Gå til innhold

Mod. X-Box - Manglende diskplass

znabel

Anbefalte innlegg

For litt siden tok min gamle x-box fyr, og ble ubrukelig. Heldivis overlevde disken min (180GB Samsung), og kunne brukes om igjen. Denne ble satt inn i en ny (brukt) modifisert x-box, og alt ser ut til å fungere som tidligere. Bortsett fra en liten ting da selvfølgelig.

All programvare (mediasenter, scripts, emulatorer, programmer) fungerer akkurat som de skal, og ligger akkurat der de gjorde på min gamle boks.

Så har jeg en partisjon av disken (F) hvor jeg brukte å ha alle en del stash liggende, og her er det problemet oppstår.

- F kommer opp i mediasenter, avalaunch, Qwix, og gjennom FTP fra PC.

- Mappen F:Moviessom lå der tidligere kommer ikke opp

- Får beskjed om at det kun er 6BG ledig plass på disken

- Hvis partisjonen skulle vært tom ville korrekt være ca 150GB

- Jeg får opprettet en ny mappe F:Movies, og lastet opp innhold dit

Det ligger med andre ord en haug med brukt plass på disken som jeg ikke får tilgang til, og som jeg ikke får slettet.

Har vært inne å tanken at den nye xboxen har en bios som så gammel at den ikke klarer å lese store disker. Problemet er at den leser partisjoner (eks: C:) som er på 10GB, så det kan ikke være det heller.

Noen som kjenner til hva som kan være feil, og eventuelt hva jeg kan gjøre med det. Er det mulig å få formatert partisjonen slik at ledig diskplass kommer frem?

Ikke så farlig med tidligere innhold så lenge størrelsen på disken blir normal igjen.

Endret av znabel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...