og ser nesten polerte ut. Kjempebra, men jeg sniker nå inn litt kritikk også da.... både #1 og #3 har ganske sjev "horisont". Spesielt nr 1. #3 er kanskje ikke så sjev, men oppfattes som sjev pga linjene i bildet. Spesielt da skogen og gresset som på en måte danner motstående trekanter og bidrar til at det ikke ser helt i vater ut... En annen ting som jeg har erfart, er at lyset og årstid i en slik setting har mye å si. Jeg tok noen bilder av en fin lokasjon, men fant ut at jeg måtte tilbake på våren, da ting begynnte å vokse å gro... Se rundt bekken på bildene dine.. Det er trist... Flatt lys og lite innbydende farger. Lau og kjedelig gress.... Prøv å stikk tilbake på våren/sommeren. Garanterer nesten lekrere "ramme" for bekken din. Lykke til! Lenke til kommentar
Azzido Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 Du fikk bra uttelling på disse bildene.... og fortjent; De er ganske stemningsfulle. Likte #1 og #3 best... Fint når steinene er våte og ser nesten polerte ut. Kjempebra, men jeg sniker nå inn litt kritikk også da.... både #1 og #3 har ganske sjev "horisont". Spesielt nr 1. #3 er kanskje ikke så sjev, men oppfattes som sjev pga linjene i bildet. Spesielt da skogen og gresset som på en måte danner motstående trekanter og bidrar til at det ikke ser helt i vater ut... En annen ting som jeg har erfart, er at lyset og årstid i en slik setting har mye å si. Jeg tok noen bilder av en fin lokasjon, men fant ut at jeg måtte tilbake på våren, da ting begynnte å vokse å gro... Se rundt bekken på bildene dine.. Det er trist... Flatt lys og lite innbydende farger. Lau og kjedelig gress.... Prøv å stikk tilbake på våren/sommeren. Garanterer nesten lekrere "ramme" for bekken din. Lykke til! 7531320[/snapback] Takker for kommentarer her. blir ikke bedre uten at man får litt kritikk med synspunker på hva som kunne vært bedre Bilde var ment for å illustrere vintern sørpå, men har selv hatt i tankene å stikke tilbake til våren/sommern. lysforholda i vinterhalvåret er ikke akkurat topp. den biten med horisonten er jeg forsåvidt enig i. prøvde vinkelen for å få litt fall i bilde. Jeg får heller komme tilbake med ny versjon til våren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå