Gå til innhold

Billigste 120gig Hd?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

IBM er et problem for de som har svært varme maskiner, og ikke har kommet på det med kjøling.

For oss andre funker det helt for det meste helt fint. Fra ITbutikkens retur list kan vil vel bare konkludere med at det er 4.9% som skriker svært høyt... ikke noe mer enn det.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-21 13:06, skrev Jannis-15:

tilbake til emnet: husk, du kan fint skaffe en disk til 1300,-, men hvor bra er den? og hvor lenge vil den holde?

Like lenge som alle de andre vil jeg tippe, men du sitter kanskje på opplysninger som sier at Samsung sine noiseguard disker har høyere feilprosent enn andre merker?

Jeg kjøpe for en tid tilbake den Samsungen LarsC nevnte av noen enkle grunner når jeg skulle ha litt mer lagringsplass:

- den er billig

- den er *veldig* støysvak. Jeg har en Seagate Barracuda IV 7200RPM disk også og Samsungen er veldig stillegående i forhold.

- disken skulle bare være lagringsplass for mp3'er, ISOer osv, altså er det ikke noe behov for veldig lav access time eller ytelse generelt. Ytelsen er også mer enn god nok sålenge disken ikke skal være OS disk. Ytelsen er forøvrig ikke så ille i det hele tatt :smile:

Vil tro at Samsung sine noiseguard disker er meget bra valg dersom du bare skal ha mer lagringsplass eller bare vil ha en veldig støysvak PC :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Anders skrev...

Like lenge som alle de andre vil jeg tippe, men du sitter kanskje på opplysninger som sier at Samsung sine noiseguard disker har høyere feilprosent enn andre merker?

Jeg kjøpe for en tid tilbake
av noen enkle grunner når jeg skulle ha litt mer lagringsplass:

- den er billig

- den er *veldig* støysvak. Jeg har en Seagate Barracuda IV 7200RPM disk også og Samsungen er veldig stillegående i forhold.

- disken skulle bare være lagringsplass for mp3'er, ISOer osv, altså er det ikke noe behov for veldig lav access time eller ytelse generelt. Ytelsen er også mer enn god nok sålenge disken ikke skal være OS disk. Ytelsen er forøvrig ikke så ille i det hele tatt :smile:

Vil tro at Samsung sine noiseguard disker er meget bra valg dersom du bare skal ha mer lagringsplass eller bare vil ha en veldig støysvak PC :smile:

Hmm den disken ser meget lovende ut. 1245kr hos psdata.no for denne disken høres svært bra ut. Støysvak og ifølge Samsung sine sider har den bare et strømforbruk på 6 watt ved søking. Litt usikker om det er i tillegg til den strømmen som går med for å "holde den i gang" eller ikke, men det høres veldig lavt ut.

Info og speccs her:

http://www.samsungelectronics.com/hdd/sv1204h.html

Har en gammel 486 DX2-66 som står som ftp-server, med en 60 GB Barracuda. Lurer på om jeg skal kjøpe 2 slike Samsung- disker å hive de i 486'en. T ut 60 GB'en.Trenger mer plass og hastighet på diskene er ikke så viktig

Noen som hvet hvor mye strøm 2 slike vil bruke?

Så en sak på tomshardware.com der de regnet strømforbruket for 4 disker til 112 Watt----> dvs. en disk= 27 Watt.

Erfaringer på strømforbruk?

(litt viktig ettersom den står på 24/7 og strømforsyningen ikke er alt for kraftig.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...