Gå til innhold

Når blir det prisreduksjone på Core2Duo?

MrAHB

Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen som vet når Core2Duo går ned i pris? -Synes prisen har stått stille nå siden i sommer...

Ser komplett i dag har E6400 til 1800kr, det kan man jo si er en god pris.

Men siden jeg skal ha ett 650i SLI kort og det ikke har kommer noen før om en uke, (det blir ikke særlig utvalg før i januar) har jeg ikke hastverk med å vente litt på en C2D cpu.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis man ser bort ifra prisen på C2 X6800 som er hinsides,så synes jeg de er priset helt greit i forhold til hva man får igjen av ytelse. Tenker da spesielt på E6400 og E6600. De prosessorene selger som bare det,og tviler vel på at prisene vil falle siden de går så bra som de gjør ennå. Når flere utgaver av QX'n kommer på markedet,så vil nok C2D falle i pris. :dremel:

Lenke til kommentar
E6400 er nok det beste kjøpet. Den kjører 266MHz raskere enn E6300 og koster bare 145,- Kroner mer hos komplett. Og den er langt billigere enn E6600.

7521174[/snapback]

E6600 er i mine øyne det beste kjøpet. :) At den er 266MHz raskere enn E6400 igjen er ikke nok til å forsvare prisen, men doblingen av L2-cache gjør den mer enn verdt prisen. Å betale 1700 til for å få E6700 med bare 266MHz høyere frekvens igjen er absolutt ikke verdt det. :)

Lenke til kommentar

Vær så snill.... Vææær sååååå snill.... Kjæææreee AMD. Store flinke prosessor konge. Væææær så snill å lag en enda bedre prosessor enn det 'enda større' store stygge Intel-monsteret. AMD, dere er små sammenlignet med Intel, men dere er mange små. Og sammen er dere sterke og kan bekjempe det forvokste beistet som er iferd med å spise opp verden.

Lenke til kommentar

Om du ikke ahr veldig god kjøling og ikke har planer om å overklokke er nok E6400 veien å gå ja ;) Eneste er nok at du vil ikke kunne klokke så langt som med de bedre modellene pga multiplieren er låst på 8x. Jeg har selv en E6600. Jeg kjøpte den, pga jeg skal overklokke på vann, og trenger minst den for å få noe som hilder delvis til mine to søte Point Of View GeForce 8800GTS

Lenke til kommentar
Ja coppermine var veldig bra.

:p Tror jeg har en gammel dell bærbar med coppermine!

7523199[/snapback]

Serveren min kjører en gammel 500MHz coppermine, og den serverer websider raskere enn diverse windows-baserte P4-maskiner jeg har prøvd. Kan være softwaren har skylden, men mer stabil maskin har jeg aldri hatt. :)

Men jah, har store forventninger til C2D. Planlegger å oppgradere maskinen min når jeg får råd, og da blir det C2D for alle penga. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...