Gå til innhold

problem med gmail i edgy/ff2.0 [løst]


Kaplan

Anbefalte innlegg

har kommet over et problem i ubunty edgy. hvis jeg prøver å skrive en ny mail i gmail, skjer det ingenting når jeg trykker på "skriv ny mail". det står riktignok "laster" i øverste høyre hjørne, men det skjer ikke noe. det samme er for øvrig problemet i den nye webmailløsningen til ntnu (det funker fint i den gamle...).

 

noen andre som har vært borti dette?

 

edit: typo

Endret av orjanr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er du sikker på at du har installert java?

 

Edit:

Det skal være ganske enkelt.

Følg denne  guiden for å legge til flere pakkelager.

 

Åpner du synaptic og søker etter pakker med "sun" i navnet og installerer jdk, jre og mozilla plugin.

7519640[/snapback]

 

 

hehe, er en litt mer rutinert ubuntubruker enn som så....:)

 

men, jada helt sikker på at jeg har installert java. snakket nettopp med en kompis som hadde hatt akkurat det samme problemet i fedora core med gnome og ff2.0. han har siden da byttet til kde og ikke opplevd det der. har selv vært ute på en liten suse 10.2 - opplevelse (med kde) og der var det ikke. kjørte dapper før det, og det er derfor jeg lurte på om dette var en bug i gnomeversjonen (2.16 vel?) i edgy.

 

men det er tydeligvis (har googlet en del) ingen andre som har opplevd dette, så det er mulig jeg har brukket noe under installasjon eller fiksing og triksing..... :)

Lenke til kommentar

Hmm... jeg har ikke gmailkonto, men er NTNU student, eller jeg tar ett fag der i høst, eksamen på onsdag. Epostkontoen min på ntnu har jeg ikke aktivert siden jeg måtte møte opp personlig på orakelkontoret for å få den aktivert og jeg befinner meg i Bergen. Skal til Trondheim i morgen. Kan få aktivert eposten min og se om jeg får samme problem som deg på onsdag... Men det ville forundre meg om det ikke virker.

 

ls /usr/lib/mozilla/plugins/libjava*

Finner du den?

Lenke til kommentar

Jeg testa NTNU posten nå.. Går fint å logge inn hos meg. Den svitcher over til "student ny løsning" automatisk når jeg trykker på logg inn. Så den virker.

 

Gmail fungerer også utmerket hos meg, så ingenting av problemer på serverne. Det ser ut som det er deg det er noe galt med (hihi)

Endret av Marsan
Lenke til kommentar

jeg har akkurat fått det til. kan se ut som om det faktisk var noe med java. jeg testet java her: http://www.java.com/en/download/help/testvm.xml

 

den sa "congratulations, the latest version is installed on your system", men den lille figuren som danser under kom ikke opp. jeg avinstallerte absolutt alt som var av java på maskinen og reinstallerte (med synaptic), da funket både javadanseren og gmail. installerte forøvrig java først med automatix, mulig det er noe der som klusser til.

Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet, så må du ha en skikkelig jre installert for at FF skal ha full støtte for javascript og java. Opera vet jeg ikke noe om, siden jeg ikke har brukt det siden v6 eller 7...

 

Edit: @olefiver.

 

@orjanr: Gratulerer med å få det til! :thumbup:

Endret av HavarN
Lenke til kommentar
jeg har akkurat fått det til. kan se ut som om det faktisk var noe med java. jeg testet java her: http://www.java.com/en/download/help/testvm.xml

 

den sa "congratulations, the latest version is installed on your system", men den lille figuren som danser under kom ikke opp. jeg avinstallerte absolutt alt som var av java på maskinen og reinstallerte (med synaptic), da funket både javadanseren og gmail. installerte forøvrig java først med automatix, mulig det er noe der som klusser til.

7521226[/snapback]

 

Kansje det var noe med installasjonen som gjorde at den raporterte "java funker som bare det", og når gmail så det, så prøvde den å bruke java - noe som ikke funka?

 

At det derfor funker enten du har java som funker, eller ikke har java, men ikke dersom du har java som ikke funker...

 

Javascript og Java er to helt separate ting, så jeg tviler EKSTREMT STERKT på at FF må ha JRE for å støtte JS...

Lenke til kommentar

Kansje det var noe med installasjonen som gjorde at den raporterte "java funker som bare det", og når gmail så det, så prøvde den å bruke java - noe som ikke funka?

 

7522812[/snapback]

 

jeg mistenker at det var noe med automatix som føkka det til. jeg brukte den som heter automatix2, som vel er et derivat skrevet i c (??). jeg gikk selvsagt helt over borde da jeg skulle installere og valgte masse greier i menyen der, så det er nok kanskje synderen :)

 

det funker ihvertfall fint nå, og det er faktisk veldig ålreit å komme til en edgy som virker super, etter langt tid med dapper og en liten flørt med opensuse 10.2.

 

takk for hjelpen, folks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...