Plank Plank Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Ja jeg lurer da på hva billigste MIDI-inn-løsning for PC er? Må være enten USB, USB2, Firdewire eller PCI. Må kunne bruke mitt lydkort, men bare ha MIDI-inngang. Lenke til kommentar
-x- Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Kanskje denne? http://www.musikborsen.se/itempg.aspx?id=413917&artno=105998 Får antakelig billigere lydkort med midi også, men de er nok ganske crappy. Så hvis pris er eneste kriterie så KAN du kjøpe et billig internt lydkort (gammelt sondblaster Live! kort f.eks) og ha to lydkort i maskinen din. Hvis du har en ledig PCI-slot da :-) Lenke til kommentar
Plank Plank Skrevet 17. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2006 Ja nok av ledige PCIslots. Vil ikke det være å be om problem? hvis jeg slenger inn et gamelt lydkort og bruker det sammen med det interne? Har dårlig erfaring med 2 eldre lydkort samtidig. og ja - pris er CA eneste kriterie Bra den du fant - bruker den på skolen. Vet du om noen billigere tilsvarende? Lenke til kommentar
-x- Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Ja nok av ledige PCIslots. Vil ikke det være å be om problem? hvis jeg slenger inn et gamelt lydkort og bruker det sammen med det interne? Har dårlig erfaring med 2 eldre lydkort samtidig.og ja - pris er CA eneste kriterie Bra den du fant - bruker den på skolen. Vet du om noen billigere tilsvarende? 7519489[/snapback] Mener jeg har sett noe rundt 250-300kr, men jeg fant den ikke :-) Spørsmålet er om du _vil_ gå så mye billigere, hvis det betyr trøbbel og "gnøkk" i studiooppsettet ditt. Jeg får 101% noia når noe hakker, hopper, mister sync eller fucker opp når jeg jobber med lyd :-) Lenke til kommentar
Plank Plank Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 Ja det er sant... Kvalitet ER jo faktisk dyrere... Tror jeg går for midisport 1x1... tror den skal funke bra. samme teknologien som er på skolen(2X2 og den funker bra), bare at det er en inngang/utgang... takk for hjelp! Lenke til kommentar
Windkin Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) sjekk ut M-Audio USB MIDISPORT 1x1. Da får du en midi inn og en ut. koster 435 kr på www.procom.no edit: ser du allerede visste om den. følger tydelig vis ikke helt med jeg. Endret 20. desember 2006 av Windkin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå