Plecto Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Har hatt dette problemet siden jeg fikk pcen. Plutselig bryter nettverkskortet all kontakt med omverdenen. Jeg deaktiverer/aktiverer lokal tilkobling, reparerer tilkobling, ipconfig /release /renew, men ingenting fungerer. Eneste er å restarte datamaskinen. Driver oppdateriner (inkl. nettverkskortet) er gjort uten hell. Problemet er også på andre nettverk så det er pcen problemet ligger. Hvordan får jeg fikset dette? Takker for svar Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Kjøp deg et lite ekstra nettverkskort. Enten iform av PCI eller USB. Er ikke dyre sakene dette. Lenke til kommentar
mysteq Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Strømsparerfunksjon som slår inn? Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 er ikke ukent at netverks kort tar kvelden spess hvis dem er onbord. tips gå i biosen og endre på irq(pci slot) til kort. så det ikke er noe som blir brukt på samme porten som netverks korte står koblet til. eks: skjerm kort og lan kort på samme port funker ikke bra. asus er det veldig kjent problem. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Hender det at det innebygde nettverkskortet tar kvelden? Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 ja akuratt som han beskriver, den stopper bare etter en tid. som default på mange pc'er står netverks kort på pci port nr 1 samme gjør onbord skjerm kort/modem/lydkort. og share irq er ikke veldig bra løsning. så da stopper en av tinga til slutt, oftest lan kort. noen kjøper bare nytt netverks kort og stapper det i pci port 3-4(litt nede på hoved kort, siden port 1 er helt øverst deer skjerm korte står(agp tar og den plass(ikke pci porten) så folk setter det i bunnen og alt funker fint. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Hadde samme problem med et innebygd netverkskort. Det bare kuttet blankt etter en stund, spesiellt om det hadde mye belastning på seg. Måtte restarte for å fikse det. Reinstall av windows osv. gav ingne endring, så det må være hardware feil. Endte opp med å måtte kjøre reklamasjon på hovedkortet for å få det fikset. -Stigma Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Jeg måtte sette inn et ekstra nettverkskort sist uke etter at onboard nettverkskontakt ikke ville fungere 100% stabilt lengre. Komplett selger et nytt 10/100Mbit nettverkskort til 75 kroner. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=113655 Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 17. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2006 Takk skal dere ha. Skal få tatt en titt i BIOS hvis ikke kjøper jeg et nytt nettverkskort Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Jeg måtte sette inn et ekstra nettverkskort sist uke etter at onboard nettverkskontakt ikke ville fungere 100% stabilt lengre.Komplett selger et nytt 10/100Mbit nettverkskort til 75 kroner. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=113655 7522894[/snapback] Du kunne jo sende inn HK om det var innenfor garanti da. Takk skal dere ha. Skal få tatt en titt i BIOS hvis ikke kjøper jeg et nytt nettverkskort Du kan jo sende inn HK på garanti du også, om du har. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 (endret) Jeg hadde et liggende i roteskuffen og da ble det enklest å sette inn det jeg hadde. Gidder ikke å krangle om småmynt. (Eller som dama sa - Æ pule itj for småpæng ) Endret 17. desember 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Annbefaler deg å vurdere et gigabit nettverkort om du først kjøper nytt. Det er ikke spesiellt dyrere, og 100mbit nettverk er fort å vei til å bli avleggs slik som 10Mbit ble. gigabit vil være aktuellt i mange år framover -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå