Gå til innhold

GPRS til fast pris?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg leter på Telenor og Netcom sine sider, men finner bare GPRS til x antall kroner pr. mb.

 

Tror jeg har hørt at det skal finnes et abonnement der man betaler en fast pris, og har tilgang til GPRS hele døgnet? Stemmer dette?

 

Jeg har noen venner som bor slik til at de ikke får ADSL, men det er god dekning for GRPS der de bor.

 

Noen som vet noe mer enn det lille jeg vet :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Netcom tar maks 20,- om dagen samme hva du bruker mobilen til. Om du surfer mindre enn 25 dager i måneden er det mest lønnsomt, om du surfer 25 eller mer bør du velge netcom connect.

7520215[/snapback]

 

Vel å merke dersom du ikke har YoungTalk eller Kontant. Med disse to betaler du for det du bruker :)

Lenke til kommentar
Netcom tar maks 20,- om dagen samme hva du bruker mobilen til. Om du surfer mindre enn 25 dager i måneden er det mest lønnsomt, om du surfer 25 eller mer bør du velge netcom connect.

7520215[/snapback]

 

Vel å merke dersom du ikke har YoungTalk eller Kontant. Med disse to betaler du for det du bruker :)

7520823[/snapback]

 

Ok, men hvorfor er det sånn egentlig? Oppdateres ikke datakostnad i sanntid?

Lenke til kommentar
Netcom tar maks 20,- om dagen samme hva du bruker mobilen til. Om du surfer mindre enn 25 dager i måneden er det mest lønnsomt, om du surfer 25 eller mer bør du velge netcom connect.

7520215[/snapback]

 

Vel å merke dersom du ikke har YoungTalk eller Kontant. Med disse to betaler du for det du bruker :)

7520823[/snapback]

 

Ok, men hvorfor er det sånn egentlig? Oppdateres ikke datakostnad i sanntid?

7521406[/snapback]

 

Kanskje det ikke støttes av plattformen YoungTalk og Kontant kjører på ... jeg har aldri sjekket, så jeg vet ikke ;)

Lenke til kommentar

Ser ut som Netcom har det beste tilbudet her. Men kan mobilen brukes som modem, eller lønner det seg å ha eget kort i maskina? Mobilen blir vel opptatt den tiden man er på nett, og med en famile med tenåringer i huset, blir nok nettet brukt mye.

 

Kunne det, for eksempel, være mulig å ha en eldre laptop stå med PCMCIA kort i maskinen, koblet til internett, dele ut denne nettilgangen til en trådløs ruter, som igjen deler nettet ut til andre i huset?

Lenke til kommentar

Ja, da er det vel av de uheldige som bor sånn at man ikke kan få... :ermm:

 

Men da kan de jo gjøre som jeg, og kjøre EDGE (eller 3G hvis dekning) med fastpris.

 

Både TN og NC tilbyr dette, henholdsvis 549,-/mnd og 499,-/mnd.

 

Jeg kjører 1 mac laptop, 1 mac mini, og 2 pc'er på dette.

 

Alt deles via mac mini'en som er koblet opp via bluetooth via mobilen - som har et tvillingkort

for mitt abn.

 

Seff er ikke alle maskinene i bruk samtidig, for lite båndbredde til det. Men jeg og

madammen kan fint surfe samtidig i grei hastighet. Også slipper man å tenke på

de j$#$.. tellerskrittene. Befrielse bare det.

 

Funker stort sett som ei kule rent stabilitetsmessig. Nedlasting går i rundt 200-220kbps,

opplasting rundt 64. Jeg har Telenor til 549,-/mnd. Egner seg ikke til onlinespilling grunnet

høy responstid (gjelder generelt alle typer mobil tilknytning). MSN, AOL etc. funker knallfint dog.

Streaming av video går greit (ikke så bra kvalitet dog), likeså nettradio i f.eks. 128 kbps.

 

Er det bare en maskin som skal kobles opp, er det jo mange som bruker de pcmcia-kortene

både Telenor og Netcom tilbyr, så slipper man å bruke mobilen. Jeg hadde en mobil med

ødelagt skjerm, så jeg bruker det sammen med tvillingkort. Dvs. at jeg har mobil som vanlig, men tvillingkortet gir meg dataaksess.

 

Kjører til og med et webcam med 5 minutters oppdateringsfrekvens på denne løsningen. :)

 

 

 

Ser ut som Netcom har det beste tilbudet her. Men kan mobilen brukes som modem, eller lønner det seg å ha eget kort i maskina? Mobilen blir vel opptatt den tiden man er på nett, og med en famile med tenåringer i huset, blir nok nettet brukt mye.

 

Kunne det, for eksempel, være mulig å ha en eldre laptop stå med PCMCIA kort i maskinen, koblet til internett, dele ut denne nettilgangen til en trådløs ruter, som igjen deler nettet ut til andre i huset?

7522527[/snapback]

Lenke til kommentar
Ser ut som Netcom har det beste tilbudet her. Men kan mobilen brukes som modem, eller lønner det seg å ha eget kort i maskina? Mobilen blir vel opptatt den tiden man er på nett, og med en famile med tenåringer i huset, blir nok nettet brukt mye.

 

Kunne det, for eksempel, være mulig å ha en eldre laptop stå med PCMCIA kort i maskinen, koblet til internett, dele ut denne nettilgangen til en trådløs ruter, som igjen deler nettet ut til andre i huset?

7522527[/snapback]

 

Om du bruker mobilen som modem så kan du få max 20,- om dagen, noe som vil lønne seg om du sitter max 5 dager i uka. Om du vil ha kort og evt signalforsterker så må du ha connect tror jeg som er lønnsomt om du sitter mer en 24 dager i måneden på nett.

Lenke til kommentar
Ser ut som Netcom har det beste tilbudet her. Men kan mobilen brukes som modem, eller lønner det seg å ha eget kort i maskina? Mobilen blir vel opptatt den tiden man er på nett, og med en famile med tenåringer i huset, blir nok nettet brukt mye.

 

Kunne det, for eksempel, være mulig å ha en eldre laptop stå med PCMCIA kort i maskinen, koblet til internett, dele ut denne nettilgangen til en trådløs ruter, som igjen deler nettet ut til andre i huset?

7522527[/snapback]

 

Om du bruker mobilen som modem så kan du få max 20,- om dagen, noe som vil lønne seg om du sitter max 5 dager i uka. Om du vil ha kort og evt signalforsterker så må du ha connect tror jeg som er lønnsomt om du sitter mer en 24 dager i måneden på nett.

7524624[/snapback]

 

Hvis du bruker mobilen som modem, gjelder ikke "maks 20kr om dagen". Dette gjelder kun hvis du kobler deg opp for å wappe / laste ned spill og ringetoner, etc.

 

Hvis du kobler deg opp med mobilen for å bruke den som modem bruker du et annet tilkoblings-sett, og dette betaler du vanlig trafikk for.

 

Det har vært flere tråder om dette ;)

 

Forøvrig kan man fint putte sitt "vanlige" SIM-kort i et sånt PCMCIA-kort og bruke dette til å koble opp med, men som sagt - da blir det fort dyrt hvis man ikke har Connect/20 som tilleggstjeneste på abonnementet.

Lenke til kommentar
Hvis du bruker mobilen som modem, gjelder ikke "maks 20kr om dagen". Dette gjelder kun hvis du kobler deg opp for å wappe / laste ned spill og ringetoner, etc.

 

Hvis du kobler deg opp med mobilen for å bruke den som modem bruker du et annet tilkoblings-sett, og dette betaler du vanlig trafikk for.

 

Det har vært flere tråder om dette ;)

 

Forøvrig kan man fint putte sitt "vanlige" SIM-kort i et sånt PCMCIA-kort og bruke dette til å koble opp med, men som sagt - da blir det fort dyrt hvis man ikke har Connect/20 som tilleggstjeneste på abonnementet.

7525273[/snapback]

 

Hmm, litt rart at flere jeg har pratet med har blitt belastet for max 20,- når de brukte mobilen som modem og jeg fikk beskjed om at det var slik når jeg ringte kundeservicen deres nylig?

Lenke til kommentar
Hvis du bruker mobilen som modem, gjelder ikke "maks 20kr om dagen". Dette gjelder kun hvis du kobler deg opp for å wappe / laste ned spill og ringetoner, etc.

 

Hvis du kobler deg opp med mobilen for å bruke den som modem bruker du et annet tilkoblings-sett, og dette betaler du vanlig trafikk for.

 

Det har vært flere tråder om dette ;)

 

Forøvrig kan man fint putte sitt "vanlige" SIM-kort i et sånt PCMCIA-kort og bruke dette til å koble opp med, men som sagt - da blir det fort dyrt hvis man ikke har Connect/20 som tilleggstjeneste på abonnementet.

7525273[/snapback]

 

Hmm, litt rart at flere jeg har pratet med har blitt belastet for max 20,- når de brukte mobilen som modem og jeg fikk beskjed om at det var slik når jeg ringte kundeservicen deres nylig?

7526117[/snapback]

 

Stemmer det - tjenesten er ikke helt ferdig implementert, og enn så lenge blir mange belastet 20,- pr dag uavhengig av hva du bruker telefonen til å koble opp med.

 

Men når du plutselig blir belastet for bruken, så ikke kom til meg og syt ;)

Lenke til kommentar
Siden du jobber hos netcom zegenie, kan du forklare meg hva wap og "annen dataoverføring" betyr? Såvidt jeg vet finnes det bare wap og internett-oppsett hos netcom så hva er da "annen dataoverføring"? Har også spurt kundeservice hos dere flere ganger om det uten å få skikkelig svar.

7528855[/snapback]

 

Tror ikke det finnes noen "offisiell" forklaring, men kan tenke meg at det betyr ting som nedlasting av ringetoer, loger, etc, som strengt tatt ikke er WAP, men kan lastes ned med WAP-oppkobling. Det finnes jo gratis-steder for nedlasting av slikt, og selve "produktet" som overføres er jo da ikke "WAP".

 

Har dessverre ikke noe bedre svar, og ser helt klart at den teksten der er forvirrende ;)

Lenke til kommentar
Ok, men skulle ikke netcom innføre dagsgrense på mobil som modem og da som telenor har og samtidig fase ut datamania? Når skjer evt det?

7528820[/snapback]

 

Jo, det er på vei, men ikke ferdig implementert ennå.

7529024[/snapback]

 

Ok, får håpe den ikke blir så mye dårligere enn datamania var, synes connect blir litt dyrt da jeg bare surfer noen dager i måneden, mens maxgrense på trafikk for noen dager hadde vært supert, sålenge det er rimeligere enn telenors 50,- om dagen, synes den er alt for dyr ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...