minotir Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 heisann. jeg har et problem og det er at når jeg har datamaskinen på og jeg skal slå på tvn så i 8/10 tilfeller så slår den seg av. Sikkert noen jording's feil, men hvor og hva? Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 tror det er at det blir formye strøm. strømmen greier ikke og levere nok Lenke til kommentar
minotir Skrevet 17. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2006 for mye strøm hvor? slik at det kommer for lite strøm fra sikrings skapet? (er ikke noe elektro ekspert ) Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 jeg vet ikke, bare tenker at det blir slik få noen som kan om strøm dsvare deg. hvor mye watt er pc din og tv din? Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Begyn med å sjekk hvor stor sikring som er på kursen som Tv og Data er koblet til. Så sjekker du hvor mye mer som er tilkoblet denne kursen, og så sjekker du hvor mange watt PCen er på og poster det her! Men, jeg skulle jo tro at sikringen røk før PCen slo seg av! Lenke til kommentar
Elveg_rd Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 heisann. jeg har et problem og det er at når jeg har datamaskinen på og jeg skal slå på tvn så i 8/10 tilfeller så slår den seg av. Sikkert noen jording's feil, men hvor og hva? 7519638[/snapback] Du har mest sansynelig for mange elektriske apparater på samme kurs og et tv har stor strømforbruk ved oppstart, d man kaller for høy spenningsspiker, d du kan gjøre når du slår på tv er å slå av annet elektronisk utstyr som for eks. lys, radio dvd.spiller etc, eller du kan koble datan på en annen kurs, eller tv`n Lenke til kommentar
minotir Skrevet 17. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2006 bor for øyeblikket på hybel så har ikke peiling på hvor en annen kurs er osv . Lenke til kommentar
Elveg_rd Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 bor for øyeblikket på hybel så har ikke peiling på hvor en annen kurs er osv . 7523189[/snapback] viss du bor på hybel har du neppe så mange kursa da får du bare ikke ha på så mane elektriske apparat akkurat i d du slår på tv Lenke til kommentar
HAG Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Bruker selv ei "padde" med batteri til PC'en og skjermen, ei slik vil gå over på batteri når nettspenninga er utenfor "normen", er den borte "lenge" (flere minutt) kan software mellom PC'en og "padda" slå av maskina på normal måte - det blir ingen "bråstopp" når strømmen forsvinner. Lenke til kommentar
minotir Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) DYRT! ingen billigere løsninger? (ganske geinalt konsept denne padda egentlig ) Endret 19. desember 2006 av minotir Lenke til kommentar
Arne_set Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 prøv i bruk en annen kontakt eller en kurs der det ikke er så mange ting som krever så mye strøm.. f.eks at du har den på samme kurs som kjøleskapet i hybelen din er på.. så slipper du at alt går på samme kurs Lenke til kommentar
weebl Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 om tven og pcen er plassert ganske nærme hverandre kan det være at når du slår på tven blir elektromagnetiske stråler sendt ut og får pcen til å krasje. men det er nok mest sansynlig at pcen ikke får nok strøm sånn at komponentene ikke har mange nok watt og derfor slår pcen seg av Lenke til kommentar
Elveg_rd Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 prøv i bruk en annen kontakt eller en kurs der det ikke er så mange ting som krever så mye strøm.. f.eks at du har den på samme kurs som kjøleskapet i hybelen din er på.. så slipper du at alt går på samme kurs 7539101[/snapback] neij! kjøleskapet bruker mye strøm når kjøleagregatet starter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå