Gå til innhold

Kvalitet på Fujifilm F30

Anbefalte innlegg

Hei

Akkurat kjøpt et Fujifilm F30 til "kompaktbruk". Har ikke erfaring med andre nye kompaktkamera, men ble litt skuffet over kvaliteten - synes alt blir veldig grøtete, spesielt når man ser det i 100% størrelse.

Ja, men kan sikkert tweake ut et bedre resultat med innstillinger, men er ikke litt av poenget med kompaktkamera at man bare skal peke og trykke?

Bildet under er tatt under hva jeg vil kalle normale lysforhold innendørs.

Er dette alt man kan forvente?

ksl0.th.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Fujifilm F30 er vel et av de beste kompaktkameraene du får kjøpt idag. men jeg er ikke så flink til å vurdere bilder, men F30 skal ihvertfall ta veldig gode bilder etter tester jeg har lest. best i test tv2 hjelper deg. diverse seksere etc :)

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar

(Det du må ha i bakhodet når du ser på bildet i 100% er at det tilsvarer en utskrift i A4 eller A3 format, altså veldig stort.)

Jeg synes ikke bildet ser så gærnt ut men det er alltid rom for forbedringer...

Bildet mangler kanskje litt kontrast og det ser ut som kameraet her brukt unødvendig høyt ISO verdi sammen med blitsen. For meg ser det ut som du ikke var så langt fra bordet (1,5-2m) da du tok bildet (rett meg hvis jeg tar feil) og da skal det iikke være nødvendig med ISO 800 sammen med blitz tror jeg. Du har 2 løsninger for overnevnte. 1. Gå inn på menyen og still kameraet inn sånn at den på auto ISO ikke går høyre enn ISO 400 ELLLER 2. still inn ISO setting manuelt selv.

Lenke til kommentar

Enig med m3. Jeg vil anbefale å bruke kameraet på følgende måte: Bruk M-innstillingen på hjulet på toppen og velg Auto(400) som du bruker til vanlig. Hvis det er dårlig med lys (og kameraet ikke står på stativ) eller du er avhengig av å fryse en bevegelse (f.eks. av barn som leker), vrir du hjulet over på rød auto-modus. Da har kameraet en tendens til å bruke ISO 800 og 1600 litt oftere, men selv om bildet blir noe vasket ut, er det bedre enn at det blir uskarpt på grunn av bevegelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...