Haraldson Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Hei, søkte litt, men ikke helt lett å finne relevante søkeord i forhold til problemet syns jeg. Når jeg til vanlig sitter på hybelen og surfer og dasser rundt på nettet, bruker jeg lokal tilkobling på full-auto, samt en VPN-sak med login fra UiB. Problemer oppstår når jeg er alle andre steder enn nettopp i hybelen med maskina - den forstår ikke at LAN-tilkoblinga er nok, men vil absolutt koble til UiBs VPN. Hvordan i all verden kan jeg stoppe dette? I tillegg til å være grusomt irriterende i lengden, så kobler faktisk maskina av så snart den oppdager at ikke VPN er aktivert, og på igjen når jeg trykker cancel... Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Se om VPN-forbindelsen er satt til standard oppkobling: Start -> Kontrollpanel -> Alternativer for Internett -> Tilkoblinger. Hvis innstillingen her står til Slå alltid standardnummeret, så vil den alltid forsøke å koble opp den. Sett denne til enten Slå aldri et nummer eller Ring opp når det ikke finnes... Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 17. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2006 Har faktisk prøvd alt det der... Slik jeg oppfatta det i natt, da jeg gjorde det siste du skrev jeg skulle prøve, kom ikke tilkoblingsboksen mer, men det virka som at maskina trodde jeg kobla meg av nå og da likevel... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå