propers404 Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Hei sann.. Er litt noob på dette så hjelp meg litt. I det siste har pcen min vært veldig treg på alle måter.. Formatering og oppdatering av drivere har blitt prøvd flere ganger..( 2 Dager siden jeg formaterte sist tror jeg) Her snakker vi lagg av musikk, super treg åpning av filer, treg oppstart, treg utpakking av filer, treg mappe åpning, treg internett åpning. Så og si alt er tregt.. Siden jeg har formatert så tengte jeg det kunne være noe hardware feil.. Men aner ikke hvilken feil det kan være. Specsa mine. Prosessor: Intel Pentium D 820 Dual Core 2.8GHZ Ram: 2GB, 1024 pr slot. Skjermkort: ATI Radeon X600 SE 512MB AGP4x PSU: 350W Nett: Gigabit (Bare Megabit router) HK: Her jeg egentlig ikke peiling, men siden dette er en gaming pc så er det nok bra. Lydkort: Realtek 7.1 Harddisk: Western Digital Caviar SE 320GB (Delt i 2 partisjoner på ca 147GB) Noen som kan hjelpe meg med å finne feilen. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 prøv å ta ut en og en minnebrikke, prøv med en hver for seg. prøvd defragmentering? prøvd virus scanning?-burde forsvinne ved formatering dog prøvd sikkerhetsmodus, med virus scan over internett? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Tror du burde formatere harddisken din 100%, og kjøre en defragmentering. Det høres ut som at disken er treig egentlig... Lenke til kommentar
propers404 Skrevet 17. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2006 prøvd defrag, virus scan over nett, virus scan fra pcen, og 100% formatering. Er det en annen måte å sjekke rammen -Shark-?? et eller annet prog.? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 memtest sjekker ramen din veldig grundig... Lenke til kommentar
propers404 Skrevet 17. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2006 (endret) prøver memtest jeg.. er det bare å legge iso fila på diskett og boote fra disketten? EDIT: For liten plass på disketten.. da legger jeg den på cd og booter Endret 17. desember 2006 av Toffer91 Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Du brenner iso filen på en cd, som et image. Det er en beskrivelse av hvordan på siden til memtest86. Jeg ville også ha sjekket at DMA styring var slått på på harddiskene. Dette gjøres i enhetsbehandling på IDA/ATAPI kontrollere, egenskaper, avanserte innstillinger, DMA hvis tilgjengelig. Dette gjelder bare dersom det er snakk om IDE PATA disker. Har ikke sett lignenede for SATA. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
propers404 Skrevet 17. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2006 Oi. Glemte vist å nevne at det var en sata disk.. Har brent den som et image nå, og skal prøve. Lenke til kommentar
propers404 Skrevet 17. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2006 Hvor lenge skal den testen vare a? Har stått i 2 timer nå, og ikke funnet noen feil så langt. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Hvor lenge skal den testen vare a? Har stått i 2 timer nå, og ikke funnet noen feil så langt. 7521819[/snapback] Den står på helt til du avslutter. Den har stått på såpass lenge nå at det er nok ikke noen feil der. Da vet jeg ikke. Prøv med en annen harddisk? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Installer HDD Health... La det programmet starte sammen med windows og kjøre i bakgrunnen, og overvåke harddisken. Etterhvert skal programmet finne ut feil hvis det er noe galt. Prøv å installer programmet, la det stå på i bakgrunnen belast harddisken, ved å kopiere store mengder data osv. La også pc stå på om natten med dette programmet i et par dager. Hvis det er noen grove feil programmet oppdager, så er det jo greit.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå