graatenbil Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 kan noen si meg forskjellen på en Palomino og en Thoroughbred prossesor ? på forhånd takk Lenke til kommentar
Kimo Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Du kan leite på hardware.no etter disse to cpuene og lese info om dem! ellers så er forskjellen den at oppbyggingen av kjernen er ulike, effektivitet og klokke frekvens ulike! Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Thoroughbred kjernen er den nyeste av de to, og denne har et lavere varme utslipp noe som kunne gjøre den mer overklokkings vennlig, men den gang ei. Tar jeg ikke feil mener jeg at Thoroughbred er prudusert ved 0,13 micon og Palomino på 0,18. Forskjellene i praksis er vel ikke de helt store, men Det er jo nyere teknologi og etterhvert burde det være lettere å kunne overklokke en Thoroughbred. Man kan muligens klare seg med mer stillegående vifter også..men det er bare spekulasjon. Har ikke sett noen sammenligningstest, men er det samme pris på Palomino som på Thoroughbred, ville ihvertfall jeg valgt den siste. Lenke til kommentar
Ash Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Quote: Den 2002-11-21 13:38, skrev Kimo:Du kan leite på hardware.no etter disse to cpuene og lese info om dem! ellers så er forskjellen den at oppbyggingen av kjernen er ulike, effektivitet og klokke frekvens ulike! du tar feil ang klokkefrekvens. En Palomino XP1700+ og en Tbred XP1700+ kjører på samme frekvens og har 100% identisk ytelse!! MEN Tbred er etterkommeren til Palomino. Den er mindre (0.13 mot 0.18) og den kjører på lavere spenning. Derfor avgir den mindre varme. Det er også veldig sannsynlig at en Tbred 1700+ kan overklokkes mer enn en Palomino 1700+ (Samme gjelder 1800+ osv). Foreløpig har jeg sett på amerikanske forum at de fleste får til å overklokke de nye Tbred 1700+ prosessorene til >1.8Ghz. Flere klarer ~2.0Ghz med luftkjøling. Så det lover godt. Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Men nå har faktisk jeg kjørt min xp 1700 palomino på 1681 mhz (xp2000+) i snart 1 år... Lenke til kommentar
Chief Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Eh?? XP1700+ kommer kun med Palomino kjerne, skal du ha en prosessor med Thoroughbred kjerne må du nok opp i en XP2200+ Ytelsen er forskjellig, men dette er vanskelig å kontrollere da Palomino slutter på XP2100+ og Thoroughbred begynner på XP2200+. Det eneste som er sikkert er at Thoroughbred produserer ganske mye mindre varme, og den er 0,13 micron. De kjappeste Thoroughbred prosessorene fåes også som 333FSB versjon, dette kan jo avlaste hovedkortet litt om du har støtte for 333FSB! Thoroughbred er dyrere enn Palomino (MHz-Kr), men det er likevel et bedre alternaltiv. Lenke til kommentar
Chief Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Sorry min feil. La nettopp merke til at Thoroughbred har kommet til 1700+ også! Og oppover for så vidt! Litt for kjapp der ja! :sad: Lenke til kommentar
Chief Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Men hoppet over XP2000+ og 2100+ har de! Hva skal de med Thoroughbred på XP1700+ Jaja! Kan vel bare kutte ut Palomino helt vel! Ser ikke noe grunn til å fortsette å produsere de når de koster det samme som Thoroughbred. Prishopp mellom XP2100+ og XP2200+ er det likevel! Fatter ikke helt hva AMD styrer med for tiden! Lenke til kommentar
MrMKE Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 det er lenge siden de kom ut med den nye kjernen i xp1700 =) alle gjør noen rare ting i blant Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå